Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Byli jsme u unikátních nárazových testů! Ne vždy je bouračka nutná!

Testovací figuríny
Testovací figuríny
Testovací figuríny
Detaily simulují lidské tělo a jsou plné čidel, která měří zatížení. Typicky krčních obratlů nebo žeber.
37 Fotogalerie
Petr Slováček
Diskuze (0)

Proč stojí testovací figurína miliony korun? A musejí při nárazové zkoušce vždycky létat střepy? Vypravili jsme se to zjistit do Bezděčína u Mladé Boleslavi, kde simulují nehody unikátním způsobem.

Fred a Tommy mají dnes šťastný den, protože se nebude do ničeho bourat. Fred je ale nešťastný, vždyť je přece testovací panák a brzdy ještě nikdy nevyzkoušel! A co teprve až se dozví, že zítra vyzkoušejí jen vyhřívané sedačky. Dnes je zaručeně jeho dosavadní nejhorší pracovní den.

Přesně takhle si představují život testovacích figurín tvůrci videoklipu na propagaci Mercedesu EQ. Můžete ho vidět na youtube. My ale doporučujeme zadat raději heslo „Dycot“. Takto se jmenuje testovací laboratoř společnosti TÜV SÜD v Bezděčíně na okraji Mladé Boleslavi (DYCOT = Dynamic Component Testing alias dynamické testování komponentů). Vyrazili jsme tam zjistit, jak se opravdu nehody zkoušejí a zda mají tihle syntetičtí chudáci pořádně tvrdý „život“.

Video placeholder
Testovací figuríny • Zdroj: TÜV SÜD

Hlavně nezhasínat!

Vstupujeme do chladné místnosti, kde na lavici nehybně sedí šestice postav. Oblékají oranžové šněrovací poloboty, modrá trika a šortky. Za zády sedmý, co shlíží ze skříňky. Na svou příležitost čekají hubení, tlustí, muži, ženy a občas i maličké děti.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Začít diskuzi