Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Československá replika Lamborghini má V8 z Tatry. Jediný kus čeká záchrana

Stanislav Švarc
Diskuze (5)

Krátce po pádu komunismu byla v Československu založena společnost Auto Abbaretti, která měla zajímavé plány. Figurovala mezi nimi například výroba dostupné repliky Lamborghini Countach.

 

Za bratislavskou firmou, založenou 15. března 1991, stáli František Spáčil a Němci Gerald Kraus a Günther Reino, kteří novému byznysu poskytli mimo jiné potřebný kapitál.

Nová společnost měla nemalé ambice. Kromě úprav sportovních vozů a renovací veteránů chtěla také vyrábět vlastní auto. Tím měla být cenově dostupná replika obdivovaného supersportu Lamborghini Countach, která by využívala v té době rozšířené a poměrně levné díly. Například osmiválec Tatra.

Video se připravuje ...

Nakonec však vznikl jen jediný plně funkční prototyp, který odkoupil provozovatel nočního klubu a diskotéky v německém Frankfurtu. Používal ho údajně k propagaci svého podniku. „Jenže pak se dostal do finančních potíží a zmizel,“ říká Pavel Procházka, který příběh unikátního automobilu zmapoval. Měl k tomu dobrý důvod - dnes mu totiž stroj od Auto Abbaretti patří.

„V době, kdy německý vlastník zmizel, bylo auto u lakýrníka, u něhož podstupovalo změnu laku z černé na žlutou. Nenastrojený vůz pak od lakýrníka koupil pán z Lucemburska, který se dlouhodobě věnoval replikám Lamborghini Countach a měl jich už několik. Z různých důvodů však auto možná i 20 let jen stálo v garáži jako takzvaný čekající projekt. Prostě se na něj dlouhé roky nesáhlo. Dokud jsem ho nekoupil já,“ popisuje Procházka.

Současný majitel chce „československé Lambo“ zrenovovat. Auto svěřil odborníkovi, který se už pustil do práce. Pavel Procházka mezitím shání díly. „Vůz sice byl v jednom kuse, ale některé díly chybí, jiné budeme potřebovat nové. Například interiér se musí udělat nový, nechali jsme si vyrobit hliníková kola v designu odpovídajícímu originálnímu Lamborghini Countach LP400, z italského supersportu použijeme také přední směrovky. A máme nový výfukový systém,“ prozrazuje. Pomoci s renovací by mu mohl i tvůrce auta, tedy František Spáčil.

Replika z Bratislavy využívá trubkový rám, panely karoserie jsou vyrobeny ze sklolaminátu. Přední náprava pochází z Volhy (GAZ) 3102, upravené řízení pak ze Škody Favorit. Zajímavá jsou zadní světla, převzatá ze Škody 1000.

O pohon se stará u zadní nápravy uložený osmiválec Tatra. Vzduchem chlazený motor pochází z modelu T613, stejné kořeny má také převodovka. V interiéru se uplatnily přístroje a ukazatele opět z Tatry 613, původně zde byly ještě kožené sedačky.

„Renovace mechanických částí je téměř hotova, od únoru se bude dělat interiér. Doufám, že auto bude hotové na podzim příštího roku,“ popisuje Procházka.

A mimochodem, kromě kopie Lamborghini Countach v Auto Abbaretti pracovali ještě na otevřeném Volkswagenu Brouk s tatrováckým motorem nebo replice blíže nespecifikovaného Mercedesu s výkonem 500 koní.

Video se připravuje ...

Stanislav Švarc
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
21. 12. 2022 09:34
Re: kup
přesně tak :yes: :yes:
Avatar - Stejsn
20. 12. 2022 19:01
Re: kup
Jo. Tohle je ze stovky / kombíkové oktávky.
20. 12. 2022 17:05
Zadarmo drahý
Práce redaktora je zadarmo drahá. Když pominu, že je článek o ničem a údajně bohatá historie vozu je shrnuta ve třech větách tak je s podivem, že automobilový server zaměstnává hlupáka, který od sebe nerozezná dvě designově odlišné škodovky.
Avatar - lordlord
20. 12. 2022 15:54
kup
tisícovka měla jiná světla
20. 12. 2022 08:00
Zadní světla z Škody 100/110
Drobná chyba o jednu nulu. Škoda 1000 měla svislé " jakoby ploutvové světla." Stovka a s to desítka horizontální jak je vidět i na videu.