Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v lednu 2010: BMW 7 v čele segmentu luxusních limuzín

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
V loňském roce se největšímu klasickému BMW dařilo velmi dobře, třída S jej předstihla až na podzim. I letos v lednu byla řada 7 nejúspěšnější.

Celý trh v luxusní třídě zaznamenal nárůst. Zatímco na začátku roku 2009 našlo nové majitele pouhých 23 luxusních vozů, letos o 12 více, tedy o 52,2 %. Toto číslo ovšem zahrnuje změny, které byly provedeny.

V žebříčku se objevilo dosud jen pět modelů, ovšem se dvěma jsme se zde loni nesetkávali. Mercedes-Benz CL ale rozhodně není sportovním automobilem, takže mu spíše sluší zařazení sem. Dalším přírůstkem je Porsche Panamera, který SDA (Sdružení dovozců automobilů) zahrnuje rovněž mezi sportovní vozy. Nic proti, ale na ně má příliš mnoho dveří. V souvislosti s těmito přesuny zmizela stuttgartská třída R. Srovnávat ji s Panamerou přece jen nelze, nehledě k tomu, že crossover s trojcípou hvězdou má i levnější verze s pohonem jen jedné nápravy.

Sedmička letos v měsíčním pořadí netriumfovala nijak drtivě, ale v této kategorii se počítá každý kus. Zaznamenala 17 nových registrací, zatímco největší čistě osobní vůz stuttgartské automobilky má na kontě o 6 kusů méně (11). Bronzový je jediný neněmecký zástupce Lexus LS se třemi vozy, o místo se ovšem dělí s Panamerou.

Žebříček uzavírá jediné kupé CL od Mercedesu. Audi A8, Jaguar XJ, Maybach i VW Phaeton mají zatím nulu. S novou A8 se letos v žebříčku určitě setkáme, doufejme, že u Jaguaru XJ tomu bude stejně a u obou vozů ve větším množství než loni.

Luxusní třída, registrace na českém trhu v lednu 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období1/20101/20101/20101/2010
1.BMW 7171748,6%48,6%
2.Mercedes-Benz S111131,4%31,4%
3.Lexus LS338,6%8,6%
3.Porsche PANAMERA338,6%8,6%
5.Mercedes-Benz CL112,9%2,9%
-CELKEM3535100,0%100,0%

Ve srovnání s loňskem si bavorská řada 7 pohoršila o jednu registraci (- 5,6 %, v lednu 2009 se jich prodalo celkem 18. Mercedesy S byly před rokem jen tři, polepšil si tedy o výrazných 266,7 %. Z něj odvozené kupé CL má naprosto shodný výsledek, ostatní zástupci této kategorie nejsou porovnatelní.

Mezi vznětovými motory zvítězila třída S co se počtu kusů i podílu týče, bylo jich nově zaregistrováno 10 (90,9 %). Následuje BMW 7 se 3 vozy (17,7 %). Více modelů v lednových statistikách turbodieselů nenajdeme.

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Avatar - Emel
28. 2. 2010 22:29
Re: ŽIVÁ VODA
Je spousta státních nebo polostátních firem... podívej se, co nakupuje třeba takový ČEZ.

Pokud máš naditou firmu, která autoreprezentaci nepotřebuje... nevím, já být v té situaci, zřejmě koupím něco jako BMW 5 Touring nebo třeba klidně s trochou skromnosti Superb 3.6 4x4 - tam bych musel oželet nejnovější high-tech vychytávky, ale to by mi asi nedělalo problém. Častou módní volbou by mohlo být taky nějaké lux SUV.
28. 2. 2010 00:54
Re: ŽIVÁ VODA
Tvoje představy a můj orgasmus s katalogem top cestoky je to samý.
Avatar - T613
28. 2. 2010 00:50
Re: ŽIVÁ VODA
pro soukromé účely? co si pod tím mám představit ... nanejvýš majitel takové třídy bude mít ještě jedno auto na hraní, ale to je tak vše. Ale spíš bych to viděl, že na nákupy pojede v SUV manželky.
27. 2. 2010 22:50
Re: ŽIVÁ VODA
Státní peníze jdou max. do tý A8. Co s tim, když máš "naditou firmu", která žádnou reprezentaci z hlediska auta nepotřebuje? Pořád si jen vozíš svůj zadek a ne vždy tě každej zákazník zná podle auta a taky to neni měřítko pro obch. spolupráci. Pro obchod to má vždy svoje plusy a mínusy. Těch příkladů a srovnání jsou spousty. Rozhodně ani jedno auto z lux. třídy snad nikdy nešlo k zákazníkovi ze sporožira. Někdy snad ano, ale srovnal bych to s pejskem z bulváru, co po majitelce zdědil její peníze.
Avatar - Emel
27. 2. 2010 22:31
Re: ŽIVÁ VODA
Soukromé účely, soukromé potřeby a priority. Mě prostě nesedí ta vize "exkluzivního" člověka, který bez mrknutí oka vytáhne 3 miliony, jen aby si jeho pozadí vychutnalo komfort vrcholné MB-S. Myslím, že za tím jsou spíše firemní (nebo státní) peníze na reprezentaci, které s exkluzivitou budoucího uživatele souvisí jen volně.

Pokud je firma jen tvoje, pak kupuješ auto pro sebe za svoje peníze... možná taky koupíš lux auto na reprezentaci, pokud usoudíš, že to firmě prospěje a rodině vyhoví.