Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ceny nových aut stouply v červenci o 8,7 procenta, o půlku proti inflaci

ČTK
Diskuze (9)

Ceny nových osobních aut na českém trhu stouply v červenci meziročně o 8,7 procenta. Rostly tak o polovinu méně, než byla meziroční inflace.

Ojeté vozy naopak ve stejném období zdražily v průměru o čtvrtinu. Růst cen se ale v posledním měsíci zbrzdil. Vyplývá to z informací společností EY, carVertical a Aures Holdings. Meziroční inflace v červenci podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) dosáhla 17,5 procenta.

"V červenci se prohloubil trend u většiny automobilek, kdy u nich nejsou k dostání základní, tedy nejlevnější stupně výbav u většiny modelů. Buď nejdou objednat vůbec, nebo jsou zcela vyprodané a dlouho se na ně čeká," uvedl ředitel prodeje Louda Auto Martin Feller. Se započtením inflace se podle společnosti EY ceny nových aut proti loňsku o 11 procent snížily.

Průměrná cena ojetých aut naproti tomu meziročně narostla o zhruba 50.000 korun. Proti červnu ale ceny rostly mírně, nebo v některých případech klesaly. CarVertical zaznamenal proti červnu růst cen v průměru o 1,7 procenta. "Vzhledem k tomu, že inflace se dotýká stále většího počtu kupujících automobilů, je pravděpodobné, že se ceny ojetých vozů stabilizují nebo dokonce klesnou, ale není to příliš rychlý proces," uvedl vedoucí oddělení komunikace a odborník na automobilový průmysl Matas Buzelis.

Další tuzemský prodejce ojetin Aures Holdings zjistil v červenci proti předchozímu měsíci pokles nabídkových cen. Tzv. mediánová nebo nejčastější cena klesla o 9000 korun na 181.000 Kč. Ceny se podle firmy snížily přesto, že nabídka ojetých aut byla proti předchozímu měsíci menší o 6580 aut a na českém trhu bylo na prodej 92.116 vozů. Cenu podle zástupců Auresu ovlivnily i výrazné slevy českých autobazarů.

"Na celkové hodnocení je sice ještě brzy, protože teprve se začátkem druhé letošní hlavní sezóny v září uvidíme, zda šlo pouze o výkyv spojený s létem a dovolenými, nebo nastupující trend. Každopádně klesající ceny trhu ojetých vozů rozhodně prospějí. Domácnosti jsou již tak silně zatíženy například růstem nákladů na energie, paliva nebo potraviny a pokles ceny vozů jim snadní rozhodování, zda svůj vozový park obmění,“ dodala generální ředitelka Aures Holdings Karolína Topolová.

Prodej nových aut od ledna do konce července klesl meziročně o 14,3 procenta na 112.364 vozů. Dovoz ojetých vozů vzrostl meziročně o 0,8 procenta na 101.165 aut.

ČTK
Diskuze (9)

Doporučujeme

15. 8. 2022 20:55
Re: kupovat nove auto dnes
No to můžeš a pokud nezlobí, můžeš být maximálně spokojený. Jinak Fabia dnes zadaná do výroby, tak prý za 2 roky :-( . Samohýl - Zlín
Avatar - 3_diamanty
15. 8. 2022 17:45
kupovat nove auto dnes
tak mi treba na nejake bezne male uz kusok schopne ( motoricky aj vybavou ) auto aspon 18 tisic ( fabia , polo 1,0 tsi ) .... sila .... no nic..... doba sa meni ... a to sa mi moje za 12 zdalo ci nie je pridrahe ( januar 2017 ) ... este si mozem gratulovat .... dnes by som sa uz nedoplatil 8-s
15. 8. 2022 10:44
Pravda pravdoucí:)
Jestli ta vojna potrvá, tak budou lidi zase jíst šťovík a pučálku. Beztak už nevěděli roupama co dělat. Už jim ani to skopový nešlo pod fousy! Byli by žrali jenom samý vepřový, drůbež a všechno maštěný sádlem a máslem.
14. 8. 2022 21:32
Re: Nové objednávky áut?
Akurat ze porsche sa uz vyraba v dovch tovarnach a nestihaju vyrabat, problemy maju aj mainstream znacky. Kia, peugeot. Vsak hovorim napriklad aj corolla. A viem ake problem yriesia nasi zakaznici a ake my. Stale je to o nedostatku materialov, nie o nizkom dopyte.
14. 8. 2022 21:22
Re: Nové objednávky áut?
Ono jedna věc je Toyota GR86, Porsche Cayman, Ford Mustang nebo Toyota Land Cruiser 300, specifická auta pro celý svět vyráběná v jedné továrně, v Evropě silně ovlidněná kvótami kvůli regulacím EU.
Jenže druhá věc je mainstream. Tam si dovedu představit, že se situace právě teď obrací. Už bude z čeho vyrábět, ale nebude komu prodávat. Inflace je mnohem vyšší než nárůst mezd.