Český trh v dubnu 2010: Audi A8 vrací úder, nová generace je nejprodávanějším luxusním vozem
Celý trh v této malé, ale prestižní kategorii zaznamenal mírný pád místo prudkého navýšení, které vykazoval minule. Zatímco před rokem našlo nové majitele 43 luxusních automobilů, letos jich bylo 37. Pokles o 6 registrací znamená -14 %.
Pryč jsou doby, kdy předchozí řada A8 v žebříčku zcela chyběla. Nová generace se zde určitě bude objevovat pravidelně. Napodruhé se jí podařilo zvítězit i když většina z registrací jde na dealerské vozy nebo flotilu Audi Exclusive Limousine Service. V březnu zlatá Panamera je nyní druhá, má na kontě 11 kusů. Mnichovské řadě 7 stačilo 8 nových aut jen na třetí místo. Ptáte se, kde je S-Klasse? S pouhými třemi registracemi se krčí na čtvrtém místě a navíc aktuální pořadí uzavírá. Více modelů se v něm totiž neobjevilo.
S loňskem můžeme srovnávat opět jen tři soupeře. A8 si polepšila o 9 registraci (+150 %, v dubnu 2009 se jich prodalo šest. Bavorských sedmiček bylo před rokem 12, u ní to znamená znaménko minus a třetinovou ztrátu k tomu (o 4 méně). Ani esko se nemůže pochlubit bůhvíjakým výsledkem, ba právě naopak, má -81,3 % (-13 kusů ze 16).
Luxusní třída, registrace na českém trhu v dubnu 2010 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 4/2010 | 1-4/2010 | 4/2010 | 1-4/2010 |
1. | Audi A8 | 15 | 19 | 40,5% | 13,4% |
2. | Porsche PANAMERA | 11 | 32 | 29,7% | 22,5% |
3. | BMW 7 | 8 | 43 | 21,6% | 30,3% |
4. | Mercedes-Benz S | 3 | 37 | 8,1% | 26,1% |
- | Ostatní modely | 0 | 11 | 0,0% | 7,7% |
- | CELKEM | 37 | 142 | 100,0% | 100,0% |
Celkový trh v této kategorii za první čtyři měsíce stoupl oproti stejnému období loňského roku z 78 na 142 registrací, tedy již jen o 82,1 %. Ještě v březnu bychom v tomto srovnání našli údaj +200 %, ale situace se zde vzhledem k nízkým počtům neustále mění.
Kdo bude letošním celkovým vítězem, to zjistíme až za osm měsíců. Do bratrovražedného boje mezi BMW 7 a Mercedesem S naposledy razantně promluvila Panamera a tentokrát Audi A8, takže se máme na co těšit.
Sedmička si zatím drží celkové vedení (43 kusů), S-Klasse je druhá, ale ztrácí již šest aut (37), supersportovní Porsche s pěticí dveří se přiblížilo na dostřel, zatím má 32 registrací. Audi A8 si k dosavadním čtyřem připsalo 15 nových vozů, takže jich má nyní 19. S úctyhodným odstupem následují ostatní tři modely, které dosud od ledna bodovaly: japonský Lexus LS a kupé Mercedes CL (oba 5) a konečně VW Phaeton (1).
BMW řady 7 si meziročně polepšilo o 22,9 % (z 35 kusů o 8), Mercedes S získal 76,2 %, za první třetinu minulého roku bylo zaregistrováno 21 vozů. O velké limuzíny s trojcípou hvězdou začal být v dubnu 2009 opět zájem, letos to bohužel neplatí. Srovnávat lze také Audi A8, má na kontě o 9 aut více (+90 %). Lexus LS získal třetinu, tedy celé dva exempláře, dvoudveřový Mercedes CL má - 37,5 (o 3 méně).
Mezi vznětovými motory zvítězilo Audi A8 co se počtu kusů týče, bylo jich nově zaregistrováno 8. V procentech má ale jen 53,3 %. Následuje BMW 7 se 4 vozy, podíl turbodieselů a zážehových jednotek byl tedy vyrovnaný. Mercedesy S s agregáty CDI byly dva, stuttgartskému korábu tak náleží prvenství alespoň v této statistice se dvěma třetinami naftových aut. Panamera spalující tento druh ropného produktu se díky bohu neprodává.