Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti jako chorvatská značka? Rimac se chce zbavit Němců

Bugatti Tourbillon
Bugatti Tourbillon
Bugatti Tourbillon
Bugatti Tourbillon
64 Fotogalerie
Michal Dokoupil
Diskuze (9)

Bugatti mělo složitou historii, zahrnující hned několik národů. Italem založená značka existovala převážně ve Francii, s krátkou zastávkou v Itálii v 80. a 90. letech. Znovuzrodila se pod taktovkou Němců a dnes ji řídí Chorvaté, kteří zjevně touží po více.

Legendární značka Bugatti je od roku 2021 společným podnikem mezi chorvatským startupem Rimac a Porsche. Rimac má 55 % podíl, vedoucí pozici v podniku tak mají Chorvaté, kteří vedou vývoj a nové sídlo automobilky je kousek od Záhřebu. Vypadá to ale, že Chorvaté chtějí větší kontrolu a mluví se o odkoupení podílu německé automobilky.

Se zprávou přišel web Bloomberg, podle kterého Rimac Group dala nabídku Porsche na odkoupení jejich 45 % podílu ve společném podniku, který má jako celek dle jejich odhadu hodnotu miliardy eur. Pro odkoupení podílu by Rimac případně měl oslovit i další investory, kteří by pomohli zajistit dostatečné množství financí. Provázanost všech tří značek je však ještě větší, Porsche totiž zároveň vlastní také 22 % v samotném Rimacu.

Osamostatnění Bugatti Rimac, jak se společný podnik jmenuje, by uvolnilo ruce chorvatskému vedení a umožnilo rychlejší rozhodování. Reálným důvodem ale mohou být spíše neshody, protože stejný zdroj Bloombergu také prozradil, že dříve se naopak v Porsche zvažovalo vykoupení podílu Rimacu. Z toho však sešlo po odchodu některých lidí z vedoucích pozic v německé automobilce a změně priorit.

Bugatti se chystá na začátek výroby nového modelu Tourbillon, který v nabídce nahrazuje starší Chiron. Vyvinut byl již plně v režii chorvatsko-německo-francouzského podniku a za sedačkami si vozí vidlicový šestnáctiválec o výkonu 735 kW.

Spojený je s hybridním systémem, celkový výkon vozu je tak 1.323 kW, což stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 2 sekundy, na 400 km/h se má dostat do 25 sekund. Výroba bude probíhat v továrně ve francouzském Molsheimu, kde vznikaly i dosavadní modely moderního Bugatti.

Video placeholder
Bugatti Tourbillon • Zdroj: Bugatti

Vstoupit do diskuze (9)