Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Chiron Pur Sport je speciál s 1500 koňmi do zatáček. Stojí ranec

David Bureš David Bureš 4. 3. 2020 • 10:05
39
3
Zobrazit náhledy (39)
Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport

Vozy značky Bugatti jsou v posledních letech pověstné hlavně pro svoji závratnou maximální rychlost. Pur Sport ale jde jinou cestou.

Bugatti už léta nabízí jedinou modelovou řadu Chiron, a tak pokud chce o sobě dát vědět, musí postavit nový vůz na jeho bázi. Někdy je to zásadně přepracovaný speciál jako Divo nebo Centodieci, jindy nějaká speciální verze Chironu. A právě takový model se představuje nyní, v termínu, v němž se měl konat ženevský autosalon. Přivítejte Bugatti Chiron Pur Sport.

„Mluvili jsme s našimi zákazníky a zjistili jsme, že chtějí auto, které je více zaměřeno na obratnost a dynamické zatáčení. Hypersport, který touží po venkovských silničkách s tolika zatáčkami, kolik je možné. Nenápadné, nekompromisní řidičské náčiní,“ říká k hlavnímu charakteru novinky sám prezident Bugatti Stephan Winkelmann a připomíná historické modely Typ 13 a Typ 35, které bodovaly v závodech do vrchu.

Bugatti Chiron Pur Sport je tudíž ještě ostřejší alternativa k někdejšímu Chironu Sport, který se už v roce 2018 více přizpůsobil jízdě v zatáčkách. Tentokrát je ale úprav vícero.

Začněme samotným designem, který je nejen agresivnější než dosud, ale také aerodynamicky účinnější. Široké přívody vzduchu v předním nárazníku přivádějí dostatek čerstvého vzduchu k chladiči, zatímco přední „lízátko“ zvyšuje přítlak přední nápravy. Vzadu zase přítlak generuje nejen výrazný difusor, ale také gigantický přítlačný spoiler široký 1,9 metru!

Jízdním schopnostem navíc pomáhá odlehčená konstrukce, Winkelmann hovoří o úspoře 50 kilogramů. Z toho důvodu je koncovka výfuku titanová (tvořená 3D tiskem) a velké plochy v kabině čalouněny lehkou alcantarou. Nová jsou také hořčíková kola, která sama o sobě snižují neodpruženou hmotnost o 16 kilogramů. K tomu přidejme i lehčí brzdové destičky a brzdové kotouče.

Neobešlo se to ani bez úprav podvozku. Vpředu jsou pružiny o 65 % tužší, vzadu o 33 %, ladily se i adaptivní tlumiče. Karbonové stabilizátory pak minimalizují náklony karoserie. Vedle těchto změn jsou tu nové pneumatiky Bugatti Sport Cup 2 R vyvinuté ve spolupráci s Michelinem, které díky jiné směsi zajišťují více gripu. Stávající jízdní režimy pak doplňuje mód Sport+, v jehož případě elektronika na suchém povrchu zasahuje do řízení později.

„Všechny úpravy dělají řízení Pur Sportu přesnější, přímější a předvídatelnější. Nižší neodpružené hmoty vedou ke zlepšení přilnavosti, protože kola snadněji udržují kontakt s vozovkou. Každý za volantem okamžitě v zatáčkách pocítí lehký charakter,“ tvrdí šéf vývoje podvozku Jachin Schwalbe.

Naopak motor v útrobách se proti výchozímu Chironu nezměnil, také Pur Sport se tudíž spoléhá na osmilitrový šestnáctiválec do W, který i díky dopingu čtyř turbodmychadel poskytuje výkon 1500 koní a 1600 N.m. Jen je ho nově možné točit až do 6900 otáček, o 200 více než dosud.

Zásadně se však změnila použitá převodovka, a to podle šéfa vývoje podvozku Jachina Schwalbeho dokonce z 80 %. Sedmistupňová dvouspojková převodovka dostala upravené převody, jinak kalibrované převodové poměry jsou blíže k sobě, pro lepší pružnou akceleraci. Chiron Pur Sport díky tomu zrychlí z 60 na 120 km/h o takřka dvě sekundy rychleji než výchozí model, který je všechno, jen ne zrovna pomalý.

Jak už to tak u Bugatti bývá, produkce Chironu Pur Sport bude omezena, a to na 60 exemplářů. Základní cena činí tři miliony eur, což je v přepočtu závratných 76 milionů korun. Pořád přitom mluvíme o částce bez daně. Výroba Bugatti Chiron Pur Sport odstartuje v druhé polovině roku 2020.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
5. 3. 2020 08:21
Sakryš
To byl ráno těžký oříšek pro moji hlavu :-) Když je původní model z nuly na 120 za zhruba 2,6 vteřiny, jak může být něco 60-120 o dvě vteřiny rychlejší :-) A ono je to na šestku, což asi někde zmizelo :-) Jinak teda super představa, jak to někdo brousí v tomhle super autě někde u nás na okreskách :-O
4. 3. 2020 13:17
Re: Nádherné počtení
Bugatti žádnou konkurenci, co má poloviční počet koní, nemá.
4. 3. 2020 12:43
Nádherné počtení
Uvidíme jak to obstojí v konkurenci co má koní polovinu, taková odpověď je lepší než několik stránek sebechvály.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku