Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Casil Motors s Ferrari 328 míří podobný směrem jako Singer s Porsche 911

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)

Bylo vlastně jen otázkou času, kdy se někdo vydá ve stopách společnosti Singer Vehicle Design a pustí se do laděných starších vozů značky Ferrari v podobném stylu. Casil Motors patří mezi první takové odvážlivce.

V Las Vegas sídlící společnost Casil Motors, o níž se v loňském roce psalo mimo jiné v souvislosti s oživením supersportů značky Edonis s technikou Bugatti EB 110, ve spolupráci s Mitchell Button již na loňské listopadové SEMA Show představila kreaci na základech Ferrari 328 GTS z osmdesátých let.

Projekt BB3X8, který společnost Casil Motors se svým partnerem spouští, má zajistit, že tento vůz nezůstane osamocen, ale dočká se sourozenců. Celkem má v rámci BB3X8 vzniknout 30 vozů, jejichž základem budou Ferrari 328 GTS i GTB z let 1985 až 1989.

Recept proměny atraktivního italského sportovního vozu v ještě atraktivnější a výkonnější supersport je zde podobný jako u společnosti Singer Vehicle Design a jí podobných firem, specializujících se na přestavby vzduchem chlazených Porsche 911 do nejrůznějších podob.

Karoserie původně sériového Ferrari je osazena novými povrchovými panely z uhlíkových vláken. Inspirace pro jejich tvary je přitom jasně identifikovatelná na první pohled a samotná firma Casil Motors uvádí, že BB3X8 svým vzhledem odkazuje na Ferrari 288 GTO.  

V případě exteriéru si pak vedle samotné karoserie zaslouží zmínku i použití vnějších zpětných zrcátek ve stylu Ferrari 458 GT3 a na zakázku navržených kol značky Rotiform. Tato 17 a 18 palcová třídílná kola totiž svým designem odkazují na disky používané u modelů Dino 206 a 246 GT/GTS.

Za proměnou exteriéru pak nijak nezaostává interiér, který se pyšní zakázkovým čalounění kůží v kombinaci s Alcantarou. Nechybí zde prvky z uhlíkových vláken a leštěného kovu. Původní volant nahrazuje nový značky Momo, zatímco stylová anatomická sedadla dodává Bride.

Pozornost je vedle karoserie a interiéru věnována samozřejmě i technice. Podvozek se může pochlubit novým pomocným rámem pro zvýšení tuhosti a novými rameny zavěšení kol, spolupracujícími se vzduchovým systémem, umožňujícím upravovat světlou výšku vozu. Brzdový systém nese značku Wilwood.

Před zadní nápravou BB3X8 je stejně jako u výchozích vozů Ferrari 328 GTS a GTB uložen atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 3,2 l se vstřikováním paliva Bosch K-Jetronic, který spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou. Na rozdíl od sériového provedení, disponujícího výkonem 201 kW (274 k), zde došlo k úpravám, jejichž výsledkem je nejvyšší výkon 294 kW (400 k) při 9200 otáčkách za minutu, což je mimochodem stejná hodnota jako u již zmiňovaného Ferrari 288 GTO.

Zdroj: Casil Motors

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)

Doporučujeme

5. 4. 2019 07:49
Duševní vlastnictví
A jak to je s originálem, mercedes repliky Flügeltürerů nechal sešemelcovat a Porsche/Ferrri tohle trpí?
Avatar - netcar.xx
5. 4. 2019 00:16
Tak tohle
nemá na Singer ani náhodou.