Cadillac představuje běžné verze sedanu CT4. Jakými motory bude konkurovat řadě 3?
Nástupce Cadillacu ATS zatím debutoval ve sportovní verzi CT4-V. Nyní se CT4 konečně představuje i v běžných variantách.
Cadillac chce od letošního roku opět expandovat na evropských trzích a stát se plnohodnotným konkurentem pro další luxusní značky působící v Evropě. Mezi nabízenými modely bude i sedan střední třídy, soupeř pro Alfu Romeo Giulia, BMW řady 3 nebo Jaguar XE, který v letošním roce debutuje v nové generaci.
Světu se zatím představil jen ve formě sportovně laděné varianty Cadillac CT4-V, pod jejíž kapotou pracuje přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,7 litru naladěný na 242 kW. Po třech měsících však došlo i na běžné varianty.
Základem se stává zážehový dvoulitr přeplňovaný turbodmychadlem typu twin-scroll, naladěný na 177 kW a 350 N.m, spárovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou. V nabídce ho doplní ještě podladěná varianta motoru 2.7 Turbo, o výkonu 230 kW a točivém momentu 472 N.m. V tomto případě jednotka spolupracuje s desetikvaltem.
Cadillac CT4 – základní technická data nabízených variant | |||
Motor | 2.0 Turbo | 2.7 Turbo | 2.7 Turbo |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 177/5000 | 230/5600 | 242/5600 |
Točivý moment [N.m/min] | 350/1500-4000 | 472/1800 | 515/1800 |
Převodovka | 8A | 10A | 10A |
Oba nabízené motory jsou standardně spárovány s pohonem zadních kol, k dispozici je však i pohon obou náprav. Podvozek mimochodem tvoří vzpěry McPherson vpředu s dvojitým spodním kulovým kloubem a pětiprvkové zavěšení vzadu.
Zda se obou jednotek dočkáme i v evropské nabídce, v tuto chvíli nevíme. SUV Cadillac XT4 se totiž na starém kontinentu bude speciálně nabízet s nově vyvinutým dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 125 kW, který by se nabízel i pro CT4.
„Vyvinuli jsme CT4, abychom oslovili mladé kupce na luxusním trhu, kteří mohou být pro naši značku noví. Vozidlo má upoutat pozornost díky kombinaci skvělých proporcí, chytrým povrchovým úpravám a detailům rodiny Cadillac, naznačujícím sportovní zážitek, které toto auto nabízí,“ říká o novince Adam Smith, výkonný ředitel globálního designu Cadillac.
Cadillac CT4 je 4.756 mm dlouhým sedanem s rozvorem 2.775 mm, mnohé konkurenty z řad evropských sedanů střední třídy tak přerůstá. Design pokračuje v nastoleném trendu značky, což znamená protažené světlomety, výraznou masku chladiče a ostře řezané sportovní tvary.
*Se sklopenými vnějšími zpětnými zrcátky | ||||
Cadillac CT4 – srovnání rozměrů s vybranou konkurencí | ||||
Model | Cadillac CT4-V | Alfa Romeo Giulia | BMW 3 | Jaguar XE |
Délka (mm) | 4756 | 4639 | 4709 | 4678 |
Šířka (mm) | 1815 | 1873 | 1827 | 1967* |
Výška (mm) | 1423 | 1426 | 1442 | 1416 |
Rozvor (mm) | 2775 | 2820 | 2851 | 2835 |
Vnitřek je orientován na řidiče, nechybí tu volně stojící displej multimediální systém s úhlopříčkou osmi palců. CT4 pak již využívá novou digitální platformu koncernu General Motors, díky níž je přenos informací rychlejší než dosud. Zvládne totiž zpracovat až 4,5 terabajtů dat za hodinu.
Cadillac CT4 přichází jako nástupce sedanu ATS, vyráběného od roku 2012. K přejmenování došlo v rámci nové logiky pojmenování modelů značky. Na domácím americkém trhu vstoupí do prodeje ještě letos, o výrobu se postará závod Lansing Grand River v Michiganu, kde se vyrábělo už ATS.