Český trh v červenci 2011: Pořadí značek
Na českém trhu bylo v červenci 2011 zaregistrováno 12.118 osobních automobilů, tj. o 730 více (+6,4 %) než v červenci 2011.
První prázdninový měsíc je ale tradičně velmi slabým obdobím roku. Kdo se s odjezdem zákazníků na dovolenou vypořádal nejlépe?
Škoda patří mezi vítěze. S 3750 registracemi je její výsledek o tisícovku lepší než loni. V sedmém měsíci se Škodě podařilo zvýšit tržní podíl na bezmála 31 %. Nejvíce zákazníků odebralo Octavie (1791 ks) a Fabie (1102 ks), o Superby (284 ks), Roomstery (270 ks) a Yeti (252 ks) je řádově menší zájem.
Pěkný výsledek si v červenci do statistik připsal Volkswagen. Prodal o dvě stovky více aut než před rokem a jako nejúspěšnější dovozce drží tržní podíl 9,6 %. Nejvíce šly na odbyt modely Golf (270 ks), Polo (227 ks) a Passat (207 ks), Tiguanů bylo zaregistrováno 75, Touaregů 73 ks.
Ford meziročně ztratil 72 registrací, což mu tak tak stačilo na třetí místo v pořadí značek. Ještě více se propadl odbyt čtvrtému Renaultu, který s -212 registracemi vede žebříček nejvíce se propadajících značek. Tahákem Renaultu na českém trhu zůstává Megane (297 ks), následovaný řadami Thalia (176 ks), Clio (140 ks) a Fluence (80 ks).
Hyundai má v oficiálním žebříčku SDA celkově pátou příčku. V červenci 2011 si meziročně polepšilo o 60 registrací. Nejdůležitějšími modely jsou i30 (283 ks), i20 (229 ks), ix20 (96 ks) a ix35 (65 ks).
Meziročně výrazné zlepšení má v červenci na kontě Kia, je to šestá značka pořadí.
V TOP 10 jsou zajímavé ještě dvě značky. Devátá Dacia prodala 298 vozů, z toho 198 tvořily SUV Duster.
Novým členem elitního klubu nejprodávanějších značek je BMW s 269 registracemi. V absolutním měřítku to není nijak mimořádný výsledek, do TOP 10 vynesly prémiovou značku z Mnichova spíše větší poklesy registrací u konkurentů.
Ve druhé desítce stojí za pozornost hlavně výrazný propad registrací Fiatu. Místo loňských 278 vozů prodala značka letos v červenci jen 118 aut.
Registrace na českém trhu, výsledky za červenec 2011 | ||||||
- | Kategorie | OA | OA | Rozdíl | Rozdíl | Tržní podíl |
Poř. | Značka | 7/2011 | 7/2010 | [ks] | [%] | [%] |
1. | ŠKODA | 3750 | 2747 | 1003 | 36,5% | 30,9% |
2. | VOLKSWAGEN | 1158 | 957 | 201 | 21,0% | 9,6% |
3. | FORD | 925 | 997 | -72 | -7,2% | 7,6% |
4. | RENAULT | 909 | 1121 | -212 | -18,9% | 7,5% |
5. | HYUNDAI | 774 | 714 | 60 | 8,4% | 6,4% |
6. | KIA | 701 | 444 | 257 | 57,9% | 5,8% |
7. | PEUGEOT | 552 | 476 | 76 | 16,0% | 4,6% |
8. | CITROËN | 398 | 502 | -104 | -20,7% | 3,3% |
9. | DACIA | 298 | 311 | -13 | -4,2% | 2,5% |
10. | BMW | 269 | 245 | 24 | 9,8% | 2,2% |
11. | OPEL | 247 | 288 | -41 | -14,2% | 2,0% |
12. | TOYOTA | 246 | 412 | -166 | -40,3% | 2,0% |
13. | AUDI | 239 | 216 | 23 | 10,6% | 2,0% |
14. | CHEVROLET | 237 | 212 | 25 | 11,8% | 2,0% |
15. | MERCEDES-BENZ | 210 | 223 | -13 | -5,8% | 1,7% |
16. | SEAT | 199 | 245 | -46 | -18,8% | 1,6% |
17. | SUZUKI | 172 | 227 | -55 | -24,2% | 1,4% |
18. | FIAT | 118 | 278 | -160 | -57,6% | 1,0% |
19. | MITSUBISHI | 108 | 81 | 27 | 33,3% | 0,9% |
20. | NISSAN | 102 | 135 | -33 | -24,4% | 0,8% |
21. | HONDA | 98 | 106 | -8 | -7,5% | 0,8% |
21. | VOLVO | 98 | 114 | -16 | -14,0% | 0,8% |
23. | MAZDA | 80 | 104 | -24 | -23,1% | 0,7% |
24. | SUBARU | 45 | 65 | -20 | -30,8% | 0,4% |
25. | PORSCHE | 30 | 19 | 11 | 57,9% | 0,2% |
26. | MINI | 28 | 12 | 16 | 133,3% | 0,2% |
27. | LAND ROVER | 26 | 15 | 11 | 73,3% | 0,2% |
28. | JEEP | 20 | 12 | 8 | 66,7% | 0,2% |
29. | ALFA ROMEO | 13 | 15 | -2 | -13,3% | 0,1% |
- | Celkem - Jiné značky | 68 | 95 | -27 | -28,4% | 0,6% |
- | Celkem | 12118 | 11388 | 730 | 6,4% | 100,0% |
Vývoj českého trhu od počátku roku 2011
Český trh se letos téměř dokonale drží úrovně toho loňského. Za sedm měsíců bylo u nás zaregistrováno 100.414 osobních automobilů. Loni to bylo o 12 méně.
Auta s benzinovým motorem tvořila 58,5 % prodeje. Zhruba 41 % aut si pořídili privátní zákazníci.
Lídr trhu - Škoda - zatím ztrácí dva tisíce registrací a drží tržní podíl těsně pod 30 %. Volkswagen si meziročně připsal 426 registrací a s mírným náskokem vede pořadí importérů.
Nejvíce ze značkového TOP10 roste Hyundai. Jeho 6570 registrací (+1289 ks) představuje tržní podíl 6,5 %. Výrazný nárůst ale vykazují také značky Opel (2825 ks, meziročně +852 ks, +43,2 %) a Dacia (2462 ks, +799 ks, +48 %).
Lítý boj svádí německé prémiové značky. Zatím stále vede Audi (2190 registrací) před BMW (2029 ks), třetím vzadu je Mercedes-Benz (1722 ks).
Japonská prémiová složka trhu se zatím není schopná evropské konkurenci postavit. Zajímavá čísla ale předvádí zejména nedávno ještě neznámé Infiniti. Jeho 62 registrací je proti 99 vozům u zavedenějšího Lexusu slušný výsledek.
Registrace na českém trhu, výsledky za leden-červenec 2011 | ||||||
- | Kategorie | OA | OA | Rozdíl | Rozdíl | Podíl |
Poř. | Značka | 1-7/2011 | 1-7/2010 | [ks] | [%] | [%] |
1. | ŠKODA | 29816 | 31890 | -2074 | -6,5% | 29,7% |
2. | VOLKSWAGEN | 8652 | 8226 | 426 | 5,2% | 8,6% |
3. | FORD | 8331 | 8392 | -61 | -0,7% | 8,3% |
4. | RENAULT | 7663 | 6886 | 777 | 11,3% | 7,6% |
5. | HYUNDAI | 6570 | 5281 | 1289 | 24,4% | 6,5% |
6. | KIA | 4751 | 4709 | 42 | 0,9% | 4,7% |
7. | PEUGEOT | 4512 | 4271 | 241 | 5,6% | 4,5% |
8. | CITROËN | 3232 | 3916 | -684 | -17,5% | 3,2% |
9. | OPEL | 2825 | 1973 | 852 | 43,2% | 2,8% |
10. | DACIA | 2462 | 1663 | 799 | 48,0% | 2,5% |
11. | TOYOTA | 2292 | 2856 | -564 | -19,7% | 2,3% |
12. | AUDI | 2190 | 1926 | 264 | 13,7% | 2,2% |
13. | BMW | 2029 | 1952 | 77 | 3,9% | 2,0% |
14. | SEAT | 1776 | 1578 | 198 | 12,5% | 1,8% |
15. | MERCEDES-BENZ | 1722 | 1680 | 42 | 2,5% | 1,7% |
16. | SUZUKI | 1697 | 1480 | 217 | 14,7% | 1,7% |
17. | CHEVROLET | 1669 | 1723 | -54 | -3,1% | 1,7% |
18. | FIAT | 1403 | 2699 | -1296 | -48,0% | 1,4% |
19. | NISSAN | 1029 | 1140 | -111 | -9,7% | 1,0% |
20. | VOLVO | 1023 | 950 | 73 | 7,7% | 1,0% |
21. | HONDA | 1020 | 1227 | -207 | -16,9% | 1,0% |
22. | MITSUBISHI | 977 | 649 | 328 | 50,5% | 1,0% |
23. | MAZDA | 622 | 1240 | -618 | -49,8% | 0,6% |
24. | SUBARU | 584 | 670 | -86 | -12,8% | 0,6% |
25. | LAND ROVER | 233 | 150 | 83 | 55,3% | 0,2% |
26. | PORSCHE | 193 | 171 | 22 | 12,9% | 0,2% |
27. | ALFA ROMEO | 158 | 127 | 31 | 24,4% | 0,2% |
28. | MINI | 115 | 66 | 49 | 74,2% | 0,1% |
29. | JEEP | 109 | 110 | -1 | -0,9% | 0,1% |
30. | LEXUS | 99 | 135 | -36 | -26,7% | 0,1% |
31. | INFINITI | 62 | 38 | 24 | 63,2% | 0,1% |
32. | LADA | 58 | 89 | -31 | -34,8% | 0,1% |
33. | SMART | 55 | 43 | 12 | 27,9% | 0,1% |
34. | CHRYSLER | 35 | 62 | -27 | -43,5% | 0,0% |
35. | JAGUAR | 33 | 28 | 5 | 17,9% | 0,0% |
36. | LANCIA | 32 | 29 | 3 | 10,3% | 0,0% |
37. | FERRARI | 29 | 42 | -13 | -31,0% | 0,0% |
38. | SAAB | 20 | 21 | -1 | -4,8% | 0,0% |
39. | BENTLEY | 16 | 12 | 4 | 33,3% | 0,0% |
40. | MASERATI | 15 | 25 | -10 | -40,0% | 0,0% |
- | Celkem - Jiné značky | 293 | 289 | 4 | 1,4% | 0,3% |
- | Celkem | 100402 | 100414 | -12 | 0,0% | 100,0% |