Český trh v květnu 2011: Pořadí značek
V květnu 2011 bylo na české registrační značky přihlášeno 15.482 osobních automobilů, tj. o 403 méně (-2,5 %) než před rokem.
Pozice Škody jako domácí značky zůstává dominantní, náskok před zbytkem trhu se v květnu zase o něco zmenšil. V pátém měsíci roku 2011 se prodalo jen 4332 škodovek, tedy téměř o tisícovku méně než loni v květnu. Aktuální tržní podíl klesl na 28 %.
Na druhém místě pořadí značek a první mezi importéry skončil Volkswagen. Jeho 1431 registrací výrazně překonalo druhé importérské místo Fordu. Volkswagen vykázal 494 registrací Golfu, 279 kusů Passatu a 239 Pol.
Ford si připsal 432 registrací Focuse (bez rozlišení na novou a minulou generaci), ale taky 390 Fordů Fusion a je s 1322 registracemi dvojkou českého dovozového trhu.
Hyundai, které se cítí být v ČR tak trochu doma kvůli nošovické výrobě klíčového modelu i30, se chlubí tisícovkou registrací. 285 vozů mělo na zádi nápis i30, 274 ks i20 a 241 ix20.
Všechny tři importéři ze stupňů vítězů v květnu meziročně rostli, Hyundai však nejvíce, konkrétně o 28,7 %.
Do společnosti stálic českého TOP10 (Renault, Peugeot, Kia, Citroën) se vrátil Opel. Jeho 649 registrací představuje masivní nárůst proti loňskému květnu. Nejvíce zákazníky bere Astra (308 ks), modernizovaná Corsa (110 ks), Insignia (72 kW) a Zafira (69 ks).
Z TOP10 naopak vypadl Fiat a přistál až na 17.místě.
Situace japonských značek není růžová, téměř všechny jsou nějakým způsobem postiženy následky zemětřesení v Zemi vycházejícího slunce.
Registrace na českém trhu, výsledky za květen 2011 | ||||||
- | Kategorie | OA | OA | Rozdíl | Rozdíl | Tržní podíl |
Poř. | Značka | 5/2011 | 5/2010 | [ks] | [%] | [%] |
1. | ŠKODA | 4332 | 5283 | -951 | -18,0% | 28,0% |
2. | VOLKSWAGEN | 1431 | 1307 | 124 | 9,5% | 9,2% |
3. | FORD | 1322 | 1156 | 166 | 14,4% | 8,5% |
4. | HYUNDAI | 1013 | 787 | 226 | 28,7% | 6,5% |
5. | RENAULT | 888 | 922 | -34 | -3,7% | 5,7% |
6. | PEUGEOT | 834 | 808 | 26 | 3,2% | 5,4% |
7. | KIA | 781 | 923 | -142 | -15,4% | 5,0% |
8. | OPEL | 649 | 312 | 337 | 108,0% | 4,2% |
9. | CITROËN | 525 | 624 | -99 | -15,9% | 3,4% |
10. | AUDI | 317 | 276 | 41 | 14,9% | 2,0% |
10. | BMW | 317 | 233 | 84 | 36,1% | 2,0% |
12. | TOYOTA | 314 | 408 | -94 | -23,0% | 2,0% |
13. | SEAT | 303 | 291 | 12 | 4,1% | 2,0% |
14. | DACIA | 294 | 210 | 84 | 40,0% | 1,9% |
15. | CHEVROLET | 294 | 247 | 47 | 19,0% | 1,9% |
15. | MERCEDES-BENZ | 294 | 348 | -54 | -15,5% | 1,9% |
17. | FIAT | 237 | 433 | -196 | -45,3% | 1,5% |
18. | SUZUKI | 231 | 218 | 13 | 6,0% | 1,5% |
19. | MITSUBISHI | 174 | 105 | 69 | 65,7% | 1,1% |
20. | NISSAN | 167 | 141 | 26 | 18,4% | 1,1% |
21. | HONDA | 162 | 208 | -46 | -22,1% | 1,0% |
22. | VOLVO | 154 | 109 | 45 | 41,3% | 1,0% |
23. | MAZDA | 91 | 199 | -108 | -54,3% | 0,6% |
24. | SUBARU | 85 | 98 | -13 | -13,3% | 0,5% |
25. | PORSCHE | 36 | 25 | 11 | 44,0% | 0,2% |
26. | LAND ROVER | 33 | 27 | 6 | 22,2% | 0,2% |
27. | ALFA ROMEO | 28 | 20 | 8 | 40,0% | 0,2% |
28. | LEXUS | 19 | 24 | -5 | -20,8% | 0,1% |
29. | JEEP | 17 | 20 | -3 | -15,0% | 0,1% |
30. | MINI | 14 | 8 | 6 | 75,0% | 0,1% |
31. | INFINITI | 11 | 5 | 6 | 120,0% | 0,1% |
32. | SMART | 10 | 8 | 2 | 25,0% | 0,1% |
- | Celkem - Jiné značky | 105 | 102 | 3 | 2,9% | 0,7% |
- | Celkem | 15482 | 15885 | -403 | -2,5% | 100,0% |
Prodej za rok 2011
V prvních pěti měsících roku 2011 bylo na českém trhu prodáno 72.128 vozů, vzniklo tedy o 1.640 registrací (+2,3 %) více, než před rokem.
Škoda na domácím trhu meziročně ztrácí více než 10 %, ačkoliv na většině exportních trhů její odbyt roste.
V TOP10 je zajímavá pozice Renaultu, který je letos jen o stovku registrací za Fordem, díky třicetiprocentnímu meziročnímu růstu.
Ještě více roste Hyundai. Za prvních 5 měsíců má na kontě 4810 registrací, což odpovídá nárůstu o 40 %.
Necelé dva tisíce zaregistrovaných Opelů představuje pro značku návrat do TOP10 a růst o bezmála 47 %.
Z velkých značek má rekordní růst Dacia (+58,6 %), která skončila s 1781 registracemi těsně za desítkou nejlepších značek.
Registrace na českém trhu, výsledky za leden-květen 2011 | ||||||
- | Kategorie | OA | OA | Rozdíl | Rozdíl | Podíl |
Poř. | Značka | 1-5/2011 | 1-5/2010 | [ks] | [%] | [%] |
1. | ŠKODA | 21294 | 23854 | -2560 | -10,7% | 29,5% |
2. | VOLKSWAGEN | 6116 | 5794 | 322 | 5,6% | 8,5% |
3. | FORD | 5851 | 5538 | 313 | 5,7% | 8,1% |
4. | RENAULT | 5747 | 4363 | 1384 | 31,7% | 8,0% |
5. | HYUNDAI | 4810 | 3435 | 1375 | 40,0% | 6,7% |
6. | KIA | 3349 | 3420 | -71 | -2,1% | 4,6% |
7. | PEUGEOT | 3181 | 2982 | 199 | 6,7% | 4,4% |
8. | CITROËN | 2316 | 2747 | -431 | -15,7% | 3,2% |
9. | OPEL | 1984 | 1351 | 633 | 46,9% | 2,8% |
10. | TOYOTA | 1782 | 1868 | -86 | -4,6% | 2,5% |
11. | DACIA | 1781 | 1123 | 658 | 58,6% | 2,5% |
12. | AUDI | 1509 | 1311 | 198 | 15,1% | 2,1% |
13. | BMW | 1470 | 1276 | 194 | 15,2% | 2,0% |
14. | SUZUKI | 1294 | 1015 | 279 | 27,5% | 1,8% |
15. | SEAT | 1257 | 1120 | 137 | 12,2% | 1,7% |
16. | MERCEDES-BENZ | 1166 | 1121 | 45 | 4,0% | 1,6% |
17. | CHEVROLET | 1116 | 1183 | -67 | -5,7% | 1,5% |
18. | FIAT | 1056 | 1895 | -839 | -44,3% | 1,5% |
19. | NISSAN | 801 | 828 | -27 | -3,3% | 1,1% |
20. | HONDA | 765 | 874 | -109 | -12,5% | 1,1% |
21. | VOLVO | 764 | 630 | 134 | 21,3% | 1,1% |
22. | MITSUBISHI | 684 | 422 | 262 | 62,1% | 0,9% |
23. | SUBARU | 477 | 478 | -1 | -0,2% | 0,7% |
24. | MAZDA | 455 | 899 | -444 | -49,4% | 0,6% |
25. | LAND ROVER | 172 | 97 | 75 | 77,3% | 0,2% |
26. | PORSCHE | 133 | 106 | 27 | 25,5% | 0,2% |
27. | ALFA ROMEO | 108 | 81 | 27 | 33,3% | 0,1% |
28. | LEXUS | 83 | 108 | -25 | -23,1% | 0,1% |
29. | MINI | 75 | 45 | 30 | 66,7% | 0,1% |
30. | JEEP | 71 | 82 | -11 | -13,4% | 0,1% |
31. | INFINITI | 50 | 25 | 25 | 100,0% | 0,1% |
32. | LADA | 44 | 63 | -19 | -30,2% | 0,1% |
33. | SMART | 42 | 25 | 17 | 68,0% | 0,1% |
34. | CHRYSLER | 28 | 43 | -15 | -34,9% | - |
35. | JAGUAR | 24 | 18 | 6 | 33,3% | - |
36. | LANCIA | 22 | 23 | -1 | -4,3% | - |
37. | FERRARI | 21 | 24 | -3 | -12,5% | - |
38. | SAAB | 13 | 18 | -5 | -27,8% | - |
39. | MASERATI | 10 | 16 | -6 | -37,5% | - |
40. | SSANGYONG | 10 | 7 | 3 | 42,9% | - |
41. | BENTLEY | 9 | 9 | 0 | 0,0% | - |
42. | ASTON MARTIN | 5 | 7 | -2 | -28,6% | - |
43. | DODGE | 3 | 27 | -24 | -88,9% | - |
43. | KTM | 3 | 1 | 2 | 200,0% | - |
43. | KAIPAN | 3 | 2 | 1 | 50,0% | - |
43. | ROLLS-ROYCE | 3 | 7 | -4 | -57,1% | - |
47. | CADILLAC | 2 | 5 | -3 | -60,0% | - |
- | Celkem - Jiné značky | 169 | 122 | 47 | 38,5% | 0,2% |
- | Celkem | 72128 | 70488 | 1640 | 2,3% | 100,0% |