Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v roce 2011: Zaregistrováno 837 nových autobusů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
V roce 2011 bylo v České republice zaregistrováno o 86 nových autobusů více než v roce 2010. Jedná se o nárůst o 11,45%.

Stejně jako v roce 2010 bylo nejvíce nových zaregistrovaných autobusů značky SOR. S 409 autobusy činil její podíl SOR na českém trhu 48,86 %. Ani na dalších dvou místech se nic nezměnilo, druhý je Irisbus se 183 vozy a 21,86% podílem na českém trhu a třetí Mercedes-Benz se 74 prodanými autobusy a 8,84% podílem na českém trhu.

Bramborovou pozici obsadilo v roce 2011 Volvo, které se o rok dříve vůbec do první desítky nedostalo, a to počtem 31 nově registrovaných autobusů a 3,70% podílem na trhu. Pátá je Setra (27 ks a 3,22 %), šestý MAN (26 ks a 3,10 %), sedmý Solaris (24 ks a 2,86 %) a osmé Iveco (14 ks a 1,67 %). O devátou a desátou příčku se dělí Neoplan a Rosero-P každý s 8 autobusy a 0,95% podílem na českém trhu s autobusy.

Oproti roku 2010 se tentokrát do první desítky nedostaly značky Tedom, Scania Irizar a Ford, které byly nahrazeny Volvem, Neoplanem a Rosero-P. Skokanem roku je Volvo, které se s v roce 2011 dostalo na čtvrté místo. Další zajímavostí je značka Rosero-P, která si díky prodeji 8 autobusů polepšila o 700 %.

Celkově lepší prodej oproti roku 2010 měly značky SOR, Setra, MAN, Solaris, Neoplan a již zmíněné Volvo a Rosero-P, zatímco Irisbus, Mercedes-Benz a Iveco měli rok o něco horší než byl ten předchozí.

Registrace autobusů na českém trhu za rok 2011
-KategorieBUSBUSzměnazměnaTržní podíl
-Období20112010[ks][%]2011
1.SOR40927513448,7348,86%
2.Irisbus183223-40-17,9421,86%
3.Mercedes-Benz74115-41-35,658,84%
4.Volvo31724342,863,70%
5.Setra27141392,863,22%
6.MAN261115136,363,10%
7.Solaris2415960,002,86%
8.Iveco1418-4-22,221,67%
9.Neoplan835166,670,95%
10.Rosero-P817700,000,95%
-Ostatní značky3341-8-19,513,94%
-CELKEM8377518611,45100,00%

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
13. 1. 2012 23:22
Proč?
Tak jsem četl, že nové kloubové autobusy které nám tady jezdí po Brně si vezmou na 100 km zhruba o 10 litrů nafty víc než staré kloubové Ikarusy. Velikost je přitom stejná. Jak je tohle možné, když dnes máme přece mnohem modernější techniku? Kde se stala chyba, páni výrobci?