Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cadillac představuje běžné verze sedanu CT4. Jakými motory bude konkurovat řadě 3?

David Bureš
Diskuze (40)

Nástupce Cadillacu ATS zatím debutoval ve sportovní verzi CT4-V. Nyní se CT4 konečně představuje i v běžných variantách.

Cadillac chce od letošního roku opět expandovat na evropských trzích a stát se plnohodnotným konkurentem pro další luxusní značky působící v Evropě. Mezi nabízenými modely bude i sedan střední třídy, soupeř pro Alfu Romeo Giulia, BMW řady 3 nebo Jaguar XE, který v letošním roce debutuje v nové generaci.

Světu se zatím představil jen ve formě sportovně laděné varianty Cadillac CT4-V, pod jejíž kapotou pracuje přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,7 litru naladěný na 242 kW. Po třech měsících však došlo i na běžné varianty.

Video se připravuje ...

Základem se stává zážehový dvoulitr přeplňovaný turbodmychadlem typu twin-scroll, naladěný na 177 kW a 350 N.m, spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou. V nabídce ho doplní ještě podladěná varianta motoru 2.7 Turbo, o výkonu 230 kW a točivém momentu 472 N.m. V tomto případě jednotka spolupracuje s desetikvaltem.

Cadillac CT4 – základní technická data nabízených variant
Motor 2.0 Turbo 2.7 Turbo 2.7 Turbo
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 177/5000 230/5600 242/5600
Točivý moment [N.m/min]  350/1500-4000 472/1800 515/1800
Převodovka 8A 10A 10A

Oba nabízené motory jsou standardně spárovány s pohonem zadních kol, k dispozici je však i pohon obou náprav. Podvozek mimochodem tvoří vzpěry McPherson vpředu s dvojitým spodním kulovým kloubem a pětiprvkové zavěšení vzadu.

Zda se obou jednotek dočkáme i v evropské nabídce, v tuto chvíli nevíme. SUV Cadillac XT4 se totiž na starém kontinentu bude speciálně nabízet s nově vyvinutým dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 125 kW, který by se nabízel i pro CT4.

„Vyvinuli jsme CT4, abychom oslovili mladé kupce na luxusním trhu, kteří mohou být pro naši značku noví. Vozidlo má upoutat pozornost díky kombinaci skvělých proporcí, chytrým povrchovým úpravám a detailům rodiny Cadillac, naznačujícím sportovní zážitek, které toto auto nabízí,“ říká o novince Adam Smith, výkonný ředitel globálního designu Cadillac.

Cadillac CT4 je 4.756 mm dlouhým sedanem s rozvorem 2.775 mm, mnohé konkurenty z řad evropských sedanů střední třídy tak přerůstá. Design pokračuje v nastoleném trendu značky, což znamená protažené světlomety, výraznou masku chladiče a ostře řezané sportovní tvary.

*Se sklopenými vnějšími zpětnými zrcátky
Cadillac CT4 – srovnání rozměrů s vybranou konkurencí
Model Cadillac CT4-V Alfa Romeo Giulia BMW 3 Jaguar XE
Délka (mm) 4756 4639 4709 4678
Šířka (mm) 1815 1873 1827 1967*
Výška (mm) 1423 1426 1442 1416
Rozvor (mm) 2775 2820 2851 2835

Vnitřek je orientován na řidiče, nechybí tu volně stojící displej multimediální systém s úhlopříčkou osmi palců. CT4 pak již využívá novou digitální platformu koncernu General Motors, díky níž je přenos informací rychlejší než dosud. Zvládne totiž zpracovat až 4,5 terabajtů dat za hodinu.

Cadillac CT4 přichází jako nástupce sedanu ATS, vyráběného od roku 2012. K přejmenování došlo v rámci nové logiky pojmenování modelů značky. Na domácím americkém trhu vstoupí do prodeje ještě letos, o výrobu se postará závod Lansing Grand River v Michiganu, kde se vyrábělo už ATS.

David Bureš
Diskuze (40)

Doporučujeme

18. 9. 2019 13:17
Re: Interier
a este Ta poprosim linky na aspon par nezavislych webo, kde sa pise, ze Cadillac ma lepsie podvozky ako BMW :)
18. 9. 2019 13:16
Re: Interier
fakt si ma dobre pobavil :) to ze "robis do amerik" 16 rokov znamena len to, ze si absolutne neobjektivny :) faktom je, ze "ameriky" sa v europe, ktora je narocna na kvalitu, preda minimalne mnozstvo. a ako som pisal, vobec, ale vobec netusis o com pises :) jedine Porsche skocilo s dieslami, pretoze je to cisto sportova znacka. a Tebou spominany MB ? presne naopak ... prave nedavno sa k tejto teme vyjadril jeden z top manazerov znacky, ktory tvrdi presny opak toho, co Ty ... a som si na 100 % isty, ze to tom vie ovela viac ako Ty. nie, diesel v europe, dokocna ani vo svete nekonci, len sa bude pouzivat v tych autach, kde ma zmysel.
Avatar - Barrichello
18. 9. 2019 01:04
Re: Interier
Bohužel tomu nerozumíš ty, diesly mizí i z aut jako Porsche, Mercedes atd.

Do amerik dělám 16 let, interiér CTS 08 je proti plastovému 300C 2005 nebe a dudy to samé proti dalším interiérům. Kůží obšitá palubka, moderní plasty, dřevo, chrom, dotyková navi, hdd, ventilovaný sedačky, audiosystém Bose...
Ještě novější ameriky maj nappa kůži, měkčené plasty, vyhřívaný volant, chlazené a vyhřívané držáky nápojů, el. stavitelné pedály, alcantru, headup displej atd. Moderní funkční a kvalitní. Ne*erou se v tom topení a klimatizace jako v Evropách, zdravím BMW a Jaguar že....
17. 9. 2019 09:43
Re: Interier
je zrejme, ze tomu vobec nerozumies :) ano, predaje dieslov klesaju ( v absolutnych cislach ) pretoze ich konecne ludia prestali davat do malych aut ... v SUV a vyssej strednej triede a vyssie je to naopak, resp. sa predaje dieslov drzia na rovnakych urovniach ( zachytil som, ze dokonca v USA pomaly rastu predaje dieslov vo velkych autach ) ... mal by si sa viac zaujimat o "veci", o ktorych sa pokusas pisat :) a napisat, ze CTS 2008 malo interier na urovni je rovnake, ako napisat, ze Dacia Duster ma interier na urovni ... ale na druhej strane, kazdemu sa paci nieco ine :)
17. 9. 2019 09:41
Re: Důstojný nástupce
daj sem prosim aspon 5 nezavislych recenzii, v ktorych sa konstatuje, ze ma Cadillac lepsie podvozky ako BMW ... prosim :) dakujem.