Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Cebia: Nejprodávanější ojetinou na českém trhu je Škoda Octavia

redakce AUTO.CZ
Diskuze (47)
Průměrné stáří prodávaných aut v tuzemsku je přes sedm let, nejvíce jsou zastoupeny čtyřleté vozy.

Nejprodávanější ojetinou na českém trhu je Škoda Octavia, následovaná fabií a modelem Felicia. Následují VW Passat a Golf. Tomu odpovídá i žebříček nejprodávanějších značek ojetých vozů, kde dominuje Škoda s 30 procenty, následují Volkswagen a Ford, které mají po desetině trhu. Vyplývá to z letošních statistik společnosti Cebia.

Průměrné stáří prodávaných aut v tuzemsku je přes sedm let, nejvíce jsou zastoupeny čtyřleté vozy. Část vozů však zřejmě prošla podvodným omlazením.

Stejně tak počet udávaných najetých kilometrů souvisí podle Petry Štumpfové z Cebie s faktem, že přes 40 procent ojetin má stočený tachometr. Celkem 31 procent aut má podle statistik udávaný stav tachometru mezi 100.000 a 150.000 km a více než 200.000 najetých km má jen 11 procent aut.

Průměrná cena prodávaných vozidel byla v letošním roce 150.000 Kč a vozidlo se průměrně prodávalo více než dva měsíce. Přesto se skoro polovina prodávaných vozidel vešla do ceny 100.000 Kč a existuje také více než 50procentní pravděpodobnost, že se vůz prodá v autobazaru hned první měsíc.

Společnost Cebia se zabývá ověřováním původu a kontrolou historie ojetých vozidel. Letos firma prověřila přes 250.000 ojetých aut.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (47)
13. 12. 2011 09:01
Re: Vzpomínka
Reaguju na tvůj příspěvek "A tys jim na to skočil" Stavíš se k tomu jako kdyby jen ve Škodovce dělali kixy a vymejšleli debilní a nefukční konstrukční řešení. Nejsem ani ušlápnutý ani se nesnažím bezhlavě obhajovat koncernový auta. Naopak se na to snažím dívat reálně. Nemám problém napsat o Škodovce, že je na ní něco vymyšlený naprosto debilně. Zato od tebe jsem neslyšel na tvojeho Rencka jedinou kritiku na sebemenší detail. Kdyby si napsal jsou to idioti tohle a tohle vymysleli naprosto příšerně, tak to beru. Ty ale kritizuješ jen 16 let starou techniku všude kolem, ale do vlastní garáže tu kritiku nezavedeš.
13. 12. 2011 08:54
Re: A proč ne?
Já nevím co máš furt proti tý 16 let starý technice. Já když sednu do svýho auta tak těch 16 let nikde nevidím ani necítím. Zvenčí vidím pohledný auto. Bezpečnostně to má 4 hvězdičky. 4 pytle. To mi stačí. Mimochodem už jsem o Oktávce zažil i řetězovou bouračku na dálnici a ač byl předek auta zmačkanej celkem fest, tak nikdo neměl ani oděrku. Ty opravy mé Laguny byly bohužel všechny reálné a všechny jsem je draze platil. Protože třeba dementně vymyšlený ložisko v zadním kole za 6000 plus práce je docela drahá sranda. Měnil jsem v krátkým sledu všechny ložiska, takže to bylo 12 plus 5 přední :-) Nejsem žádnej domácí kutil čili všechno se dělalo v servisu. Vidíš úplně jsem v tom výčtu závad zapoměl na poloosy včetně kloubů, ale manžety prasklý nebyly. Ještě že si mi to připoměl. Taky komplet vejfuk a 2x lambda (odešla vždycky po zimě) Na svou dobu moderní technika, ale sem rád, že už tu moderní techniku vlastní někdo jinej.
13. 12. 2011 08:39
Re: A proč ne?
Kupoval jsem si ji ojetou s 90000 km po kolegovi z práce. Ten ji kupoval novou. Takže jsem znal celou její servisní historii už od novoty. Říkal jsem si, že to bude super kup, protože on s ní už od novoty zažíval to co potom já. Tj. Měnil díl za dílem.Vycházel jsem teda z toho, že když už je všechno vyměněný bude to bez problémů. Bohužel nebylo a já měnil i díly, který měnil už kolega vesele dál. Zejména díly podvozku. Měl jsem 2,0 benzín, ale s tím jsem paradoxně problém nikdy neměl. (Krom startéru a alternátoru).Mimo toho, že chlastal běžně 10 litrů jsem s ním byl maximálně spokojenej. Nebylo by to špatný auto, kdyby ten podvozek nebyl tak chatrnej a některý díly byly trošku líp dimenzovaný. Aby mi třeba po 120 000 km začala vyskakovat při svižnějším rozjezdu jednička to je prostě konstruktérská ostuda. Vejfuk co vydrží max 2 roky taky není žádná výhra, prostě v tomhle ohledu mizérie. Já si kupuju za určitou částku auto a očekávám, že teď jsem investoval a teď mě to auto bude vozit. Ne že do něj budu strkat imrfurt peníze za servis. To je jako kdyby si koupil hyper super rychlej počítač, ale každou chvíli by se ti v něm něco vysypalo. Takovej výrobek prostě nechci. Bez ohledu na to jaký tabulkový parametry to má. Na papíře je Laguna výborný, proti Oktávce daleko líp vybavený auto. Jak jsem ovšem poznal tak realita je trošku jiná. Ty buď rád jakej máš dobrej kus a radši to 2x zaklepej na dřevo.
Avatar - Ronault.
12. 12. 2011 23:19
Re: Vzpomínka
Popravdě netuším, jestli jsem něco takového někde napsal... ale klidně se vsadím, že ne. Možná jsi nějaký ušlápnutý, já mám sice nick Ronault, ale ty by sis tam měl místo toho ryccardo napsat něco více škodovwáckého 8-s
Avatar - Ronault.
12. 12. 2011 23:17
Re: A proč ne?
Protože já píšu celou dobu o novém autě a Laguna je u nás doma už 6 let, k tomu byla kupována jako ojetá, takže oslavila už desáté narozeniny. A místo 16 let staré techniky je doma nové auto s větší bezpečností, prostornější a lépe vybavené za velmi podobnou částku. A ty tady Šaškuješ s Lagunou.

Když se podívám na ten souhrn oprav tvé Laguny kdo ví jaké a jestli reálné (možná sousedovy, možná fiktivní vyčtené-takových tu bylo), tak co mě potkalo...? Brzdový třmen, ale ten doplatil na neodborný zásah otce, který si myslel, že ty destičky vzadu vymění sám a snadno, což vedlo k roztržení prachovky a nanesení bordelu dovnitř... Takže jen ten zadřený stěrač, to souhlas, ten byl. Vyřešlo se to ale promazáním a novým motorkem za 300 Kč, od té doby klid. ;-)