Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse: Technické podrobnosti a nové fotografie

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Automobilka Bugatti zveřejnila podrobnosti o ženevské novince Grand Sport Vitesse. Sama říká, že je nejrychlejším roadsterem světa.

Výraz vitesse značí ve francouzštině rychlost. Základní Grand Sport s odnímatelnou střechou targa rozhodně není žádný louda, ale Vitesse má pod kabátkem techniku z uzavřeného modelu Super Sport. První exemplář tohoto provedení překonal světový rekord produkčních automobilů rychlostí v průměru přesahující 431 km/h.

Ale zpět k nejrychlejšímu Grand Sportu. Šestnáctiválec do W objemu 8,0 l se čtyřmi turbodmychadly tedy dává místo standardních 1001 k rovných 1200 (pardon, správně 883 kW při 6400 min-1). Točivý moment 1500 Nm dostupný mezi 3000-5000 min-1 se přenáší přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku na všechna kola jako u ostatních dosud postavených Veyronů.

Turba jsou větší a totožná se Super Sportem, stejně jako potřebné mezichladiče stlačeného vzduchu. Palivový systém má čtveřici čerpadel. Také kompletně karbonový podvozek prošel úpravami včetně aplikace tlumičů s rychlou odezvou. ESP zůstalo, ale zasahuje mnohem později. Nová verze dostala dvacetipalcová kola, znovu s názvem Vitesse. Otvorů pro chlazení brzd je více a jsou větší. Vstupy vzduchu v předním nárazníku jsou vodorovně rozděleny, ty nad motorem pak prošly aerodynamickými úpravami.

Xenonová světla s černými rámečky bychom dosud našli pouze na Veyronu Super Sport. Zádi pak dominuje dvojitý difuzor a taktéž dvojitá uprostřed umístěná koncovka výfuku. Systém PDC (Park Distance Control) vidí dopředu i dozadu a pomáhá při parkování.

Auto dosáhne oficiálně maximální rychlosti 410 km/h a na stovku vystřelí z klidu za 2,5 s. Ale jen na uzavřených okruzích, v běžném provozu elektronika omezí top speed na 375 km/h. Ptáte se, jak je možné jezdit tak rychle s otevřenou střechou, byť targa? Vitesse má totiž nový střešní spoiler a tzv. vzduchovou brzdu, kterou je možné odmontovat a uložit do zavazadlového prostoru.

Výrobce neoznámil, kolik exemplářů Grand Sport Vitesse hodlá vyrobit. Firemní fotografie představují auto v černé barvě se světle hnědou kůží. Na ženevském stánku byly představeny další dva kusy. Jeden je vyveden v kontrastní kombinaci tmavě modrého karbonu se světle modrou spodní částí a koly (odstín Light Blue Sport), střechu pro změnu pokrývá jezerní modř Lake Blue. Aby toho nebylo málo, kůže uvnitř je šedá.

Druhý má v interiéru pro změnu nápadnou oranžovou kůži, karoserie je lakována stříbrnou barvou Jet Grey, která přechází do světle šedých matných ploch. Tmavá uhlíková vlákna jsou zde zvědavým očím skryta v útrobách. Existují tedy již minimálně tři vozy s tímto označením. A cena? Modrý v Ženevě vystavený exemplář je k mání za 1,91 milionu eur (47 milionů korun), stříbrošedý je levnější: stojí 1,75 milionu eur (těsně přes 43 milionů).

Kromě toho byl v expozici Bugatti k vidění i uzavřený Grand Sport v leštěném hliníku a hnědém karbonu za 1,79 milionů eur (asi 44 mil. Kč).

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
15. 3. 2012 22:49
zastaralý design
design už je pěkně okoukaný, zastaralý. už to chce skončit. otázka je jestli nahradit. plány myslím byly, nevím, jak se vyvíjí situace dál. každopádně veyron nikdy nebyl krasavec, dnes už tedy dokonce designově přesluhující. samozřejmě technika je o něčem jiném, za tu palec :yes:
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2012 11:16
Re: Koně
Taky by se dala měřit skutečná spotřeba během testu, ne jen z palubáku.
15. 3. 2012 10:43
Re: Koně
s tou váhou je to dobrý nápad :yes: , za to bych se taky u testů přimlouval, není to až takový problém... občas jezdím čerpat do technických služeb, kde mám kamaráda a s každym autem to u něj zkusim na váze, a tedy občas nestačim valit oči >:-[]
15. 3. 2012 10:25
Re: Koně
V budoucnu je toho v plánu více, dobrý tip, děkujeme.
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2012 10:22
Re: Koně
Když už jsme u toho, když testujete auto nedalo by se zvážit na váze, určitě by to byl zajímavý rozdíl mezi udávanou a skutečnou hmotností. Díky