Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac CTS: Pětimetrový sedan bude k mání za 888.000 korun

Aleš Dragoun
Diskuze (31)
Nová generace Cadillacu CTS přijde na americký trh na podzim, do Čech až napřesrok. Luxusní odnož General Motors již však oznámila, za kolik ji hodlá prodávat.

První oficiální snímky třetí generace CTS automobilka uvolnila na konci března a americká prestižní novinka se pod světly reflektorů objevila poprvé na autosalonu v New Yorku. Cadillac nyní oznámil ceny, za které se začne na podzim prodávat. Sedan bude k mání od 46.025 dolarů včetně daní a poplatků. Našinci se v přepočtu 888.000 korun může zdát málo, ale pozor, Američané zaplatí za bezmála pětimetrový sedan o 6.000 dolarů (asi 115.000 korun) více než dosud. A to je hodně velký skok.

Co jim automobil za tyto peníze nabídne? Nové CTS je vybaveno brzdami od Bremba, elektronickým podvozkem s adaptivními tlumiči MRC (Magnetic Ride Control) a jezdí na osmnáctipalcových kolech. Standardní specifikace obsahuje například informační systém CUE s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, další displej s úhlopříčkou 5,7 palce je přímo před řidičem. Na něm se zobrazují důležité údaje například z autorádia, telefonu a navigace a lze jej ovládat tlačítky na volantu, aby se mohl dotyčný soustředit na jízdu a nemusel se dívat doprava na velkou obrazovku. Za audiosoupravu Bose s jedenácti reproduktory se u věhlasných německých značek připlácí, v případě Cadillacu ovšem nikoliv. Samozřejmostí je podpora USB (celkem tři zdířky!), karet SD a také jeden vstup AUX pro další externí zdroje hudby a obrazu. K mání jsou navíc celkem tři stupně výbavy: Luxury, Performance a Premium.

Paleta motorů čítá zatím tři položky. Móda downsizingu dorazila také do USA, dokázali byste si pod kapotou Cadillacu ještě nedávno představit čtyřválec? Ano, začínal s jednoválcem, ale to už je přece jenom trochu dlouho, celých 110 let. Nejslabší pohonná jednotka z objemu 2,0 l dává 203 kW výkonu a 400 N.m točivého momentu. Nepostrádá ani turbodmychadlo. Automobil s ním zrychluje z 0 na 96 km/h za 6,1 s. Kromě něj je v nabídce i méně výkonná atmosférická verze V6, která dává 239 kW a poskytuje 373 N.m. Poháněna jsou buď zadní, nebo všechna kola, výhradně automatická převodovka má šest stupňů. Další možnosti představují volby cestovního, sportovního a zimního režimu. Nové CTS sice povyrostlo, ale zachovalo si extrémně hranaté linie předchůdců a také zhublo, podle použitého motoru váží od 1640 do 1794 kg.

A na závěr třešnička na dortu: nejostřejší CTS Vsport stojí 59.995 dolarů (1.160.000 Kč), ten zdražili jenom o 105.000 korun... Pro něj je připraven vidlicový šestiválec 3,6 l s dvojicí turbodmychadel a 313 kW. Sílu 583 N.m přenáší pro změnu osmistupňové samočinné ústrojí výhradně dozadu, v jeho případě čtyřkolka chybí. Zase má jako jediný samosvorný diferenciál a do nastavení motoru a podvozku navíc přibyl mód Track. Ten automobil přitvrdí a zrychlí odezvu na pedál plynu.

Na evropské nebo dokonce české ceny si budeme muset ještě nějaký čas počkat, určitě však budou vyšší než ty americké.

Aleš Dragoun
Diskuze (31)
Avatar - Balkan
16. 6. 2013 20:37
Akorat, ze to neni nova generace CTS
chlapci chlapci,neplette dojmy a pojmy,zacnime od zaciatku- CTS 1gen. mal byt konkurent BMW3 a tym padom STS konkurent 5, DTS je full size lux. sedan, mimo kategorie BMW7/M-B S.Takto to definuje vyrobca a US stranky. Avsak CTS vzdy bol trocha privelky na to aby bol konkurent BMW 3. Potom prisiel CTS 2gen a ten uz to tak jasne nedefinoval. Skor bol medzikategoria medzi BMW3 a BMW5, velkostne blizsie BMW5. Ked pozrieme na Audi tak presne medzi A4 a A6 rozmermy a v podstate aj cenamy(dokonca aj v EU). Tym vlastne CTS 2gen. trocha zacal narazat(v USA aj cenovo) na STS,ktory bol vacsi ale nie priestornejsi. Takze sa rozhodli ze spravia BLS ako EU auto strednej triedy(ktory bol total krach) a neskor ATS- presne konkurent BMW3 a Audi A4. A preto sa rozhodli pre CTS 3 aby bol konkurent BMW 5 a Audi A6(velkostne je blizsie A6tke inak). Samozrejme aj cena jasne naznacuje kam smeruje-k toto su ceny ktore maju zakladne BMW 528i a 535i. Tym ze STS a DTS sa nejak tam motali...vyrobili univerzal pre dochodcov- XTS. Nie je to konkurent BMW 7 aj ked rozmermy to tam sedi, je ale podstate lacnejsi a inak koncipovany.
CO sa tyka narastania a generacii- to si myslim ze je bezne vsade nie? Ved sucastna BMW 1 je dlhsia ako BMW 3 spred 4.generacii
VW Polo vazi viac nez Golf 1
Insignia je nastupca Vectry ale je dlha ako Omega
Astra je dlha ako Vectra kedysi.
Corsa je dlhsia nez Astra.
Takze aj CTS 3gen. je dlhsi nez STS 1.gen ktory uz vymyzol.
Logicke nie? modelove linie idu dole lebo po gen. sa auta zvacsuju
15. 6. 2013 01:08
Re: je to tak spravne?
Vidlicový čtyřválec? A trochu divné pořadí. Šestiválcový vidlák. >:D Když už, tak třeba R4T, V6, V6T. Asi hloupá připomínka, ale takovéhle značení jsem tedy ještě neviděl.
Avatar - Barrichello
14. 6. 2013 20:14
Re: Akorat, ze to neni nova generace CTS
Nebylo amíci staví svoje modely vždy o třídu níže proti EU konkurenci....

BLS bys mohl postavit tak proti jedničkovýmu BMW.....nebo Audi A3.

CTS bylo proti 3ce, STS proti 5ce a DTS bylo na pomezí 5ky a sedmičky.
14. 6. 2013 17:29
Re: Akorat, ze to neni nova generace CTS
BLS nebyl Cadillac, BLS byl omyl. Realne CTS byl americky ekvivalent trojkoveho BMW, tedy sportovni mensi sedan. Kdyz si vezmu trojici malych premiovych sedanu, tak nejdrsnejsi bylo Infiniti G37, pak vyrazne mirnejsi trojkove BMW E90 a pak jeste umirnenejsi CTSko 2. generace. Nebylo to primo sportovni nacini, ale byl tam myslim pokus o stejny look and feel. Uz to treba umelo jezdit nejenom rovne, ale i trochu zatacet, prevodovka radila s rozumnym zpozdenim, motor alespon predstiral sportovni nadseni. Proste na americke pomery skoro sportak. :-!
Avatar - guze
14. 6. 2013 16:19
Re: Akorat, ze to neni nova generace CTS
Nebylo náhodou spíš CTS konkurent BMW5, MB E atd. a konkurentem BMW 3, MB C, spíš BLS? ATS je tím pádem nástupce BLS (saabu)....