Caterham Seven 485 se finální edicí loučí s Evropou. Nejsilnější model odchází kvůli emisím
Emisní normy si už došláply i na vskutku minimalistickou produkci nekompromisního sporťáku od Caterhamu.
Po deseti letech od uvedení se britský výrobce Caterham chystá na ukončení svého modelu Seven 485, který je v tuto chvíli nejsilnějším modelem nabízeným na evropském trhu. S atmosférickým motorem Ford Duratec už totiž sporťák nevyhoví přísnějším emisním normám Euro 7. Do prodeje tak míří rozlučková verze Final Edition (FE), která vznikne v sérii pouhých 85 kusů.

Přesněji bude vyrobeno 60 kusů standardního 485 FE a 25 kusů verze 485 CSR FE – druhá zmíněná je standardně postavena na prostornějším šasi, vybavena dodatečnými karbonovými díly, většími 15palcovými koly (485 FE jezdí na 13palcových) nebo schopnějším inboard odpružením vpředu a plně nezávislým zavěšením vzadu.
Oba modely pohání zmíněný atmosférický čtyřválec od Fordu o objemu dvou litrů, který produkuje 228 koní (168 kW) při 8500 ot./min. Síla míří na zadní kola skrze pětistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál. S minimální hmotností 560 kg (485 FE) umí finální edice zrychlit na 100 km/h za 4,1 sekundy a maximálně dosáhnout rychlosti 224 km/h.
FE specifikace přináší do výbavy modelu 485 nové černé čalounění kůží a alcantarou (pochopitelně s vyšitými logy Final Edition), také karbonovou palubní desku a číslovanou plaketu edice. Zájemci pak dostanou na výběr z pěti prémiových odstínů karoserie, které doplní černá loga a matně černé pruhy.
Prodej rozlučkové edice již Caterham spustil, cenovky začínají na částce 67.495 eur bez daně (asi 1,7 milionu korun). Odchod modelu Seven 485 je podle vedení značky příležitostí, jak do budoucna evropskou nabídku zase rozšířit. Svůj vrchol si nicméně nechává pro domácí trh, kde je stále dostupný i nechvalně známý model 620R, jehož kompresorem přeplňovaný dvoulitr produkuje 314 koní (231 kW).