Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Carlsson C25 Royale: Casino Royale

David Bureš
Diskuze (1)
Na původním Mercedesu-Benz SL 65 AMG nezůstal kámen na kameni. Může za to Carlsson.

Tuningová společnost Carlsson přivezla do Ženevy své nejnovější dílo, model C25 Royale, což je rozsáhle přepracovaný Mercedes-Benz SL 65 AMG. Firma tvrdí, že na autě provedla více než 70 změn. Při pohledu na vůz není důvod jí nevěřit.

Carlsson posilnil už tak silný šestilitrový dvanáctiválec z SL 65 AMG. V C25 Royale produkuje 554 kW v 5000 min-1, maximum točivého momentu je sice 1320 Nm v 3750 min-1, výrobce ho však elektronicky omezil na hodnotu 1150 Nm mezi 2000-4000 min-1. Pro srovnání uveďme parametry SL 65 AMG – výkon 450 kW a točivý moment 1000 Nm.

O přenos výkonu na zadní kola se tak jako u výchozího auta stará pětistupňová automatická převodovka AMG Speedshift Plus.

C25 Royale sprintuje z 0-100 km/h za 3,7 s a jede maximální rychlostí 352 km/h. Těmto hodnotám pomáhá vedle posilněného dvanáctiválce i dieta, Royale shodilo 180 kg. Hmotnost tak díky použití karbonových panelů karoserie klesla na 1970 kg.

Upraveno bylo i naladění podvozku, doplněné o elektronicky řízené odpružení C-Tronic. Podle Carlssonu je jízda s autem především komfortní. Vylepšený podvozek doplňují větší keramické brzdy – přední ráfky o průměru 396 mm, zadní 380 mm.

I přes rozsáhlé úpravy Carlsson tvrdí, že automobil bude možné opravit ve všech světových servisech automobilky Mercedes-Benz.

Křivky původního SL 65 AMG by v novém Carlssonu dohledal jen málokdo. Nejvíce se oba automobily podobají při pohledu zpředu, záď naopak připomíná Aston Martin Vanquish. Vzhled je dále možné individualizovat, aby každé vyrobené C25 Royale bylo patřičně jedinečné.

Carlsson vedle červenočerného barevného ztvárnění nabízí například karoserii z 24karátového zlata za 156.000 euro. Dále je vzhled možné vylepšit osvětlením podvozku nebo 20palcovými kovanými koly.

I podoba interiéru je individualizována dle gusta každého zákazníka. Karbonové doplňky stojí 13.564 euro, takzvaný interiér Clubsport se závodními sedačkami se šestibodovými pásy, ochrannou klecí a hasicím přístrojem stojí 35.400 euro. Hlavové opěrky sedadel je možné doplnit o osobní logo zákazníka (1.980 euro).

Základní cena C25 Royale – 429.000 euro (10.700.000,- Kč) bez daně – by mohla evokovat, že vůz už nelze vylepšit o další technická zlepšení. Opak je ale pravdou. Příplatková výbava zahrnuje hudební systém Focal (18.860 euro), přípojku k USB a iPodu (629 euro), topení s dálkovým ovládáním přes mobilní telefon (4.687 euro) či anti-radar Valentine (1.950 euro). Zájemci o verzi s pravostranným řízením zaplatí 5.127 euro.

Výrobce nabízí, že za cenu 45.000 euro k automobilu dodá upravený Smart Fortwo s vyšším výkonem 75 kW a sjednoceným vzhledem s C25 Royale.

Carlsson C25 Royale vznikne jen v 25 exemplářích, přičemž šest z nich už je prodáno. Výrobce exkluzivitu vozu podporuje tím, že do každého státu prodá jen jeden kus. Od objednávky k samotnému dodání auta zákazníkovi uběhne půl roku.

Není to poprvé, kdy firma z německého Gut Wiesenhofu upravila SL 65 AMG. Takzvaný Carlsson C25 měl posilněný motor a upravený vzhled jako C25 Royale, nepoužíval však karbonové panely karoserie.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - J_Design
6. 3. 2011 14:51
Luxus
10 000 000 mi přijde skoro málo za takovou krásu... Když se takové auto postaví vedle ošklivého SLR MC tak mi přijde levné >:D Hlavně podle všeho ho i porazí a to ve všem >:D