Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac CTS přijede do Evropy se šestiválcovým dieselem 3,0 (184 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (50)
Bez vznětového motoru by nebyly šance na evropský úspěch o mnoho vyšší než v případě předchozí generace prostředního sedanu značky Cadillac.

Koncern General Motors oficiálně představil nový Cadillac CTS na lednovém autosalonu North American International Auto Show v Detroitu.

Čtyřdveřový sedan má oproti svému předchůdci sportovnější vzhled, o který se zasloužily především dynamické, agresivnější horizontální linie, větší úhly sklonu, hlavně u zadních partií vozu, masivní maska chladiče, která ukazuje stylistickou příbuznost s novým Escalade, odlišné kliky dveří a také nová zpětná zrcátka. Vnější rozměry Cadillaku CTS jsou: délka 4766 mm, šířka 1841 mm a výška 1472 mm

Zatímco v americkém motorovém portfoliu jsou převážně zážehové motory V6 (2,8 l/156 kW, 3,6 l/192 kW resp. 223 kW), Evropa v této třídě žádá obvykle vznětové motory. Cadillac proto nabídne vidlicový vznětový šestiválec 3,0 V6 z produkce firmy VM Motori. Na stránkách italské firmy, která se specializuje na tubodiesely je již dnes možno vyčíst základní technické parametry podobného motoru: zdvihový objem 2987 cm3, nejvyšší výkon 184 kW při 4000 ot./min, maximum točivého momentu 550 Nm při 2000 ot./min.

Čtyřdveřový sedan CTS by měl být v Evropě prodáván v druhé polovině roku 2007, přičemž vznětová verze by se měla objevit velmi brzy po zahájení prodeje novinky. Provedení kupé, kabriolet a kombi budou následovat asi o rok později.

Ondřej Láník
Diskuze (50)
4. 2. 2007 21:37
Spotreba a prevodovka?!
184kW/4000min-1 a 550Nm/2000min-1 su fajn udaje. Este tak aspon 6 stupnov a super spotrebu!
4. 2. 2007 12:25
Re: Caddy vs Lexus
No tak on Clarksson taky asi moc US auta nemá, aspoň z těch různých videí například na youtube. Ale s takového CTS-V nebyl zase tak neodvázaný, závodil s s S4 na okruhu a co Caddy ustál, tam audina vlítla do trávy.
Avatar - Lonestarstate
4. 2. 2007 11:43
Re: Caddy vs Lexus
Na poli, kde 99% hodnocení utváří dojem je "lež" možná zbytečně silný výraz. Ale když Carauto ve svém testu CTS-V označilo chybně za střední třídu a na konci testu jako jeden z hlavních záporů uvedlo "vetší a těžší než konkurence", tak se mi otvírala kudla v kapse. A ano, mnohdy píšou i lži. Například nový "prestižní" Autokatalog od Auto Motor a Sport, aktuální vydání: "STS - největší současná limuzína Cadillac". To mi nepřijde jako informace od odborníka. >:D Ani když u značky Saturn napíšou, že vyrábí nákladní auta. Ani když CarAuto napíše, že XLR je platforma Sigma. Přitom má podvozek Y. Z Corvetty. To všechno ti můžu vystříhnout a poslat, chceš-li. Z některých recenzí Carauta přímo čiší, že daný vůz dokonce ani neviděli. A když před pár měsícema gratulovali BMW a Mercedesu za vynález nočního vidění v době, kdy Cadillac slaví 7 výročí téhož....no pardon. :no:
Avatar - Lonestarstate
3. 2. 2007 19:37
Re: z čelního pohledu
Já si taky u toho CarAuta vzpomněl na tebe! >:D >:D >:D :yes: Samozřejmě CarAuto je prdlajs odborník na Ameriky. Nikdy nemůžeš svůj pocit vydávat za fakta. Podle mne se taky uvnitř nového A6 skrývá z 80% původní A6. Opravdu revolučních změn minimum. No a? Spíš bych se tě zeptal, co by podle tebe muselo být na tom autě nové, aby to byla nová generace. ps: nový Autokatalog od Auto Motor a Sport opět perlí. Jen namátkou "Saturn, výrobce opravdových náklaďáků", "STS největší sedan Cadillacu", .... ne, evropská periodika opravdu neberu jako zdroj seriózních informací o amerických autech. I když jejich obraty jako "zabiják" nebo "drtič BMW" se četly pěkně :-) Infiniti je good. :yes:
Avatar - Lonestarstate
3. 2. 2007 19:30
Re: Caddy vs Lexus
Souhlasím s tím, že kdo není z Evropy a chce uspět v Evropě, musí být výrazně lepší než ostatní. Být stejně dobrý nestačí. Jen nevím, jestli si postup Lexusu ohledně turbodieselu zbytečně neidealizuješ. Jedna věc je, že Lexus nemíval diesel, když podíl dieselů byl v luxusních autech mnohem menší. Byla jiná doba! Je potřeba tohle mít stále na paměti. Že Lexus a Cadillac nevstoupili do Evropy ve stejný okamžik. Že Cadillac nemůže a nesmí vyhrát v žádném evropském testu nad evropským autem je jasné na 100% a žádný motor, ani dieselový z Itálie ani na pampelišky z Marsu na tom nic nezmění. Oni nepotřebují na Cadillac kartu poruchovosti. To, že je americké auto poruchové, se tu bere jako samozřejmost. Co na tom, že Cadillac neměl NIKDY ve své historii problémy s poruchovostí a je spolehlivější než Toyota (nikoliv než Lexus, ale i to je dost). Vždycky bude "bottom line" znít: řídká servisní síť, vysoká spotřeba, špatné jízdní vlastnosti. A nic z toho po nich nikdo nebude vyžadovat prokázat. Osobně mi nárůst prodejů Cadillacu v Evropě přijde výborný a řekl bych, že Cadillac jako takový si nikdy nemůže dělat ambice stát se jedním z hlavních hráčů. Na to je příliš svůj a příliš americký. Umělá značka jako je Lexus takovou šanci má. Není spojená s žádným historickým modelem, není spojená s ničím negativně chápaným z minulosti.