Český trh v dubnu 2008: Roli Škody má ve třídě mini Chevrolet Spark

Chevrolet Spark
Chevrolet Spark
Chevrolet Spark
Chevrolet Spark
8 Fotogalerie
Diskuze (10)
Dominance, s jakou vede Spark třídu mini, připomíná vládu značky Škoda na českém trhu.

Zatímco ostatní značky počítají měsíční počty registrací ve třídě mini v lepším případě na desítky, Chevrolet počítá ve stovkách. Korejský monospace pro čtyři osoby je jedním z nejlevnějších, ale také motoricky nejslabších modelů na trhu, ale to vůbec nevadilo dvěma stovkám zákazníků, kteří jej v dubnu koupili.

Panda a Picanto nemohou Sparku konkurovat snad jen cenou (a to hlavně v absolutních částkách), a proto jsou s polovinou prodaných vozů na druhém a třetím místě. Doprodává se Hyundai Atos, ale jeho nástupce i10 už klepe na dveře, podobně jako Suzuki Splash (v dubnu 2 registrace). Prodej kolínských trojčat (Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo) by potřeboval větší marketingovou podporu, slevu nebo facelift. To poslední by mělo trio potkat snad již letos.

Třída mini, registrace na českém trhu v dubnu 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období4/20081-4/20084/20081-4/2008
1.Chevrolet SPARK20877529,7%29,8%
2.Fiat PANDA10736115,3%13,9%
3.Kia PICANTO10438114,8%14,6%
4.Hyundai ATOS9038012,8%14,6%
5.Renault TWINGO471396,7%5,3%
6.Peugeot 107422156,0%8,3%
7.Citroën C1411215,8%4,7%
8.Smart20432,9%1,7%
9.Fiat 50015552,1%2,1%
10.Toyota AYGO13851,9%3,3%
11.Volkswagen Fox10261,4%1,0%
12.Suzuki SPLASH220,3%0,1%
13.Ford KA140,1%0,2%
14.Opel AGILA1140,1%0,5%
-Celkem7012601100,0%100,0%

Vstoupit do diskuze (10)