Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac Escalade: eskalace síly

Ondřej Láník
Diskuze (233)
Zcela nový luxusní full-size truck cadillaku se představí již brzy na jihokalifornské autoshow. Prodej na domácím trhu je ohlášen na první čtvrtletí roku 2006, zkrátka nepříjde ani Evropa!

Zcela nový luxusní full-size truck cadillaku se představí již brzy na jihokalifornské autoshow. Prodej na domácím trhu je ohlášen na první čtvrtletí roku 2006, zkrátka nepříjde ani Evropa!

„Full-size“ znamená v řeči Cadillaku vnější rozměry 5143 x 2007 x 1887 mm, rozvor 2946 mm a až osmimístný interiér, uspořádaný ve třech řadách. Typické rysy současných Cadillaků jsou v případě nového Escalade jen decentně pozměněny, snad kvůli specifické klientele, která tyto luxusní americká SUV kupuje. Vertikálně orientované xenonové světlomety jsou vytlačovány k okrajům vozu mamutí žebrovanou maskou se šestnácti otvory. Celkové proporce na fotografiích vylepšují 22 palcová kola s leštěným povrchem, standardním rozměrem jsou kola o průměru 18 palců. Záď je ztvárněna klasicky, s rohovými koncovými LED světly a rozměrnými plochami zatmavených skel.

Mezigeneračně vylepšená aerodynamika se odrazila v koeficientu odporu vzduchu cx=0,363.

Cadillaku Escalade vyráběnému v Texasu má podle výrobce konkurovat Lincoln Navigator, Lexus LX 470, Mercedes-Benz třídy G a Infiniti QX56.

Interiér je zaměřen na nejvyšší možný komfort. Druhá řada sedadel je elektricky sklopitelná, což usnadňuje nastupování k sedadlům ve třetí řadě. Elektricky ovládané je také výklopné víko v zádi. Standardem je dálkové startování automobilu a třízónová automatická klimatizace, což ve společné kombinaci umožňuje připravit interiér podle přání ještě před příchodem posádky.

Za třetí řadou sedadel je k dispozici 479 l pro zavazadla, v pětimístném uspořádání nabízí Escalade k dispozici 1707 l a ve dvoumístném 3084 l. Tento Caddy má pohotovostní hmotnost 2645 kg, uveze 580 kg a za sebou je schopen táhnout přívěs o hmotnosti až 3356 kg.

Nový celohliníkový osmiválec 6199 cm3 má ventilový rozvod OHV, variabilní časování ventilů a pouze 2 ventily na válec. Nejvyšší výkon je výrobcem udáván 300 kW při 5700 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 565 Nm při 4700 ot./min. Šestistupňová automatická převodovka Hydramatic 6L80 má šest dopředných rychlostních stupňů, s možností manuální volby převodu. Výkon je přenášen na všechna nezávisle zavěšená kola.

Na americký trh vstoupí Escalade v prvním čtvrtletí roku 2006, Evropa by se měla dočkat ve třetím čtvrtletí roku 2006. Podrobnosti o spotřebě a jízdních výkonech, ani o specifikaci pro Evropu zatím nejsou známy.

Ondřej Láník
Diskuze (233)
13. 11. 2005 20:04
Re: KOPYTA NA BARU
>:D Sedím na loketní opěře ;-) :yes:
13. 11. 2005 19:00
Re: KOPYTA NA BARU
:-) Také volím jiné pití ;-) Zajímala by mne vnitřní šířka... ta loketní opěra... musí to být pohodlně široké.
13. 11. 2005 18:35
KOPYTA NA BARU
Až půjdeš, brácho, do baru na pořádnej tah... vem si parádní kopyta. Rozhoď je tam solidně pod sebe, nikdy nedávej nohu přes nohu... (teplý noci máme už za sebou) a kvalitně nasávej. Nehleď na množství, ale vždycky sleduj kvalitu... Až tě budou vynášet po galonu Chivasu nohama napřed, věř, bude to důstojnech odchod... A to, kolik bere tvůj Escalade... na to se taky vykašli... buďto na to máš, nebo seď doma a zkoušej, jaký je to se podělat po láhvi kefíru v tetra packu... :yes:
12. 11. 2005 09:25
Re: Escalade – návrat do budoucnosti
>:D :yes: