Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti se čtyřválcem 2.0 TFSI příjde v roce 2010

Bugatti se čtyřválcem 2.0 TFSI příjde v roce 2010

Bugatti se čtyřválcem 2.0 TFSI příjde v roce 2010 Zdroj: acz

Diskuze (84)
Vypadá to jako aprílový žert posledního dubnového víkendu, ale ve skutečnosti jde o připravovaný plán jak by koncern VW mohl získat zpět peníze investované do high-endové značky Bugatti

Vypadá to jako aprílový žert posledního dubnového víkendu, ale ve skutečnosti jde o připravovaný plán jak by koncern VW mohl získat zpět peníze investované do high-endové značky Bugatti. Plán je to jednoduchý: prodávat čtyřválcové auto s jízdními výkony mnohem silnějších vozů za ceny, které odpovídají image značky a jsou tedy výrazně nad cenovým průměrem třídy lehkých roadsterů.

Druhé Bugatti by se mělo vydat proti Porsche Boxster/Caymann, Audi TT, BMW Z4 nebo malým a lehkým Lotusům. Koncepce extrémně lehké stavby s nadprůměrně výkonným, ale přitom relativně malým motorem má být novému Bugatti velmi blízká. Asi čtyři metry dlouhé auto s hliníkovou karoserií bude vážit jen o málo více než 1100 kg a uprostřed bude mít uložen známý koncernový čtyřválec 2.0 TFSI. Prvním stupněm bude konfigurace známá ze současného Golfu GTI nebo Octavie RS se 147 kW, později příjde také evoluční verze s 235 kW. Ta by se již mohla přiblížit k metě 300 km/h a ke zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund. Nadprůměrné dynamice jízdy pomůže sedmistupňová převodovka DSG.

V přípravě jsou dvě karosářské varianty. Kolem roku 2010 příjde na trh dvoumístný roadster, o 5 let později pak malé kupé. Striktně omezený plán výroby počítá s produkcí asi 5000 kusů vozu ročně, což by mělo být právě dost na to, aby investorům projekt přinesl peníze, ale aby současně nabídka nebyla vyšší než poptávka. Cena nového Bugatti by se měla pohybovat kolem 50.000 euro.

Celý projekt je možné uskutečnit jen při současném využití komponentů v nových koncernových modelech jejichž celkový odbyt by měl činit až 50.000 vozů ročně. Bugatti bude mít sice známý motor, ale ostatní komponenty budou zcela nové a jistou dobu vyhrazené jen pro tento model. Pravděpodobně celohliníkový podvozek se později objeví u Audi v novém sportovním modelu, který bude na trhu po boku řady TT, malý roadster nebo kupé by se dobře vyjímalo také v modelovém programu Seatu a Volkswagen jako univerzální značka koncernu pochopitelně také nezůstane stranou. V koncernových modelech, které budou mít individuálně navržené karoserie, bude podstatně širší nabídka slabších motorů. S pohonem všech kol se nepočítá.

Vstoupit do diskuze (84)