Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v dubnu 2010: Audi A8 vrací úder, nová generace je nejprodávanějším luxusním vozem

3. generace (od 2010)
3. generace (od 2010)
3. generace (od 2010)
3. generace (od 2010)
118 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (145)
Po březnovém čtvrtém místě se nové Audi A8 tentokrát zařadilo až na samotný vrchol luxusní třídy. Limuzína z Ingolstadtu tedy rázně naznačila, že se s ní letos bude muset počítat.

Celý trh v této malé, ale prestižní kategorii zaznamenal mírný pád místo prudkého navýšení, které vykazoval minule. Zatímco před rokem našlo nové majitele 43 luxusních automobilů, letos jich bylo 37. Pokles o 6 registrací znamená -14 %.

Pryč jsou doby, kdy předchozí řada A8 v žebříčku zcela chyběla. Nová generace se zde určitě bude objevovat pravidelně. Napodruhé se jí podařilo zvítězit i když většina z registrací jde na dealerské vozy nebo flotilu Audi Exclusive Limousine Service. V březnu zlatá Panamera je nyní druhá, má na kontě 11 kusů. Mnichovské řadě 7 stačilo 8 nových aut jen na třetí místo. Ptáte se, kde je S-Klasse? S pouhými třemi registracemi se krčí na čtvrtém místě a navíc aktuální pořadí uzavírá. Více modelů se v něm totiž neobjevilo.

S loňskem můžeme srovnávat opět jen tři soupeře. A8 si polepšila o 9 registraci (+150 %, v dubnu 2009 se jich prodalo šest. Bavorských sedmiček bylo před rokem 12, u ní to znamená znaménko minus a třetinovou ztrátu k tomu (o 4 méně). Ani esko se nemůže pochlubit bůhvíjakým výsledkem, ba právě naopak, má -81,3 % (-13 kusů ze 16).

Luxusní třída, registrace na českém trhu v dubnu 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období4/20101-4/20104/20101-4/2010
1.Audi A8151940,5%13,4%
2.Porsche PANAMERA113229,7%22,5%
3.BMW 784321,6%30,3%
4.Mercedes-Benz S3378,1%26,1%
-Ostatní modely0110,0%7,7%
-CELKEM37142100,0%100,0%

Celkový trh v této kategorii za první čtyři měsíce stoupl oproti stejnému období loňského roku z 78 na 142 registrací, tedy již jen o 82,1 %. Ještě v březnu bychom v tomto srovnání našli údaj +200 %, ale situace se zde vzhledem k nízkým počtům neustále mění.

Kdo bude letošním celkovým vítězem, to zjistíme až za osm měsíců. Do bratrovražedného boje mezi BMW 7 a Mercedesem S naposledy razantně promluvila Panamera a tentokrát Audi A8, takže se máme na co těšit.

Sedmička si zatím drží celkové vedení (43 kusů), S-Klasse je druhá, ale ztrácí již šest aut (37), supersportovní Porsche s pěticí dveří se přiblížilo na dostřel, zatím má 32 registrací. Audi A8 si k dosavadním čtyřem připsalo 15 nových vozů, takže jich má nyní 19. S úctyhodným odstupem následují ostatní tři modely, které dosud od ledna bodovaly: japonský Lexus LS a kupé Mercedes CL (oba 5) a konečně VW Phaeton (1).

BMW řady 7 si meziročně polepšilo o 22,9 % (z 35 kusů o 8), Mercedes S získal 76,2 %, za první třetinu minulého roku bylo zaregistrováno 21 vozů. O velké limuzíny s trojcípou hvězdou začal být v dubnu 2009 opět zájem, letos to bohužel neplatí. Srovnávat lze také Audi A8, má na kontě o 9 aut více (+90 %). Lexus LS získal třetinu, tedy celé dva exempláře, dvoudveřový Mercedes CL má - 37,5 (o 3 méně).

Mezi vznětovými motory zvítězilo Audi A8 co se počtu kusů týče, bylo jich nově zaregistrováno 8. V procentech má ale jen 53,3 %. Následuje BMW 7 se 4 vozy, podíl turbodieselů a zážehových jednotek byl tedy vyrovnaný. Mercedesy S s agregáty CDI byly dva, stuttgartskému korábu tak náleží prvenství alespoň v této statistice se dvěma třetinami naftových aut. Panamera spalující tento druh ropného produktu se díky bohu neprodává.

Vstoupit do diskuze (145)