Český trh v roce 2011: Zaregistrováno 837 nových autobusů
Stejně jako v roce 2010 bylo nejvíce nových zaregistrovaných autobusů značky SOR. S 409 autobusy činil její podíl SOR na českém trhu 48,86 %. Ani na dalších dvou místech se nic nezměnilo, druhý je Irisbus se 183 vozy a 21,86% podílem na českém trhu a třetí Mercedes-Benz se 74 prodanými autobusy a 8,84% podílem na českém trhu.
Bramborovou pozici obsadilo v roce 2011 Volvo, které se o rok dříve vůbec do první desítky nedostalo, a to počtem 31 nově registrovaných autobusů a 3,70% podílem na trhu. Pátá je Setra (27 ks a 3,22 %), šestý MAN (26 ks a 3,10 %), sedmý Solaris (24 ks a 2,86 %) a osmé Iveco (14 ks a 1,67 %). O devátou a desátou příčku se dělí Neoplan a Rosero-P každý s 8 autobusy a 0,95% podílem na českém trhu s autobusy.
Oproti roku 2010 se tentokrát do první desítky nedostaly značky Tedom, Scania Irizar a Ford, které byly nahrazeny Volvem, Neoplanem a Rosero-P. Skokanem roku je Volvo, které se s v roce 2011 dostalo na čtvrté místo. Další zajímavostí je značka Rosero-P, která si díky prodeji 8 autobusů polepšila o 700 %.
Celkově lepší prodej oproti roku 2010 měly značky SOR, Setra, MAN, Solaris, Neoplan a již zmíněné Volvo a Rosero-P, zatímco Irisbus, Mercedes-Benz a Iveco měli rok o něco horší než byl ten předchozí.
Registrace autobusů na českém trhu za rok 2011 | ||||||
- | Kategorie | BUS | BUS | změna | změna | Tržní podíl |
- | Období | 2011 | 2010 | [ks] | [%] | 2011 |
1. | SOR | 409 | 275 | 134 | 48,73 | 48,86% |
2. | Irisbus | 183 | 223 | -40 | -17,94 | 21,86% |
3. | Mercedes-Benz | 74 | 115 | -41 | -35,65 | 8,84% |
4. | Volvo | 31 | 7 | 24 | 342,86 | 3,70% |
5. | Setra | 27 | 14 | 13 | 92,86 | 3,22% |
6. | MAN | 26 | 11 | 15 | 136,36 | 3,10% |
7. | Solaris | 24 | 15 | 9 | 60,00 | 2,86% |
8. | Iveco | 14 | 18 | -4 | -22,22 | 1,67% |
9. | Neoplan | 8 | 3 | 5 | 166,67 | 0,95% |
10. | Rosero-P | 8 | 1 | 7 | 700,00 | 0,95% |
- | Ostatní značky | 33 | 41 | -8 | -19,51 | 3,94% |
- | CELKEM | 837 | 751 | 86 | 11,45 | 100,00% |