Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron Grand Sport: Otevřená verze jde do výroby

Bugatti Veyron 16.4
Bugatti Veyron 16.4
Bugatti Veyron 16.4
Bugatti Veyron 16.4
70 Fotogalerie
Diskuze (21)
Trvalo několik let od prvních spekulací, než Bugatti oficiálně představilo otevřený model Veyron Grand Sport. Nyní jde tento exkluzivní vůz – nejdražší a nejrychlejší současné auto bez střechy – do výroby. Vznikne jen 150 kusů s cenovkou 1,4 milionu Euro.

Po několika extrémně limitovaných modelech (Pur Sang, Sang Noir, FBG par Hermes) odvozených od uzavřeného kupé, připravilo Bugatti zájemcům o jeden z nejrychlejších vozů světa další limitovanou verzi, tentokrát bez střechy.

První individuálně vyrobený kus se vydražil loni v srpnu při premiéře na výstavě Concours d‘Elegance v Pebble Beach, a to za 2,9 milionu dolarů (zhruba 50 milionů Kč podle tehdejšího kurzu). Nyní se ve firemní továrně rozeběhla výroba celé limitované edice. Při této příležitosti se v Cannes konala prezentace prvních předprodukčních aut, na kterou byli pozváni vybraní zákazníci.

I když se auto oficiálně nazývá roadster, ve skutečnosti se jedná o targu – kupé s odnímatelnými střešními panely. Podle automobilky bylo toto řešení jediné možné s ohledem na bezpečnost, tuhost karoserie, náročnost výroby a náklady spojené s vývojem. S nasazenými střešním panely dosáhne Veyron Grand Sport nejvyšší rychlosti 407 km/h, stejně jako uzavřená verze, s otevřenou střechou je možné jet nejrychleji 360 km/h. To z Veyronu Grand Sport činí nejrychlejší auto současnosti pro jízdu „s větrem ve vlasech“.

Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá údajně jen 2,7 s (+0,2 s ve srovnání s uzavřenou verzí), sprint z klidu na 200 km/h si žádá 7,3 s (beze změn) a z 0 na 300 km/h potřebuje Veyron 16,7 s (beze změn).

Nepřehlédněte
Pod lupou: Bugatti EB 16.4 Veyron - čtyři turba, 1000 koní

Čelní sklo je prodlouženo a končí tak blíže k hlavám cestujících, podlaha musela být patřičně vyztužena, stejně jako dveře a je tedy pravděpodobné, že se zvýšila i pohotovostní hmotnost. Proti tomu bojovali konstruktéři změnou materiálu některých částí, takže například dveře jsou vyrobeny z karbonu a obsahují strukturální výztuhu z vysokopevnostní oceli, která v případě kolize přenáší energii čelního nárazu dále do karoserie. Výztuhy, které mají otevřené karoserii vrátit tuhost uzavřené schránky, se nacházejí kolem B-sloupku (v oblasti za bočními dveřmi), velký karbonový plát je pod převodovkou.

Veyron Grand Sport je, stejně jako standardní Veyron 16.4, poháněn vidlicovým šestnáctiválcem s uspořádáním válců do W o objemu 7993 cm3. Přeplňování zajišťují 4 výfuková turbodmychadla. Pohonná jednotka poskytuje výkon 736 kW (1001 k) při 6000 min-1 a nejvyšší točivý moment 1250 Nm je k dispozici mezi 2200 až 5500 min-1. Prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG je síla motoru přenášena na všechna čtyři kola. Stejná technika bude sloužit také v otevřené verzi.

Bugatti Veyron 16.4 na Auto.cz
Marko: Budúcnosť Bugatti (Návrat ku koreňom)
Bugatti Veyron 16.4: všechny fotografie na jednom místě (70x foto + 12 plakátů)

Vstoupit do diskuze (21)