Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v květnu 2011: Pořadí značek

Ondřej Láník
Diskuze (78)
VW obsadil v květnu podle SDA pozici nejprodávanější značky. Golf je v čele žebříčku importovaných modelů.

V květnu 2011 bylo na české registrační značky přihlášeno 15.482 osobních automobilů, tj. o 403 méně (-2,5 %) než před rokem.

Pozice Škody jako domácí značky zůstává dominantní, náskok před zbytkem trhu se v květnu zase o něco zmenšil. V pátém měsíci roku 2011 se prodalo jen 4332 škodovek, tedy téměř o tisícovku méně než loni v květnu. Aktuální tržní podíl klesl na 28 %.

Na druhém místě pořadí značek a první mezi importéry skončil Volkswagen. Jeho 1431 registrací výrazně překonalo druhé importérské místo Fordu. Volkswagen vykázal 494 registrací Golfu, 279 kusů Passatu a 239 Pol.

Ford si připsal 432 registrací Focuse (bez rozlišení na novou a minulou generaci), ale taky 390 Fordů Fusion a je s 1322 registracemi dvojkou českého dovozového trhu.

Hyundai, které se cítí být v ČR tak trochu doma kvůli nošovické výrobě klíčového modelu i30, se chlubí tisícovkou registrací. 285 vozů mělo na zádi nápis i30, 274 ks i20 a 241 ix20.

Všechny tři importéři ze stupňů vítězů v květnu meziročně rostli, Hyundai však nejvíce, konkrétně o 28,7 %.

Do společnosti stálic českého TOP10 (Renault, Peugeot, Kia, Citroën) se vrátil Opel. Jeho 649 registrací představuje masivní nárůst proti loňskému květnu. Nejvíce zákazníky bere Astra (308 ks), modernizovaná Corsa (110 ks), Insignia (72 kW) a Zafira (69 ks).

Z TOP10 naopak vypadl Fiat a přistál až na 17.místě.

Situace japonských značek není růžová, téměř všechny jsou nějakým způsobem postiženy následky zemětřesení v Zemi vycházejícího slunce.

Registrace na českém trhu, výsledky za květen 2011
-KategorieOAOARozdílRozdílTržní podíl
Poř.Značka5/20115/2010[ks][%][%]
1.ŠKODA43325283-951-18,0%28,0%
2.VOLKSWAGEN143113071249,5%9,2%
3.FORD1322115616614,4%8,5%
4.HYUNDAI101378722628,7%6,5%
5.RENAULT888922-34-3,7%5,7%
6.PEUGEOT834808263,2%5,4%
7.KIA781923-142-15,4%5,0%
8.OPEL649312337108,0%4,2%
9.CITROËN525624-99-15,9%3,4%
10.AUDI3172764114,9%2,0%
10.BMW3172338436,1%2,0%
12.TOYOTA314408-94-23,0%2,0%
13.SEAT303291124,1%2,0%
14.DACIA2942108440,0%1,9%
15.CHEVROLET2942474719,0%1,9%
15.MERCEDES-BENZ294348-54-15,5%1,9%
17.FIAT237433-196-45,3%1,5%
18.SUZUKI231218136,0%1,5%
19.MITSUBISHI1741056965,7%1,1%
20.NISSAN1671412618,4%1,1%
21.HONDA162208-46-22,1%1,0%
22.VOLVO1541094541,3%1,0%
23.MAZDA91199-108-54,3%0,6%
24.SUBARU8598-13-13,3%0,5%
25.PORSCHE36251144,0%0,2%
26.LAND ROVER3327622,2%0,2%
27.ALFA ROMEO2820840,0%0,2%
28.LEXUS1924-5-20,8%0,1%
29.JEEP1720-3-15,0%0,1%
30.MINI148675,0%0,1%
31.INFINITI1156120,0%0,1%
32.SMART108225,0%0,1%
-Celkem - Jiné značky10510232,9%0,7%
-Celkem1548215885-403-2,5%100,0%

Prodej za rok 2011

V prvních pěti měsících roku 2011 bylo na českém trhu prodáno 72.128 vozů, vzniklo tedy o 1.640 registrací (+2,3 %) více, než před rokem.

Škoda na domácím trhu meziročně ztrácí více než 10 %, ačkoliv na většině exportních trhů její odbyt roste.

V TOP10 je zajímavá pozice Renaultu, který je letos jen o stovku registrací za Fordem, díky třicetiprocentnímu meziročnímu růstu.

Ještě více roste Hyundai. Za prvních 5 měsíců má na kontě 4810 registrací, což odpovídá nárůstu o 40 %.

Necelé dva tisíce zaregistrovaných Opelů představuje pro značku návrat do TOP10 a růst o bezmála 47 %.

Z velkých značek má rekordní růst Dacia (+58,6 %), která skončila s 1781 registracemi těsně za desítkou nejlepších značek.

Registrace na českém trhu, výsledky za leden-květen 2011
-KategorieOAOARozdílRozdílPodíl
Poř.Značka1-5/20111-5/2010[ks][%][%]
1.ŠKODA2129423854-2560-10,7%29,5%
2.VOLKSWAGEN611657943225,6%8,5%
3.FORD585155383135,7%8,1%
4.RENAULT57474363138431,7%8,0%
5.HYUNDAI48103435137540,0%6,7%
6.KIA33493420-71-2,1%4,6%
7.PEUGEOT318129821996,7%4,4%
8.CITROËN23162747-431-15,7%3,2%
9.OPEL1984135163346,9%2,8%
10.TOYOTA17821868-86-4,6%2,5%
11.DACIA1781112365858,6%2,5%
12.AUDI1509131119815,1%2,1%
13.BMW1470127619415,2%2,0%
14.SUZUKI1294101527927,5%1,8%
15.SEAT1257112013712,2%1,7%
16.MERCEDES-BENZ11661121454,0%1,6%
17.CHEVROLET11161183-67-5,7%1,5%
18.FIAT10561895-839-44,3%1,5%
19.NISSAN801828-27-3,3%1,1%
20.HONDA765874-109-12,5%1,1%
21.VOLVO76463013421,3%1,1%
22.MITSUBISHI68442226262,1%0,9%
23.SUBARU477478-1-0,2%0,7%
24.MAZDA455899-444-49,4%0,6%
25.LAND ROVER172977577,3%0,2%
26.PORSCHE1331062725,5%0,2%
27.ALFA ROMEO108812733,3%0,1%
28.LEXUS83108-25-23,1%0,1%
29.MINI75453066,7%0,1%
30.JEEP7182-11-13,4%0,1%
31.INFINITI502525100,0%0,1%
32.LADA4463-19-30,2%0,1%
33.SMART42251768,0%0,1%
34.CHRYSLER2843-15-34,9%-
35.JAGUAR2418633,3%-
36.LANCIA2223-1-4,3%-
37.FERRARI2124-3-12,5%-
38.SAAB1318-5-27,8%-
39.MASERATI1016-6-37,5%-
40.SSANGYONG107342,9%-
41.BENTLEY9900,0%-
42.ASTON MARTIN57-2-28,6%-
43.DODGE327-24-88,9%-
43.KTM312200,0%-
43.KAIPAN32150,0%-
43.ROLLS-ROYCE37-4-57,1%-
47.CADILLAC25-3-60,0%-
-Celkem - Jiné značky1691224738,5%0,2%
-Celkem721287048816402,3%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (78)
Avatar - Nerez
13. 6. 2011 21:39
Re: Opel
Tak v tomhle případě bych nekritizoval přímo Opel, ale přímo tohodle dealera
Avatar - Barrichello
13. 6. 2011 09:45
Re: Gratulace!
nejvíc je povedlo Yeti 1,8 FSI, to je špička. Spotřeba v testu Autotipů průměr asi 12 na sto, pokud se na to šlápne pořádně, tak 16.
Slušný, tolik žere V8 5litr.

Hehehehe. Fakt povedený kousek.
Avatar - white label
10. 6. 2011 21:17
Re: OS UV
850ka a supersport, nenech se vysmát a nemělo ani na "sportovnost" tehdejší 911ky. Stylové luxusní GTéčko (v podstatě "zkrácená", dvoudveřová 7er), charakter mělo, ale z opravdového "sportu" v podstatě skoro vůbec nic... ;-)
10. 6. 2011 13:51
Re: Opel
Bohužel mě Opel zklamal v jiném slova smyslu.. boural jsem svojí pitomostí s Corsou z 98 a oprava by vyšla na 7tis, což není tak hrozné.Jenže po dvou dnech co bylo auto v servisu mi volají,že auto má hnutou chassis a muselo by se to dát na rám, což by vyšlo celkem na 27tis a to je prakticky skoro hodnota auta.Po dlouhém rozhodování (jelikož jsem měl svou Corsu rád) jsem chtěl nechat auto zlikvidovat. Volám do servisu(Srba Servis Praha mimochodem),že auto nechám dát k likvidaci a bylo mi nabídnuto,že nějaký pán auta vykupuje a že bych nemusel platit za sešrotování vozu.Požádal jsem tedy o sjednání schůzky. Při doražení na pobočku Opel servisu Srba mi pán předložil smlouvu na odkup automobilu ,kde byly napsané km o 100tis nižší než byla realita 164tis km.Nechápu,že autorizovaný partner Opelu se propůjčuje k takovým věcem a že mi nebyla nabídnuta sleva například na díly a práci jelikož k nim jezdím mnoho let na servis a minimálně za posledních 5 let jsem jim tam nechal již minimálně 40tis korun. Opel mě zklamal bohužel a vůbec bych se nedivil,kdyby se mé auto objevilo v autobazaru na Galaxis Cars v Praze 5 odkud byl ten dotyčný pán se stočenýma km. Nechci nějak kritizovat Opel,protože jsem jejich fanoušek a nezapomenu například na Corsu s 2 motory(vpředu a v kufru),ale tohle mě zklamalo... :-(
Avatar - Krispos
10. 6. 2011 06:57
Re: br
a kdy bude recenze?