Bývalý šéf Lexusu v Evropě se vrací, má pomoci zvýšit prodej

Toyota mění část vedení své evropské divize. Jednou ze změn je příchod Karla Schlichta, který už pracoval ve vedení evropského zastoupení luxusní značky Lexus. Schlicht se bude od 1. dubna letošního roku starat o plánování výroby, prodeje, marketing a poprodejní služby Toyoty i Lexusu.
Schlicht převezme tyto povinnosti po Didier Leroyovi, který i nadále zůstane prezidentem Toyota Motor Europe a vrchním ředitelem pro evropské operace. Leroy navíc od dubna povýší na post vedoucího generálního ředitele Toyota Motor Corporation.
Schlicht už v Evropě pro Toyotu pracoval, mezi lety 2005 a 2009 býval viceprezidentem Lexusu Europe. Předtím zastával vysoké funkce v kanadském a britském zastoupení Toyoty, v minulých letech se u Lexusu staral o plánování produktů a marketingu.
Hlavním úkolem tohoto manažera je zvýšení prodejů Toyoty v Evropě. Podle Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) tato japonská automobilka na evropských trzích v loňském roce prodala 527.206 aut, o 8 % méně než v roce 2010. Během prvních dvou měsíců letošního roku pak evropské prodeje Toyoty klesly o 11 %.
Sama Toyota Motor Europe tvrdí, že loni prodala 822.386 vozů. Do svých statistik však po bok evropských států řadí i Izrael a některé státy ze Střední Asie – mimo jiné Arménii, Ázerbájdžán, Kazachstán nebo Tádžikistán.
Na druhou stranu se na starém kontinentu daří Lexusu. Ten v Evropě loni více než zdvojnásobil své prodeje, během roku 2011 tu totiž prodal 27.016 automobilů. Nárůst prodaných vozů této luxusní značky byl způsoben především zahájením prodeje kompaktního modelu CT.
Další změnou ve vedení Toyota Motor Europe je ta, že se od 1. dubna tohoto roku stane Takeshi Numa výkonným viceprezidentem odpovědným za výrobu. V této funkci nahradí Hiroyuki Ochiaiho, který se vrací do Japonska. Numa se navíc stane generálním ředitelem Toyota Motor Corporation. Dosud Numa pracoval jako výkonný generální manažer japonské továrny Tahara.