Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v roce 2010: Nejprodávanější malé vozy

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 20. 1. 2011 • 08:36
113
12
Zobrazit náhledy (113)
Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia
Druhé největší kategorii českého trhu vládne Škoda před Fordem. Segment ale ztratil celkově přes 15 %.

Pád za loňský rok činí přesně -15,3 %. Své zákazníky našlo 44.917 automobilů této třídy místo 53.035 (meziročně -8.118). Hodně z nich přešlo k větším modelům, jejichž ceny na českém trhu jsou velmi podobné.

V pořadí registrací od ledna do prosince 2010 je první Fabia s 15.601 exempláři a podílem na trhu 34,7 %.

Fusion i přes dramatický propad prodejů obhájil druhé místo a post dovozové jedničky (3.530, 7,9 %).

Třetí skončil další Ford, Fiesta (3.385, 7,5 %). Modernější malý Ford tedy svého staršího hranatého soupeře z vlastní stáje nakonec nepokořil.

Pomyslná bramborová medaile patří Volkswagenu Polo (2.326, 5,2 %) a konečně páté pořadí náleží Renaultu Thalia (2.119, 4,7 %).

Zbytek první desítky okupují Peugeot 207, Renault Clio, Toyota Yaris, Seat Ibiza a Hyundai i20. Přes hranici tisíce kusů se dostalo celkem čtrnáct modelů, posledním je Citroën C3.

Nejúspěšnějším dovozcem ve třídě je Ford, který dosáhl podílu přes 15 % před Renaultem (necelých 9 %), Peugeotem a VW. Oba výrobci překročili pětiprocentní hranici.

Meziroční srovnání s rokem 2009 nevypadá u Fabie zrovna optimisticky. Lídr z mladoboleslavské továrny si totiž pohoršil o -12,2 %, prodalo se o 2.162 malých škodovek méně. Druhý Fusion zaznamenal ale daleko drastičtější pokles o -49,7 %. Předloni našlo své zájemce hodně vysokých 7.020 aut, loňské počty tedy spadly o 3.490. Letitá krabice ztrácela zákazníky, již letos by měla být nahrazena minivanem B-Max. Dovozce ovšem nedávno srazil základní cenu akčního Fusionu Comfort na 234.900,- Kč.

Vraťme se zpět k porovnání. Na třetím místě najdeme naopak slušný postup: registrace Fiesty jsou vyšší o 925 (z 2.460, tedy +37,6 %). Volkswagen Polo si připsal zápornou hodnotu, i když pouze mírnou. Ztratil 65 exemplářů (-2,7 % z 2.391 loňských). Renault Thalia ztratil trochu více: -8,1 %, v jejím případě to znamená -187 vozů.

Titul Skokan roku putuje do Španělska, připisuje si jej Seat Ibiza. Sličná Jihoevropanka vyskočila z 987 na 1.674 aut (+687, +69,6 %). Kromě již zmíněné Fiesty se dařilo také Dacii Sandero (+26,8 %, +238 registrací z 887). Pokud pomineme výprodeje, největší pád mezi všemi vozy tohoto segmentu zaznamenalo Mitsubishi Colt (-55,7 %). Zatímco před rokem dosáhlo 307 registrací, za ten uplynulý jich má na kontě o 171 méně. Přes polovinu spadly také počty Lady Kalina, -40 % a více mají kromě Fusionu také další důležitější, vesměs asijští zástupci: Honda Jazz, Nissan Micra a Chevrolet Aveo.

Mezi vznětovými motory patří v absolutních počtech prvenství domácímu zástupci s 2.620 registracemi (podíl na celkových 16,8 %). Druhým nejoblíbenějším malým autem s turbodieselem je Peugeot 207 s 242 kusy s motory HDi (12,2 %). Třetí příčku obsadil Ford Fusion se 173 exempláři (jen 4,9 %), čtvrtou Renault Clio (156 vozů znamená 8,6 %). Naftových Dacií Sandero bylo 115 (10,2 %) a posledním autem, které dosáhlo alespoň stovky, byl Volkswagen Polo (102, z porovnávaných nejmenší podíl 4,4 %).

Třída malých vozů, registrace na českém trhu v roce 2010
- Kategorie OA+LUV OA+LUV Změna (rok) změna (rok) Tržní podíl ve tř.
- Období 1-12/2010 1-12/2009 [ks] [%] 1-12/2010
1. Škoda FABIA 15601 17763 -2162 -12,2% 34,7%
2. Ford FUSION 3530 7020 -3490 -49,7% 7,9%
3. Ford FIESTA 3385 2460 925 37,6% 7,5%
4. Volkswagen POLO 2326 2391 -65 -2,7% 5,2%
5. Renault THALIA 2119 2306 -187 -8,1% 4,7%
6. Peugeot 207 1985 2583 -598 -23,2% 4,4%
7. Renault CLIO 1822 1678 144 8,6% 4,1%
8. Toyota YARIS 1801 1937 -136 -7,0% 4,0%
9. Seat IBIZA 1674 987 687 69,6% 3,7%
10. Hyundai i20 1617 1568 49 3,1% 3,6%
11. Chevrolet AVEO 1245 2144 -899 -41,9% 2,8%
12. Fiat PUNTO 1188 1391 -203 -14,6% 2,6%
13. Citroën C3 1158 1429 -271 -19,0% 2,6%
14. Dacia SANDERO 1125 887 238 26,8% 2,5%
15. Opel CORSA 740 1000 -260 -26,0% 1,6%
16. Hyundai ACCENT 713 784 -71 -9,1% 1,6%
17. Suzuki SWIFT 631 850 -219 -25,8% 1,4%
18. Kia RIO 583 886 -303 -34,2% 1,3%
19. Mazda 2 476 777 -301 -38,7% 1,1%
20. Peugeot 206 379 534 -155 -29,0% 0,8%
21. Honda JAZZ 183 330 -147 -44,5% 0,4%
22. Audi A1 146 0 146 - 0,3%
23. Mitsubishi COLT 136 307 -171 -55,7% 0,3%
24. Nissan MICRA 110 191 -81 -42,4% 0,2%
25. Honda CITY 91 74 17 23,0% 0,2%
26. Alfa Romeo MITO 71 80 -9 -11,3% 0,2%
27. Citroën DS3 24 0 24 - 0,1%
28. Lada PRIORA 19 26 -7 -26,9% 0,0%
29. Lada KALINA 14 29 -15 -51,7% 0,0%
30. Hyundai GETZ 10 296 -286 -96,6% 0,0%
- Ostatní modely 15 327 -312 -95,4% 0,0%
- CELKEM 44917 53035 -8118 -15,3% 100,0%

Malé crossovery

Tomuto podsegmentu vládlo (jak také jinak) Suzuki SX4, které dosáhlo takřka 1.300 registrací (přesně 1.295) a patří mu skoro 70 %.

Druhý Soul dosáhl jen na 308 aut, dvojče SX4 s logem Fiatu skončilo třetí (154 kusů).

Nissan Juke, jediný nováček, urval s 80 exempláři necelých 5 %. Na posledním místě se krčí Toyota Urban Cruiser, jejíž výsledky jsou tristní v celé Evropě.

Jenže, lepší to není ani celkově mezi malými crossovery na našem českém trhu.

Všechny porovnatelné modely si pohoršily, třída klesla celkově o téměř 16 %, z 2.224 na 1.871 kusů. Situace se zlepšila oproti listopadu jen díky lídrovi Suzuki SX4. Oblíbený zvýšený hatchback (sedanů se prodává naprosté minimum) si v prosinci koupilo 191 zákazníků.

Třída malých crossoverů, registrace na českém trhu v roce 2010
- Kategorie OA+LUV OA+LUV Změna (rok) změna (rok) Tržní podíl ve tř.
- Období 1-12/2010 1-12/2009 [ks] [%] 1-12/2010
1. Suzuki SX4 1295 1388 -93 -6,7% 69,2%
2. Kia SOUL 308 543 -235 -43,3% 18,4%
3. Fiat SEDICI 154 225 -71 -31,6% 9,2%
4. Nissan JUKE 80 0 80 - 4,8%
5. Toyota URBAN CRUISER 34 68 -34 -50,0% 2,0%
- CELKEM 1871 2224 -353 -15,9% 100,0%
Témata
21. 1. 2011 11:35
Re: 9.miesto
Sandero měří 4,02 m. I platforma Loganu je v jeho případě zkrácená, byť v rámci malých aut se jedná o megarozvor. Jenže délkou patří sem.
20. 1. 2011 20:40
Re: 9.miesto
Hlavně mám takový pocit, že tady Sandero nemá co dělat. Je to snad větší auto, ne? Je to hatchback velikosti Logana a ten je na úrovni třídy, kde je Golf, Megane, i30, Civic, C´eed a mnohé další.
20. 1. 2011 20:38
Re: A1
A odkdy se to které auto prodává. pkud vím, tak DS3 je letošní novinka stejně jako Audi A1, takže jsou na trhu mnohem kratší dobu.

Avatar - twistedTSD
20. 1. 2011 17:17
Re: 9.miesto
naštěstí ne ;-)
20. 1. 2011 16:04
Re: A1
Ano, hlavne pak v konkurenci DS3 a Mita. ZARAZEJICI. Naskok v prodejich je nespis naskok diky technice ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud