Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2008: Registrace se ve třídě minivozů propadly takřka o 19 %

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
Třída minivozů se v červenci propadla o 18,9 %. Bylo zaregistrováno jen 602 nových vozů oproti 742 červnovým. Na prvních třech místech žebříčku prodejů třídy nejmenších automobilů jsou stále Chevrolet Spark, Fiat Panda a květnový nováček Hyundai i10.

S poklesem registrací, který předstihl svým tempem celkový prázdninový propad, se potýkali zejména lídři této kategorie – nové jiskřičky si odvezlo 116 zákazníků (o 40,8 % méně než v červnu), italští medvídci si našli 97 nových majitelů, tedy o 21,1 % méně. Celkem si oba vládci třídy nákupních tašek urvali pro sebe pouhých 35,4 %. Ještě v květnu ovládala korejsko-italská dvojice polovinu trhu.

Registrace Hyundaie i10 se v sedmém měsíci letošního roku zastavily na čísle 93, což je pouze o jeden vůz méně, než v červnu. Dvojče i-desítky, Kia Picanto, se s počtem 49 kusů umístilo na bramborové pozici, oproti červnu si polepšilo o čtyři vozy.

A jak si vedli ostatní? Pátá a šestá příčka patřila kolínským Frantíkům Peugeotu 107 a Citroënu C1, sedmý skončil odcházející Hyundai Atos Prime spolu se Suzuki Splash. Na devátém místě se umístilo Twingo a desátá je Toyota Aygo. Pětistovka se do Top 10 tentokrát nevešla.

V prodejích za sedm měsíců roku 2008 vede Spark před Pandou, na bronzové příčce je Hyundai Atos, ale s náskokem jen 27 vozů před Kiou Picanto

Pokles nových registrací oproti červnu je sice dosti výrazný, v porovnání s červencem loňského roku je na tom ovšem třída malých vozů podstatně lépe. Loni našlo své nové majitele jen 531 automobilů, letošní registrace tedy vzrostly o 13,4 %.

Od začátku roku si své nové majitele našlo 4652 miniaut, což je oproti loňským 4030 o 15,4 % více.

Minivozy, registrace na českém trhu v červenci 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období7/20081-7/20087/20081-7/2008
1.Chevrolet SPARK116128319,3%27,6%
2.Fiat PANDA9773816,1%15,9%
3.Hyundai i 109320415,4%4,4%
4.Kia PICANTO495288,1%11,3%
5.Peugeot 107473897,8%8,4%
6.Citroën C1382366,3%5,1%
7.Hyundai ATOS335555,5%11,9%
7.Suzuki SPLASH33885,5%1,9%
9.Renault TWINGO282134,7%4,6%
10.Toyota AYGO261374,3%2,9%
11.Fiat 500211323,5%2,8%
12.Opel AGILA15462,5%1,0%
13.Ford KA3110,5%0,2%
14.Smart FORTWO2610,3%1,3%
15.Volkswagen FOX1310,2%0,7%
-CELKEM6024652100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (43)
25. 8. 2008 17:55
Re: a zpět k faktům
Děkuju za politování - tobě asi zase nějakej germán volej p..l, co?
23. 8. 2008 17:46
Rýžový nákyp
[odkaz]
Jestli honíš Bravo za dobrou cenu, tak tady ho mají za 14,3 Eur v JTD 1,9. Akorát bys pro něj musel ke skopcům...
Avatar - Ronault.
23. 8. 2008 11:07
Re: 31 FOXŮ
GTI kupoval auta svým milenkám >:-[]
22. 8. 2008 17:55
Rýžový nákyp
Po pravdě řečeno, Hyundai a Kia drží za 7/08 dohromady 29% trhu a za 1-7/08 27,6%. Za růstovým trendem stojí hlavně úspěšný nástup i10, která se evidentně chytla a více než dobře střídá končící Atos. Jinak je myslím typické, že korejské pravé a derivované značky drží dohromady přes 55% trhu drobotiny. Jako vždy jsou tahle čísla ale relativní, protože trh ČR není žádný hodnověrný lakmus pro globální prodeje. Tedy ani nenapovídají, která značka se ve skutečnosti žene do problémů a která má slušně rozehráno. A navíc právě v trpasličím segmentu z nich v ČR vůbec nelze soudit na kvalitu aut, poněvadž převážnou část kupců v této zemi tvoří ti se splasklými peněženkami, leč potřebou mít nějaké postrkovadlo. Těm se nesměju a jsem rád, že mají aspoň tuto možnost.
22. 8. 2008 17:09
Re: a zpět k faktům
:yes: >:-[]