Bugatti jako chorvatská značka? Rimac se chce zbavit Němců
Bugatti mělo složitou historii, zahrnující hned několik národů. Italem založená značka existovala převážně ve Francii, s krátkou zastávkou v Itálii v 80. a 90. letech. Znovuzrodila se pod taktovkou Němců a dnes ji řídí Chorvaté, kteří zjevně touží po více.
Legendární značka Bugatti je od roku 2021 společným podnikem mezi chorvatským startupem Rimac a Porsche. Rimac má 55 % podíl, vedoucí pozici v podniku tak mají Chorvaté, kteří vedou vývoj a nové sídlo automobilky je kousek od Záhřebu. Vypadá to ale, že Chorvaté chtějí větší kontrolu a mluví se o odkoupení podílu německé automobilky.
Se zprávou přišel web Bloomberg, podle kterého Rimac Group dala nabídku Porsche na odkoupení jejich 45 % podílu ve společném podniku, který má jako celek dle jejich odhadu hodnotu miliardy eur. Pro odkoupení podílu by Rimac případně měl oslovit i další investory, kteří by pomohli zajistit dostatečné množství financí. Provázanost všech tří značek je však ještě větší, Porsche totiž zároveň vlastní také 22 % v samotném Rimacu.
Osamostatnění Bugatti Rimac, jak se společný podnik jmenuje, by uvolnilo ruce chorvatskému vedení a umožnilo rychlejší rozhodování. Reálným důvodem ale mohou být spíše neshody, protože stejný zdroj Bloombergu také prozradil, že dříve se naopak v Porsche zvažovalo vykoupení podílu Rimacu. Z toho však sešlo po odchodu některých lidí z vedoucích pozic v německé automobilce a změně priorit.
Bugatti se chystá na začátek výroby nového modelu Tourbillon, který v nabídce nahrazuje starší Chiron. Vyvinut byl již plně v režii chorvatsko-německo-francouzského podniku a za sedačkami si vozí vidlicový šestnáctiválec o výkonu 735 kW.
Spojený je s hybridním systémem, celkový výkon vozu je tak 1.323 kW, což stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 2 sekundy, na 400 km/h se má dostat do 25 sekund. Výroba bude probíhat v továrně ve francouzském Molsheimu, kde vznikaly i dosavadní modely moderního Bugatti.
