Cadillac CTS 2,8 V6 - Americká krása

Cadillac CTS 2,8 V6 - Americká krása

 
 

Ostré hrany a sebevědomý pohled v kombinaci se základním šestiválcem. Měli bychom zbystřit pozornost?

Americký sedan vyšší střední třídy nikdy nemůže stát v řadě se zástupci vyhlášené evropské prémiové školy. Alespoň to jsme si mysleli do chvíle, než jsme před časem poprvé vyzkoušeli Cadillac CTS druhé generace.

Od té doby víme, že k těmto vozům existuje alternativa pro ty zákazníky, kteří se touží odlišit a svého favorita nenašli ani v katalozích japonských výrobců. Přijíždí ze států „za velkou louží“ a přináší s sebou pořádnou porci zhmotnělé americké sebedůvěry. Rozhodli jsme se tedy vyzkoušet tento automobil také se základním lidovým atmosférickým šestiválcem o výkonu 155 kW a pohonem zadních kol.

J.R.Cadillac

Prvním a myslím si že ve většině případů i hlavním argumentem pro nákup právě Cadillacu CTS je jeho design. S trochou nadsázky lze říci, že návrhářům stačilo jen pravítko a tužka – ale výsledek je opravdu impozantní. Doširoka tvarovaná kubistická tlama podtrhává stylový obličej, který ovšem rozhodně nehraje na prvoplánovou „zlou“ strunu. Vertikální optika světlometů, mřížka chladiče trumfující svou velikostí i vozy Audi a ostře řezané linky, končící na zádi v doprovodu LED svítilen – to je ten pravý muskulaturní americký styl, to je ten svěží vítr vanoucí na evropské silnice. Někomu možná může z fotografií přijít až příliš akční či neurvalý, na živo je ovšem přesně takový, jaký má být. Může z něho vystoupit řetězy ověšený rapper někde v ghettu stejně jako právník před justičním palácem a pokaždé to bude prostě ono. Fantastické.

Nepřehlédněte
ROADLOOK TV Videotest: Cadillac CTS - American Way

Kvalitní základ

I světoví šampióni se ve skoku vysokém pojišťují a začínají na výškách o poznání nižších, než je jejich nejlepší výkon. Stejné je to i u CTS. Základní motorizací je kultivovaný atmosférický šestiválec s objemem válců 2,8 l a nejvyšším výkonem 155 kW. To nezní vůbec špatně, co říkáte? Na druhé straně (nebo je lépe říci ob jeden motor?) ale stojí bestiální verze CTS-V, poháněná kompresorem přeplňovaným osmiválcem o objemu 6,2 l, pro modelový rok 2009 naladěným na výkon 415 kW. Takže náš dnešní exemplář je proti tomuto gepardovi vlastně taková mírná kočička z Manhattanu.

obrázek [555 x 342]
 

Po týdnu s tímto vozem musíme bohužel uznat, že veškeré sportovní aktivity tohoto vozu jsou redukovány na poměrně úzký okruh činností. Přeci jenom, pohotovostní hmotnost 1,8 tuny a spíše komfortní automatická šestistupňová převodovka jakékoliv sportovní choutky řidiče a jeho vozu zatrhnou hned po první sérii zatáček. Podvozek samotný je ovšem jistý v kramflecích, což spolu s opravdu přesným, středně tuhým a konečně také dostatečně komunikativním řízením dělá z CTS (v rámci možností a velkého převodu) zábavné auto, tedy pokud nehodláte jezdit kdovíjak ostrým stylem. BMW zkrátka stojí se svou řadou 5 podvozkově o jeden až dva stupínky výše, CTS se ale poměrně bez problémů řadí mezi něj a Audi A6. Cadillac ovšem díkybohu nestojí na pneumatikách typu run-flat, a tak se jeho pohodlně-sportovní podvozek může českým řidičům docela dobře zamlouvat. Celé je to ale ještě o něco obtížnější. V domácích Spojených státech amerických stavějí CTS na úroveň BMW řady 3 či Mercedesu C, tedy do naší střední třídy. Z evropského pohledu to je spíše marketingový trik, jak vyhrát co nejvíc srovnávacích testů (stačí se podívat na rozměry vozu).

Nepřehlédněte
Cadillac CTS: První jízdní dojmy
TEST Cadillac CTS 3,6 V6 AWD: Kdo se bojí, nesmí do lesa
Cadillac CTS Wagon: První statické dojmy

Převodovka řadí jemně a plynule, evropští či japonští soupeři to ale umí ještě o chloupek jemněji a plynuleji. Lámání chleba začne ve chvíli, kdy od ní čekáte sportovního ducha. Ten se totiž prostě nedostaví a tak je nutné počítat s občasným zaváháním při podřazení. Cadillac se sice ohání sportovními hesly a prohlášeními, realita je ale trochu jiná. To ale určitě není zklamání, ba naopak! Posilovač s proměnlivým účinkem, komfortní kožená (v našem případě vyhřívaná i ventilovaná) sedadla a špičkové audio od BOSE si přímo říkají o uvolněnou, pohodovou jízdu českými luhy a háji.

Route 66 vs. Praha-Brno

Jedno je synonymem pro uvolněný, příjemný výlet a druhé je průsečíkem pojmů „silnice“ a „noční můra“. Obojí kupodivu CTS zvládá brilantně. Talent ke cruisingu je ve výbavě snad každého amerického auta, na tom druhém museli inženýři tvrdě zapracovat. Výsledek ale stojí za to, svižné manažerské dálniční tempo je pro Cadillac CTS přirozenou činností, do které jej nemusíte nutit a díky vzhledu vám lidé budou levý pruh jaksi automaticky a bez hořkosti vyklízet.

Daní za jízdu u nás nejvyšší povolenou dálniční rychlostí je odběr 11,5 litru benzinu z nádrže, ve městě počítejte spíše s litry patnácti. Pokus o eko-jízdu se u CTS nesetkal s pochopením, protože dostat se na okreskách pod devět litrů je jev spíše ojedinělý. Celkem jsme s CTS během testu jezdili za 13 litrů Naturalu, což rozhodně není málo, ale politicky řečeno je to údaj odpovídající hmotnosti vozu a použití automatické převodovky.

Uvnitř pohoda

Další mýtus, který se nově příchozí americké vozy pokoušejí vyvrátit, je jejich nedůsledný přístup k interiéru vozu. Však to znáte, levně působící tlačítka či optika přístrojů v drahých vozech, dokáže mnoho evropských zákazníků prostě a jednoduše odradit. CTS je dost možná prvním americkým vozem, který tento mýtus konečně vyvrátil z kořenů. Slícování, použité materiály i design palubní desky jsou na velmi dobré úrovni, i když pár drobností jako jsou malá tlačítka ovládání klimatizace či levně působící ovladače oken by ještě stálo za to přepracovat.

obrázek [555 x 336]
 

Naprosto skvělá je velká barevná navigace, jejíž výsuvný dotykový panel vévodí palubní desce. Pokud jej ale nechcete používat, stiskem tlačítka jej uklidíte ze svého zorného pole. Kdyby bylo ovládání navigace o něco uživatelsky přívětivější a propracovanější (jednou se kolegovi dokonce podařilo systém zcela regulérně na zbytek cesty zmrazit), nezbývalo by než smeknout.

Výhled z vozu je i přes menší boční okénka bezproblémový, nepříjemně vysoká záď vozu je naštěstí osazena parkovacími senzory. Zavazadlový prostor se svými 373 litry chalupáře neokouzlí, pro běžné civilní použití ale stačí. Místa pro čtyři dospělé osoby je dostatek ve všech směrech.

Americký sen

Cadillac udeřil na správnou strunu a nabízí evropským zákazníkům něco naprosto odlišného (vzhledově), ovšem technicky a kvalitativně plně srovnatelného se zdejší zavedenou konkurencí. Nezbývá tedy než držet mu palce při rozbíjení někdy až sterilně unifikovaného prémiového trojbloku.

První cena vozu1.022.400,-Kč (CTS 2,8 V6, 155 kW, Elegance)
První cena vozu s testovanou motorizací1.022.400,-Kč (CTS 2,8 V6, 155 kW, Elegance)
Základní cena testovaného vozu1.180.200,-Kč (CTS 2,8 V6 Aut., 155 kW, Sport Luxury)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.392.100,-Kč (CTS 2,8 V6 Aut., 155 kW, Sport Luxury)

Plusy

  • Originální vzhled
  • Dobře zpracovaný a prostorný interiér
  • Komfortně naladěný podvozek
  • Hezká a přehledná barevná dotyková obrazovka
  • Špičkový audiosystém

Minusy

  • Krátká sedací část předních sedadel
  • Menší dynamika vozu
  • Vyšší spotřeba
Spolupracujeme s TipCars.com

Cadillac CTS 2,8 V6

Cena v základní výbavě: 1 180 200 Kč Cena v testované výbavě: 1 392 100 Kč

Základní výbava:Čelní, boční a hlavové airbagy, ABS, kontrola trakce, elektronický stabilizační systém, loketní opěrka, audiosystém s CD a MP3 přehrávačem s osmi reproduktory (Bose), automatická dvouzónová klimatizace, tempomat, palubní počítač, elektricky ovládaná přední a zadní okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automaticky zaclonitelná, ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektricky nastavitelná sedadla s koženým potahem, kůží potažený multifunkční volant, chromovaná koncovka výfuku, kontrola tlaku v pneumatikách, xenonové světlomety a zadní LED svítilny, šestistupňová automatická převodovka, pohon všech kol, Seating package – kožené čalounění sedadel, vyhřívané trysky ostřikovačů, paměť sedadel a sloupku řízení, elektricky nastavitelné sedalo řidiče a spolujezdce, Comfort package – ambientní světlo v interiéru, dešťový senzor.

Výbava testovaného vozu:Convenience package – vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, bezklíčový vstup, elektricky nastavitelný sloupek řízení s pamětí, vzdálený start (+ 56.100,-), navigace a systém Bose 5.1 Surround Sound s DVD přehrávačem a pevným diskem (+ 84.200,-), metalický lak (+ 25.100,-), elektricky ovládané střešní okno (+ 46.500,-)

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
Technické údaje
Motor Cadillac CTS 2,8 V6
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2792
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 155 / 6800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 246 / 3600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16.8 / 7.7 / 11
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 373 / -
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1814 / 454
Rozměr pneu:235/55 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4860
b) šířka (mm): 1842
c) výška (mm): 1464
d) rozvor (mm): 2880
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Cadillac CTS 2,8 V6
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,85
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Cadillac CTS-V: Americké svaly s maximálkou přes 320 km/h Cadillac CTS-V: Americké svaly s maximálkou přes 320 km/h

Cadillac konečně odtajnil vzhled a nejdůležitější…

Cadillac plánuje uvést komunikaci mezi auty do roku 2016 Cadillac plánuje uvést komunikaci mezi auty do roku 2016

Na vyspělé komunikační a autonomní technice a elektronice…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…