Bugatti Chiron Super Sport 300+ končí, výrobce předal poslední kus
Automobilka Bugatti se pochlubila, že ukončila produkci modelu Chiron Super Sport 300+. Poslední z 30kusové série byl totiž nedávno předán majiteli.
Chiron Super Sport 300+ vznikl jako produkční verze vozu, který se v roce 2019 na testovacím oválu Ehra-Lessien v Dolním Sasku rozjel na rekordních 490,484 km/h.
Auto má s ohledem na zmíněný rychlostní úspěch upravenou karoserii s delší zadní kapotou, nový kryt motoru nebo vertikálně poskládané koncovky výfuku v difuzoru. Každý z 30 exemplářů také nese stejnou barevnou kombinaci jako rekordní vzor, odhalený černý karbon tak doplňují zářivě oranžové dekory.
Od originálu se civilní Super Sport 300+ liší například vyšší světlou výškou nebo komfortními sedadly v kabině. Ale hlavně tím, že se na 490 km/h nerozjede.
O pohon se sice stará osmilitrový motor W16 se čtveřicí turbodmychadel o výkonu 1.176 kW (1600 k), auta jsou však vybavena omezovačem, který posádce dovolí jet rychlostí nanejvýš 442 km/h.
Konec výroby provedení Super Sport 300+ však neznamená konečnou pro samotný Chiron. Jeho produkce je sice už zabraná a auto vyprodané, Bugatti však musí desítky vozů ještě postavit. Letos prý firma plánuje dodat nejméně 80 vozidel, přičemž část budou tvořit modely Chiron Super Sport nebo Centodieci.
A co bude dál? Už se mluví o nástupci, který zřejmě bude využívat spalovací motor, ale současně u něj proběhne jistý stupeň elektrifikace. Nástupce Chironu by se veřejnosti mohl představit v roce 2024, potenciální kupci, které značka osloví, zřejmě budou mít šanci si auto prohlédnout mnohem dřív. Ukázky se údajně dočkají možná už letos.