Cadillac CTS: Pětimetrový sedan bude k mání za 888.000 korun
První oficiální snímky třetí generace CTS automobilka uvolnila na konci března a americká prestižní novinka se pod světly reflektorů objevila poprvé na autosalonu v New Yorku. Cadillac nyní oznámil ceny, za které se začne na podzim prodávat. Sedan bude k mání od 46.025 dolarů včetně daní a poplatků. Našinci se v přepočtu 888.000 korun může zdát málo, ale pozor, Američané zaplatí za bezmála pětimetrový sedan o 6.000 dolarů (asi 115.000 korun) více než dosud. A to je hodně velký skok.
Co jim automobil za tyto peníze nabídne? Nové CTS je vybaveno brzdami od Bremba, elektronickým podvozkem s adaptivními tlumiči MRC (Magnetic Ride Control) a jezdí na osmnáctipalcových kolech. Standardní specifikace obsahuje například informační systém CUE s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, další displej s úhlopříčkou 5,7 palce je přímo před řidičem. Na něm se zobrazují důležité údaje například z autorádia, telefonu a navigace a lze jej ovládat tlačítky na volantu, aby se mohl dotyčný soustředit na jízdu a nemusel se dívat doprava na velkou obrazovku. Za audiosoupravu Bose s jedenácti reproduktory se u věhlasných německých značek připlácí, v případě Cadillacu ovšem nikoliv. Samozřejmostí je podpora USB (celkem tři zdířky!), karet SD a také jeden vstup AUX pro další externí zdroje hudby a obrazu. K mání jsou navíc celkem tři stupně výbavy: Luxury, Performance a Premium.
Paleta motorů čítá zatím tři položky. Móda downsizingu dorazila také do USA, dokázali byste si pod kapotou Cadillacu ještě nedávno představit čtyřválec? Ano, začínal s jednoválcem, ale to už je přece jenom trochu dlouho, celých 110 let. Nejslabší pohonná jednotka z objemu 2,0 l dává 203 kW výkonu a 400 N.m točivého momentu. Nepostrádá ani turbodmychadlo. Automobil s ním zrychluje z 0 na 96 km/h za 6,1 s. Kromě něj je v nabídce i méně výkonná atmosférická verze V6, která dává 239 kW a poskytuje 373 N.m. Poháněna jsou buď zadní, nebo všechna kola, výhradně automatická převodovka má šest stupňů. Další možnosti představují volby cestovního, sportovního a zimního režimu. Nové CTS sice povyrostlo, ale zachovalo si extrémně hranaté linie předchůdců a také zhublo, podle použitého motoru váží od 1640 do 1794 kg.
A na závěr třešnička na dortu: nejostřejší CTS Vsport stojí 59.995 dolarů (1.160.000 Kč), ten zdražili jenom o 105.000 korun... Pro něj je připraven vidlicový šestiválec 3,6 l s dvojicí turbodmychadel a 313 kW. Sílu 583 N.m přenáší pro změnu osmistupňové samočinné ústrojí výhradně dozadu, v jeho případě čtyřkolka chybí. Zase má jako jediný samosvorný diferenciál a do nastavení motoru a podvozku navíc přibyl mód Track. Ten automobil přitvrdí a zrychlí odezvu na pedál plynu.
Na evropské nebo dokonce české ceny si budeme muset ještě nějaký čas počkat, určitě však budou vyšší než ty americké.