
Carlos na nákupech: Aliance Renault-Nissan se rozšiřuje o Mitsubishi
Mitsubishi Motors se nově stává plnohodnotným členem už 17 let trvající aliance sdružující automobilky Nissan a Renault. Bude tedy profitovat z veškerých inovací a zároveň i sdílet použitou techniku.
Vedoucím nové divize zahrnující značku Mitsubishi má být současný předseda správní rady Nissanu Carlos Ghosn. V souboji porazil trojici rivalů navržených Nissanem, konkrétně Mitsuhika Yamashitu, šéfa vývoje Nissanu, který se na začátku letošního roku stal vedoucím vývoje u MMC (Mitsubishi Motors Corporation). Dalšími byli Hitsihi Kawaguchi, dosavadní šéf pro globální rozvoj a Hiroshi Karube, manažer vnitřního auditu s mezinárodním působením.
Dosavadní šéf Mitsubishi Motors Osamu Masuko zůstane i nadále v managementu MMC. Mitsubishi v rámci aliance dále obohatí Trevor Mann, někdejší člen představenstva Nissanu.
„Velice vítám ochotu Nissanu poskytnout strategickou, finanční a technologickou podporu v roli našeho nového držitele,“ řekl k celé záležitosti Masuko. „V roli majoritního vlastníka našich akcií nám Nissan pomůže zvýšit důvěru zákazníků v naše produkty a zároveň maximalizovat efektivitu produkce,“ dodal Masuko.
Co toto spojení bude znamenat pro kupující vozů Mitsubishi, zatím nijak řečeno nebylo. Asi nebudeme daleko od pravdy, když napíšeme, že nové modely značky tří diamantů budou více či méně technicky unifikované s obdobnými Nissany a Renaulty. Zjednodušeně řečeno. Nová generace crossoveru ASX by tak mohla být vlastně „jen“ jinak „obrandovaným“ Qashqaiem či Kadjarem. Ale třeba to takto nakonec nedopadne. V každém případě to bude jistě zajímavé.