Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac CTS: Pětimetrový sedan bude k mání za 888.000 korun

Cadillac CTS: Pětimetrový sedan bude k mání za 888.000 korun

Cadillac CTS: Pětimetrový sedan bude k mání za 888.000 korun Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (31)
Nová generace Cadillacu CTS přijde na americký trh na podzim, do Čech až napřesrok. Luxusní odnož General Motors již však oznámila, za kolik ji hodlá prodávat.

První oficiální snímky třetí generace CTS automobilka uvolnila na konci března a americká prestižní novinka se pod světly reflektorů objevila poprvé na autosalonu v New Yorku. Cadillac nyní oznámil ceny, za které se začne na podzim prodávat. Sedan bude k mání od 46.025 dolarů včetně daní a poplatků. Našinci se v přepočtu 888.000 korun může zdát málo, ale pozor, Američané zaplatí za bezmála pětimetrový sedan o 6.000 dolarů (asi 115.000 korun) více než dosud. A to je hodně velký skok.

Co jim automobil za tyto peníze nabídne? Nové CTS je vybaveno brzdami od Bremba, elektronickým podvozkem s adaptivními tlumiči MRC (Magnetic Ride Control) a jezdí na osmnáctipalcových kolech. Standardní specifikace obsahuje například informační systém CUE s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, další displej s úhlopříčkou 5,7 palce je přímo před řidičem. Na něm se zobrazují důležité údaje například z autorádia, telefonu a navigace a lze jej ovládat tlačítky na volantu, aby se mohl dotyčný soustředit na jízdu a nemusel se dívat doprava na velkou obrazovku. Za audiosoupravu Bose s jedenácti reproduktory se u věhlasných německých značek připlácí, v případě Cadillacu ovšem nikoliv. Samozřejmostí je podpora USB (celkem tři zdířky!), karet SD a také jeden vstup AUX pro další externí zdroje hudby a obrazu. K mání jsou navíc celkem tři stupně výbavy: Luxury, Performance a Premium.

Paleta motorů čítá zatím tři položky. Móda downsizingu dorazila také do USA, dokázali byste si pod kapotou Cadillacu ještě nedávno představit čtyřválec? Ano, začínal s jednoválcem, ale to už je přece jenom trochu dlouho, celých 110 let. Nejslabší pohonná jednotka z objemu 2,0 l dává 203 kW výkonu a 400 N.m točivého momentu. Nepostrádá ani turbodmychadlo. Automobil s ním zrychluje z 0 na 96 km/h za 6,1 s. Kromě něj je v nabídce i méně výkonná atmosférická verze V6, která dává 239 kW a poskytuje 373 N.m. Poháněna jsou buď zadní, nebo všechna kola, výhradně automatická převodovka má šest stupňů. Další možnosti představují volby cestovního, sportovního a zimního režimu. Nové CTS sice povyrostlo, ale zachovalo si extrémně hranaté linie předchůdců a také zhublo, podle použitého motoru váží od 1640 do 1794 kg.

A na závěr třešnička na dortu: nejostřejší CTS Vsport stojí 59.995 dolarů (1.160.000 Kč), ten zdražili jenom o 105.000 korun... Pro něj je připraven vidlicový šestiválec 3,6 l s dvojicí turbodmychadel a 313 kW. Sílu 583 N.m přenáší pro změnu osmistupňové samočinné ústrojí výhradně dozadu, v jeho případě čtyřkolka chybí. Zase má jako jediný samosvorný diferenciál a do nastavení motoru a podvozku navíc přibyl mód Track. Ten automobil přitvrdí a zrychlí odezvu na pedál plynu.

Na evropské nebo dokonce české ceny si budeme muset ještě nějaký čas počkat, určitě však budou vyšší než ty americké.

Vstoupit do diskuze (31)