Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse La Finale: Poslední z rodu v Ženevě

Jan Mička
Diskuze (24)
Zní to neuvěřitelně, ale po skoro deseti letech si může Bugatti oddechnout. Všechny exempláře modelu Veyron jsou totiž vyprodány, přičemž posledních čtyřicet šlo docela „ztuha“.

Když se Volkswagen v roce 2005 pustil do prodeje superrychlého Bugatti Veyron, muselo být vedoucím pracovníkům jasné, že na něm nevydělají ani euro. Ostatně čísla, která jsme zveřejnili na podzim roku 2013, nelžou – na každém vyrobeném Veyronu ztratila automobilka těžko uvěřitelných 117 milionů korun, což v kontrastu s v pořadí druhým Volkswagenem Phaeton (710.000 Kč na kus) nebo desátým Mercedes-Benzem A (36.400 na kus) působí až smyšleně.

Veyron byl zkrátka technickým cvičením, nebo také ukázkou toho, že je náš svět schopen vyrobit auto pro běžné denní užívání s výkonem 1001 koní a maximální rychlostí přes 400 km/h. O tento klenot mohli movití zájemci usilovat skoro deset let, ovšem nedá se říci, že by se po automobilu zaprášilo. Ještě loni v únoru totiž zbývalo prodat čtyřicet z celkových 450 kusů (300 kusů kupé, které se vyprodaly již v roce 20011, a 150 otevřený verzí Grand Sport), přičemž k této příležitosti pořádalo Bugatti soukromé prezentace pro potenciální zákazníky, kteří s vozem ještě neměli zkušenosti.

Po dvanácti měsících se kruh uzavřel - Bugatti prodalo poslední Veyron a to rovnou ve verzi Grand Sport Vitesse. S vozem se můžete setkat na blížícím se autosalonu v Ženevě, kde se do něj sice asi neposadíte, i tak to ale bude pro mnohé životní zážitek. Exemplář nese jednoduché označení „La Finale“ a patří zákazníkovi ze Středního východu. Kromě jediné fotografie nemáme k vozu další pořádné vodítko, dá se ale očekávat, že bude vzhledem ke svému „postavení“ řádně vyšperkován zvenku i uvnitř.

Informace prozatím nemáme ani o možných úpravách výkonu, s těmi ale příliš nepočítáme. Na rozdíl od standardního Bugatti Veyron dává čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec verze Grand Sport Vitesse výkon 883 kW (1200 koní) a točivý moment 1500 N.m, což vozu umožní na uzavřených tratích uhánět rychlostí až 410 km/h (mimo ně „pouze“ 375 km/h) a akcelerovat z klidu na 100 km/h za 2,5 sekundy. Otevřená bestie stála v době svého uvedení přes 40 milionů korun, jsme tedy zvědavi, na kolik vyšlo jubilejní La Finale…

Jan Mička
Diskuze (24)
Avatar - Hammunasakra
27. 2. 2015 00:04
Re: Ego
1. To sem myslel vážně! Tys posledních deset let nic takový takovýho nečet? A zkus nekličkovat :-)
2. Nejsou to poslední 2 roky a horší jsou až ten Fiat a Citroen
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2015 23:50
Re: Ego
Tak si ten svuj pohled na svwět užij [odkaz] :-)
26. 2. 2015 16:58
Re: Ego
Je to jenom teorie jednoho analytika dokud to někdo nedoloží údaji z účetnictví VW. Vzhledem k tomu, že se chystá nástupce jak Veyronu, tak Phaetonu, tak jsou akcionáří evidentně spokojení. Kdyby nebyli, nebyl i ani nástupce.
26. 2. 2015 16:55
Re: Ego
1. Vtipné je, že prohlásíš že ztráta z výroby Veyronu jsou čísla od VW a pak kličkuješ jak malý kluk a neumíš to doložit.
2. Také od začátku mluvím o zisku na jedno auto, Toyota není násobně lepší než VW (koncern), je poslední dva roky o cca 30% lepší v zisku na jedno auto.
Avatar - Hammunasakra
26. 2. 2015 09:45
Re: Ego
1. Tohle už beru spíš jako vtip. Tys byl posledních deset let kde? Na jiný planetě a bez signálu :-)
2. Ale tady vod začátku neni řeč vo množství. Taky nediskutujem že Porsche vydělává míň než Toyota. Je ale násobně lepší ve výdělku na kus
A viz ty úsporný opatření za problém to už asi začíná považovat i vedení firmy