Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v květnu 2009: Kia Cee'd zpět na vrcholu v dovozové nižší střední

Aleš Dragoun
Diskuze (137)
Kia Cee'd se v květnu vrátila na své tradiční druhé místo, její dvojče z nošovické továrny skončilo tentokrát těsně pod pomyslnými stupni vítězů. První je Octavia, třetí Megane.

Celkový trh v této kategorii posílil o 11,3 %, před rokem bylo nově zaregistrováno 4.158 vozů nižší střední třídy, letos 4.627.

Octavia tentokrát zvítězila s rovnými 2.100 kusy, druhé místo obsadila již v úvodu zmíněná Kia Cee'd s 533 registracemi, Renault Mégane je tentokrát třetí se 470 vozy. Čtvrté místo patří i-třicítce s 257 kusy a na páté příčce najdeme Volkswagen Golf s 233 novými registracemi. Do první pětky se opět nevešel Ford Focus, který je šestý s 229 kusy, sedmý Peugeot 308 již ztratil, za květen má na kontě 120 nových vozů, v první desítce jsou dále osmé Suzuki SX4 (100), devátý je Opel Astra se 79 novými registracemi a desátá Honda Civic (68). Futuristický Civic se tedy znovu objevil v Top 10, kterou naopak opustil Citroën C4, ten nahradila tentokrát také úspěšná Astra. Novinka minulého měsíce, Chevrolet Cruze, to dotáhla už na 18. místo s 21 vozy. Tentokrát zveřejňujeme pouze nejlepší pětadvacítku místo obvyklé Top 30, neboť na třicátém místě jsou modely, kterých se prodal jen jeden kus. Do žebříčku se tak nevešla například Dacia Logan. Zajímavostí je jeden nový Nissan Almera.

Kia Cee’d na Auto.cz
TEST Kia Cee'd 1,6 EX - Bojte se. Všichni. (02/2007)
TEST Kia Cee´d 2,0 EX – Nepatrný přešlap (08/2007)
TEST Kia Cee’d 1.6 CRDi - Špatné zprávy pro konkurenci (10/2006)
SROVNÁVACÍ TEST Kia Cee´d SW 1,6 CRDi vs. Škoda Octavia Combi 1,9 TDI PD (12/2007)
TEST Kia Cee’d SportyWagon 1,6 CVVT – útok pokračuje (08/2007)
TEST Kia Cee´d 1.4 CVVT – Cenový masakr (12/2008)

První Octavia si ve srovnání s květnem 2008 polepšila o 465 aut, tedy o 28,4 %. Druhý Cee'd má na kontě rovněž nárůst, a to o 33,9 % (o 135 vozů více, před rokem 398). I třetí Mégane a čtvrtá i30 pokračují v trendu dvou předchozích konkurentů, jejich navýšení ovšem přesahují sto procent. Loni v květnu bylo totiž zaregistrováno 215 renaultů, letos o 118,6 % (255 vozů) více. Hyundai z Nošovic je na tom ještě lépe, má + 135,8 %, před rokem našlo nové majitele 109 aut. Tento nárůst je z porovnatelných vozů největší, výsledky Fiatu Sedici stále počítat nemůžeme. Volkswagen Golf si mírně pohoršil, ztratil 2,5 % (z 239 kusů, má tedy o 6 méně). Ford Focus vykazuje ztrátu nemalých 134 kusů (- 36,9 %, loni 363). Peugeot 308 v meziročním srovnání získal 52 registrací, tj. 76,5 % (před rokem 68). Suzuki SX4 má naopak o 31 vozů méně (- 23,7 %, ze 131 loňských). Opel Astra také ztratil, ale více než polovinu, přesně 52,4 % (- 87 vozů). Honda Civic vykazuje též pokles, a to o 16 aut, tedy o 19 % (z 84 kusů).

Doporučujeme
Přehled cen nových aut na českém trhu: Nižší střední třída (květen 2009)

Největším květnovým propadákem z Top 25 je Toyota Auris, která ztratila 72,6 %. Ze všech vozů kromě Peugeotu 307, jehož výroba již skončila a vyprodávají se poslední kusy, nejvíce ztratil Nissan Tiida (- 92,9 %), následuje jej Dacia Logan (- 87,9 %). Skokanem je naopak již zmíněný Hyundai i30 (pomineme-li taktéž vzpomínaný Fiat Sedici, jehož prodeje se před rokem rozjížděly pozvolna, takže má letos o 300 % více). Přes 100 procent se pak dostal jen Renault Mégane, o kterém již také byla řeč.

Nižší střední třída, registrace na českém trhu v květnu 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období5/20091-5/20095/20091-5/2009
1.Škoda OCTAVIA2100886645,4%41,4%
2.Kia CEE´D533207611,5%9,7%
3.Renault MEGANE470197210,2%9,2%
4.Hyundai i3025711755,6%5,5%
5.Volkswagen GOLF23313475,0%6,3%
6.Ford FOCUS22910494,9%4,9%
7.Peugeot 3081206922,6%3,2%
8.Suzuki SX41006332,2%3,0%
9.Opel ASTRA793691,7%1,7%
10.Honda CIVIC683921,5%1,8%
11.Citroën C4634941,4%2,3%
12.Fiat BRAVO491881,1%0,9%
13.Seat LEON451631,0%0,8%
14.Audi A3442041,0%1,0%
15.Mitsubishi LANCER291410,6%0,7%
16.BMW 1251820,5%0,8%
17.Mazda 3231460,5%0,7%
18.Chevrolet CRUZE21280,5%0,1%
19.Fiat SEDICI201010,4%0,5%
20.Fiat LINEA181290,4%0,6%
21.Toyota AURIS173960,4%1,8%
22.Nissan NOTE13960,3%0,4%
22.Toyota COROLLA13640,3%0,3%
24.Volvo S40/V5012570,3%0,3%
25.Subaru IMPREZA111170,2%0,5%
25.Volvo C3011620,2%0,3%
-Ostatní modely242790,5%1,3%
-CELKEM462721418100,0%100,0%

Český trh v nižší střední třídě oproti prvním pěti měsícům loňského roku narostl o 2,4 %, počet nových aut se zvýšil z 20.914 na 21.418.

V celkovém pořadí za prvních pět měsíců vede Octavia s 8.866 kusy (podíl 41,4 %) před Cee'dem (2.076, 9,7 %), třetí je Mégane (1.972, 9,2 %), čtvrtý VW Golf (1.347, 6,3 %) a pátý Hyundai i30 (1.175, 5,5 %). Šestý Focus již ztrácí skoro 130 aut, jako poslední se ovšem dostal přes tisícovku (1.049, podíl 4,9 %). V meziročním srovnání se vedoucí Octavia dostala do kladných čísel, získala 359 vozů (+ 4,2 %), polepšil si i Cee'd (+ 5,1 %, o 101 vozů více). Oba lídři tedy naplnili náš předpoklad z předchozího měsíce. Třetí Mégane se zlepšil již o 75,8 %, má na kontě o 850 (!) aut více než před rokem. VW prodal o 61 Golfů více (+ 4,7 %), Hyundai i30 si pak polepšil o 108,7 % (loni 563, letos o 612 více).

Mezi vznětovými motory je situace v první květnové pětce následující: Škoda Octavia má na kontě celkem 1.229 kusů (58,5 % z celkových registrací, tedy po dubnovém propadu lehce nad polovinu), Kia Cee'd 103 (19,3 %), Renault Mégane 64 (13,6 %), Hyundai i 30 30 (11,7 %) a Volkswagen Golf 43 (18,5 %).

Aleš Dragoun
Diskuze (137)
Avatar - white label
14. 6. 2009 21:55
Re: tyhle
V životě je všechno velmi relativní...pro bezdomovce je i holobyt nedostupný luxus... :-!
Avatar - saldy
14. 6. 2009 21:20
tyhle
tabulky by měly obsahovat taky jaké motory a výbavu lidi kupujou, zajímalo by mě kolik holobytů v tom je....
13. 6. 2009 02:08
Re: PRAVDIVÉ LŽI
8, 12 hodin si čekal? To o tobě vypovídá hodně, ale s tím jsi tady obecně populární... gratuluji! ;-)
13. 6. 2009 00:22
Re: ???
Ne ne, Klaudie. Jestli by měla být S4O/V50 ve střední, pak S60 ve vyšší střední a S80 a V70 v luxusních autech? Nevím nevím, S80 přece není konkurence pro esko nebo sedmičku.... To bych mohl pak do luxusní kategorie zařadit i takový Chrysler 300C, který by tam rozměrově spadal, má totiž přes 5 m.... Platforma Focusu řadí S40/V50 do nižší střední. K SX4 jsem se taky už vyjádřil. A bude v tom ještě větší gulage, jestli výrobci s těmi crossovery nezařaditelnými nepřestanou :-)
12. 6. 2009 23:15
Dlho som tu nebol
a chýba mi tu otázka: "Prečo ceed a nie"....aj s jeho autorom. Kam sa podel?