Casil Motors s Ferrari 328 míří podobný směrem jako Singer s Porsche 911
Bylo vlastně jen otázkou času, kdy se někdo vydá ve stopách společnosti Singer Vehicle Design a pustí se do laděných starších vozů značky Ferrari v podobném stylu. Casil Motors patří mezi první takové odvážlivce.
V Las Vegas sídlící společnost Casil Motors, o níž se v loňském roce psalo mimo jiné v souvislosti s oživením supersportů značky Edonis s technikou Bugatti EB 110, ve spolupráci s Mitchell Button již na loňské listopadové SEMA Show představila kreaci na základech Ferrari 328 GTS z osmdesátých let.
Projekt BB3X8, který společnost Casil Motors se svým partnerem spouští, má zajistit, že tento vůz nezůstane osamocen, ale dočká se sourozenců. Celkem má v rámci BB3X8 vzniknout 30 vozů, jejichž základem budou Ferrari 328 GTS i GTB z let 1985 až 1989.
Recept proměny atraktivního italského sportovního vozu v ještě atraktivnější a výkonnější supersport je zde podobný jako u společnosti Singer Vehicle Design a jí podobných firem, specializujících se na přestavby vzduchem chlazených Porsche 911 do nejrůznějších podob.
Karoserie původně sériového Ferrari je osazena novými povrchovými panely z uhlíkových vláken. Inspirace pro jejich tvary je přitom jasně identifikovatelná na první pohled a samotná firma Casil Motors uvádí, že BB3X8 svým vzhledem odkazuje na Ferrari 288 GTO.
V případě exteriéru si pak vedle samotné karoserie zaslouží zmínku i použití vnějších zpětných zrcátek ve stylu Ferrari 458 GT3 a na zakázku navržených kol značky Rotiform. Tato 17 a 18 palcová třídílná kola totiž svým designem odkazují na disky používané u modelů Dino 206 a 246 GT/GTS.
Za proměnou exteriéru pak nijak nezaostává interiér, který se pyšní zakázkovým čalounění kůží v kombinaci s Alcantarou. Nechybí zde prvky z uhlíkových vláken a leštěného kovu. Původní volant nahrazuje nový značky Momo, zatímco stylová anatomická sedadla dodává Bride.
Pozornost je vedle karoserie a interiéru věnována samozřejmě i technice. Podvozek se může pochlubit novým pomocným rámem pro zvýšení tuhosti a novými rameny zavěšení kol, spolupracujícími se vzduchovým systémem, umožňujícím upravovat světlou výšku vozu. Brzdový systém nese značku Wilwood.
Před zadní nápravou BB3X8 je stejně jako u výchozích vozů Ferrari 328 GTS a GTB uložen atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 3,2 l se vstřikováním paliva Bosch K-Jetronic, který spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou. Na rozdíl od sériového provedení, disponujícího výkonem 201 kW (274 k), zde došlo k úpravám, jejichž výsledkem je nejvyšší výkon 294 kW (400 k) při 9200 otáčkách za minutu, což je mimochodem stejná hodnota jako u již zmiňovaného Ferrari 288 GTO.
Zdroj: Casil Motors