Cadillac XTS je „technicky nejvyspělejší“ Caddy všech dob
Cadillac začne během letošního jara prodávat na americkém trhu luxusní sedan XTS. Automobil se v nabídce této automobilky zařadí nad model CTS, nahradí rovnou dva dosavadní Cadillacy: větší a levnější DTS s pohonem předních kol a prestižnější STS s pohonem zadních kol.
Auto má zákazníky lákat svým výrazným designem a především moderní technikou. Cadillac dokonce XTS nazývá technicky nejvyspělejším modelem ve své historii.
Vedle standardně dodávaných adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control automobilka upozorňuje především na (rovněž standardně dodávané) rozhraní infotainmentu CUE. To se objeví i v nabídce pro sedan ATS a modernizovaný crossover SRX.
CUE (Cadillac User Experience) se může spárovat až s deseti zařízeními, jako jsou mobilní telefony, flash disky, SD karty nebo MP3 přehrávače. Srdcem systému je osmipalcová dotyková obrazovka.
Výhodou CUE má být jednoduché ovládání, rádio a další funkce bude ovládáno pomocí pouhých čtyř tlačítek. Zákazníci se s CUE budou moci seznámit pomocí speciální aplikace pro iPad, kterou Cadillac zpřístupní v květnu.
Specialitou také bude patentovaný systém Cadillac Safety Alert Seat, dodávaný k balíčkům bezpečnostních systémů Driver Awareness a Driver Assist. Systém pomocí vibrací levé a pravé části sedadla upozorní řidiče na případné nebezpečí – vyjetí z jízdního pruhu či možnost nárazu do překážky během parkování.
Vibrující sedadla spolupracují s bezpečnostními systémy, které jsou součástí zmíněných balíčků. Driver Awareness zahrnuje varování před čelním nárazem, upozornění na vozy ve slepém úhlu nebo varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu. Driver Assist bude dostupný až na podzim, jeho součástí je adaptivní tempomat, systém automatického brzdění a přednárazový systém.
XTS bude poháněno 3,6litrovým vidlicovým šestiválcem, známým už z Cadillacu CTS a SRX. V případě vlajkové lodi bude naladěn na výkon 224 kW a točivý moment 358 Nm, což představuje střed mezi vyráběnými verzemi šestiválce.
Převodovka bude automatická šestistupňová Hydra-Matic 6T70. Spojena bude se všemi koly přes mezinápravovou spojku Haldex čtvrté generace. I tu známe ze současných produktů koncernu GM, například z Opelu Insignia. Pro méně náročné zákazníky bude volitelně dodávána i verze s pohonem předních kol.
V nabídce budou tři stupně výbavy – Luxury, Premium a Platinum. Americké ceny začínají na částce 44.995 dolarů, což je v přepočtu zhruba 850 tisíc korun. Výroba vozu probíhá v továrně Oshawa v kanadské provincii Ontario.