Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti oslavilo 100. výročí Type 35. Do Molsheimu se k tomu sjelo takřka 50 historických vozů

Bugatti Type 35
Bugatti Type 35
Bugatti Type 35
Bugatti Type 35
40 Fotogalerie
Daniel Fuglevič
Diskuze (0)

Pořádný sjezd významných závodních Bugatti uspořádaly posádky z celkem devíti různých zemí. V hojném počtu samozřejmě nechyběly ani originální exempláře Type 35.

Ikonické závodní Bugatti Type 35 letos slaví 100. výročí od uvedení. K této příležitosti uspořádal oficiální francouzský klub sběratelů Bugatti pořádný sraz. Takřka padesátka historických vozů značky včetně originálních modelů Type 35 se sjela u sídla Bugatti, aby následně pokračovala jízdou do Lyonu, kde na Velké ceně v roce 1924 legendární závoďák debutoval.

Video placeholder
Bugatti Bolide • Zdroj: Bugatti

Začátek srazu byl přitom v režii samotné automobilky, která účastníky pozvala na prohlídku svého domova v Molsheimu. Posádky se stoletými vozy měly poté před sebou osmidenní cestu do zmíněného Lyonu, kde si na tisícikilometrovém dobrodružství projely stejnou trasu, kterou tehdy Bugatti podniklo s vozy Type 35 směrem na Velkou cenu.

Přestože nyní značka připisuje závodnímu vozu přes 2500 vítězství v průběhu jeho aktivního působení (1924–1930), při premiéře na Velké ceně v Lyonu se pětici Bugatti Type 35 vůbec nedařilo – dosáhla nejvýše sedmého a osmého místa. Následně už ale vzaly vozy světové podniky útokem, například s vítězstvím ve vytrvalostním závodě Targa Florio pětkrát po sobě (1925-1929). Československou stopou v historii Type 35 je samozřejmě Eliška Junková, která v roce 1928 dokončila Targa Florio na pátém místě.

Napříč závodní kariérou vzniklo Type 35 v řadě specifikací. S původní verzí řadového osmiválce produkovalo 90 koní (67 kW), v nejsilnější evoluci Type 35C už bylo na hodnotě okolo 128 koní (95 kW), a to díky přeplňování kompresorem. Lehký závoďák byl také prvním autem na kolech z hliníkových slitin.

Celkem dorazilo do Molsheimu k oslavě stého výročí 49 klasických vozů včetně celkem 23 exemplářů původního Type 35 – mezi nimi se objevil i jeden z původních pěti kusů soutěžících v roce 1924 v Lyonu. Zbytek doplnily pozdější historické závodní modely jako Type 37 nebo Type 51. Účastníkům byla nakonec předvedena i nová, a již vyprodaná, výroční série dětských zmenšenin Bugatti Baby II Type 35 Centenary Edition.

„Před 100 lety začal typ 35 utvářet další kapitolu motorsportu. Je to vůz, který navždy zůstane v panteonu automobilových velikánů, a je to vůz, který nás dodnes inspiruje a ovlivňuje. I zcela nové Bugatti Bolide je inspirováno motoristickou DNA modelu Type 35,“ uvedl k výročí Christophe Piochon, prezident Bugatti Automobiles.

Začít diskuzi