Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Casil Motors s Ferrari 328 míří podobný směrem jako Singer s Porsche 911

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 4. 4. 2019
12
2
Zobrazit náhledy (12)
Casil Motors Ferrari 328 Casil Motors Ferrari 328 Casil Motors Ferrari 328 Casil Motors Ferrari 328 Casil Motors Ferrari 328 Casil Motors Ferrari 328 Casil Motors Ferrari 328

Bylo vlastně jen otázkou času, kdy se někdo vydá ve stopách společnosti Singer Vehicle Design a pustí se do laděných starších vozů značky Ferrari v podobném stylu. Casil Motors patří mezi první takové odvážlivce.

V Las Vegas sídlící společnost Casil Motors, o níž se v loňském roce psalo mimo jiné v souvislosti s oživením supersportů značky Edonis s technikou Bugatti EB 110, ve spolupráci s Mitchell Button již na loňské listopadové SEMA Show představila kreaci na základech Ferrari 328 GTS z osmdesátých let.

Projekt BB3X8, který společnost Casil Motors se svým partnerem spouští, má zajistit, že tento vůz nezůstane osamocen, ale dočká se sourozenců. Celkem má v rámci BB3X8 vzniknout 30 vozů, jejichž základem budou Ferrari 328 GTS i GTB z let 1985 až 1989.

Recept proměny atraktivního italského sportovního vozu v ještě atraktivnější a výkonnější supersport je zde podobný jako u společnosti Singer Vehicle Design a jí podobných firem, specializujících se na přestavby vzduchem chlazených Porsche 911 do nejrůznějších podob.

Karoserie původně sériového Ferrari je osazena novými povrchovými panely z uhlíkových vláken. Inspirace pro jejich tvary je přitom jasně identifikovatelná na první pohled a samotná firma Casil Motors uvádí, že BB3X8 svým vzhledem odkazuje na Ferrari 288 GTO.  

V případě exteriéru si pak vedle samotné karoserie zaslouží zmínku i použití vnějších zpětných zrcátek ve stylu Ferrari 458 GT3 a na zakázku navržených kol značky Rotiform. Tato 17 a 18 palcová třídílná kola totiž svým designem odkazují na disky používané u modelů Dino 206 a 246 GT/GTS.

Za proměnou exteriéru pak nijak nezaostává interiér, který se pyšní zakázkovým čalounění kůží v kombinaci s Alcantarou. Nechybí zde prvky z uhlíkových vláken a leštěného kovu. Původní volant nahrazuje nový značky Momo, zatímco stylová anatomická sedadla dodává Bride.

Pozornost je vedle karoserie a interiéru věnována samozřejmě i technice. Podvozek se může pochlubit novým pomocným rámem pro zvýšení tuhosti a novými rameny zavěšení kol, spolupracujícími se vzduchovým systémem, umožňujícím upravovat světlou výšku vozu. Brzdový systém nese značku Wilwood.

Před zadní nápravou BB3X8 je stejně jako u výchozích vozů Ferrari 328 GTS a GTB uložen atmosférický vidlicový osmiválec o objemu 3,2 l se vstřikováním paliva Bosch K-Jetronic, který spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou. Na rozdíl od sériového provedení, disponujícího výkonem 201 kW (274 k), zde došlo k úpravám, jejichž výsledkem je nejvyšší výkon 294 kW (400 k) při 9200 otáčkách za minutu, což je mimochodem stejná hodnota jako u již zmiňovaného Ferrari 288 GTO.

Zdroj: Casil Motors

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Duševní vlastnictví
hoIden2
| 5. 4. 2019
A jak to je s originálem, mercedes repliky Flügeltürerů nechal sešemelcovat a Porsche/Ferrri tohle trpí?
Avatar - netcar.xx
Tak tohle
netcar.xx
| 5. 4. 2019
nemá na Singer ani náhodou.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku