Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti v Dubaji: Tři nové verze Veyronu a 16C Galibier

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Automobilka Bugatti vystavuje v Dubaji hned tři nové verze supersportovního Veyronu, chlubí se také prototypem 16C Galibier.

Řadu Veyron reprezentují limitované edice Sang d'Argent, Nocturne a Soleil de Nuit. Nocturne vznikne v počtu pouhých pěti kusů, všechny v kombinaci černého laku a leštěného hliníku. Boky, dveře a střecha jsou černé, zbytek, tedy kapota a záď karoserie září leskem kovu. Přístrojová deska je z hořčíkové slitiny, středová konzola je pak potažena galvanizovanou platinou. Trochu zbytečný luxus, ovšem pětice vozů je určena pouze pro Střední východ a tamní bohatí šejkové si zaplatí rádi za něco exkluzivního.

Zákazníci z tohoto regionu si mohou dovolit i další dva vozy. Edice Sang d'Argent je pro změnu ve stříbrné metalíze, která přechází opět do hliníkových prvků. Interiér je vyveden tentokrát ve světle hnědé kůži. K dispozici je pouze jediný vůz, stejně jako ve variantě Soleil de Nuit. Ta je postavena na základě verze Grand Sport s odnímatelnou střechou. Oranžový vnitřek ostře kontrastuje s černomodrým metalickým lakem karoserie, aby ne, Soleil de Nuit znamená ve francouzštině noční slunce.

Všechny vozy ze speciálních sérií budou k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2010. Cena Sang d'Argent byla stanovena na 1,45 milionu eur, Soleil de Nuit stojí 1,55 milionu a Nocturne 1,65 milionu eur.

Doporučujeme
Bugatti 16C Galibier Concept: Americká premiéra a nové fotografie
Bugatti Veyron Grand Sport Sang Bleu: Edice Sang potřetí
Bugatti Veyron Grand Sport: Nové fotografie a malý návrat do minulosti

Čtyřdveřový 16C Galibier již známe čtvrt roku, měl premiéru přímo v sídle továrny v Molsheimu, naživo jej ale viděla pouze pozvaná společnost, stejně jako v listopadu v Los Angeles. Jeho osmilitrový šestnáctiválec kráčí ve stopách Veyronu (zde je však přeplňován dvojicí kompresorů), má i pohon všech kol. Technické údaje zatím letos stoletá (byť s dlouhými pauzami) automobilka stále tají. Sériová výroba je ale reálná, doufejme tedy, že koncept nestihne stejný osud jako EB 112, který vznikl v roce 1993 za časů Romana Artioliho v režii studia Ital Design.

Aleš Dragoun
Diskuze (3)
Avatar - Pekelná Micinka
21. 12. 2009 00:56
3x hurá
Konečně to dostalo důstojný lampy... :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
20. 12. 2009 13:26
fota
A kde jsou fota 16C Galibieru? :-(
Avatar - skejpa
20. 12. 2009 02:59
vsechny sou nadherny
ale to slunce je nejhezci :-)