Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2011: BMW 5 zpět v čele vyšší střední třídy

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
78 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (150)
První čtyři modely pořadí pocházejí od německých výrobců. Turbodiesely kupují téměř všichni zákazníci.

Trh v této třídě oproti sedmému měsíci roku 2010 rostl. Zatímco loni našlo nové majitele 176 aut, letos 182, tedy o 3,4 % více (+6).

Bavorská série 5 dosáhla rovných 60 přírůstků, zatímco stříbrné Audi A6 včetně kombi Avant a Allroadu minulé generace jich mělo na kontě 47. Mercedes-Benz E to dotáhl na bronz, ale už si připsal jen 24 exemplářů. O tři méně (21) má Audi A7 a velká Volva řad 70 a 80 se dohromady zastavila na 17 kusech. Nejúspěšnějším z nich bylo kombi do lehčího terénu XC70 (7), které rovněž porazilo svého úhlavního konkurenta se čtyřmi kruhy A6 Allroad (5).

BMW 5 v meziročním srovnání ztratilo 15,5 %, před rokem si zákazníci koupili 71 vozů, letos o 11 méně. Audi A6 naopak získalo 38,2 %, v jeho případě to znamená +13 kusů ze 34. Mercedes třídy E zaznamenal oproti loňsku značný pokles o dvacítku aut, tedy 45,5 %. Volvo 70/80 si pohoršilo o 10,5 % z 19 pojízdných trezorů, což značí o dvě méně. Zbytek modelů až na Jaguar XF porovnatelný není, ale menší řada divokých koček ztratila jen jeden kus. To u ní znamená polovinu, tedy jednoznačně irelevantní výsledek.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v červenci 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období7/20111-7/20117/20111-7/2011
1.BMW 56047533,0%31,4%
2.Audi A6/Allroad4730125,8%19,9%
3.Mercedes-Benz E2425013,2%16,5%
4.Audi A72117111,5%11,3%
5.Volvo S80/Volvo V70/Volvo XC70171779,3%11,7%
6.Mercedes-Benz CLS4482,2%3,2%
6.Renault Latitude4442,2%2,9%
8.Infiniti M291,1%0,6%
9.Jaguar XF1190,5%1,3%
9.Lexus GS120,5%0,1%
9.Saab 9-51120,5%0,8%
-Ostatní modely050,0%0,3%
-CELKEM1821513100,0%100,0%

Objem českého trhu ve vyšší střední třídě se oproti prvním sedmi měsícům loňského roku zvětšil o 21,5 %, z 1.245 na 1.513 kusů.

Celkové pořadí od ledna je následující: pětkové BMW svým nejbližším pronásledovatelům ze Stuttgartu a Ingolstadtu již notně uteklo (475 aut, podíl 31,4 %). Á-šestka je druhá (301 registrací, 19,9 %) a třetí příčku okupuje třída E (rovných 250, 16,5 %). Na čtvrté najdeme velké sedany a kombi od Volva (177, 11,7 %), páté Audi A7 příliš neztrácí (171, 11,3 %).

V porovnání s rokem 2010 se u nás prodalo BMW řady 5 o 154 více (+48 %). A6 naopak ztratila, byť pouze 18 kusů (-5,6 %).Třída E si pohoršila o 98 vozů (mnohem dramatičtějších -28,2 %). Volvo S80/V70/XC70 má -6,8 %, jeho registrace klesly ze 190 o 13. Audi A7 ještě porovnatelné není, neboť ve statistikách bychom jej touto dobou loni nenašli.

V červenci si noví majitelé odvezli 54 bavorských pětek s malým písmenem d na zádi (rovných 90 %), A6 dosáhla na 42 aut s agregáty TDI, benzinových bylo tedy pět (89,4 %). Zákazníci také obdrželi 23 objednaných Mercedesů E s motory CDI (95,8 %). Audi A7 pak vykazuje 17 turbodieselů, což značí 81 %. Volvo 70 a 80 jich má na kontě proti tomu jen 9. Tentokrát to znamená pro vyšší střední třídu neobvykle nízkých 52,9 %.

Vstoupit do diskuze (150)