Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v únoru 2009: Prodej luxusních limuzín se prakticky zastavil

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Luxusní třída zaznamenala v únoru jen šest registrací. Bodovaly pouhé tři modely, které se rozešly smírně.

Prodej luxusního zboží obvykle nebývá postižen ekonomickými problémy světa a není tomu tak ani v případě českého trhu s luxusními vozy. Klientela pokukující po drahých pětimetrových sedanech čeká na možnost odpočtu DPH, a tak se poptávka po luxusu na čtyřech kolech v únoru extrémně propadla. Podobné to bude zřejmě i v březnu, obrat pak může přijít v dubnu nebo květnu, kdy by se meziroční odbytové ztráty mohly začít vyrovnávat.

Audi A8, nové BMW sedmičkové řady i Mercedes-Benz S – všichni konkurenti zaznamenali v únoru po dvou registracích. Nikdo jiný žádný nový kus neprodal, ani Lexus, Jaguar, VW, nebodoval ani druhý model Mercedesu – třída R. Meziročně se pochopitelně prudce padalo – A8 o 71,4 % (ze 7 kusů), třída S dokonce o 81,8 %, před rokem se prodalo 11 aut. Pouze BMW 7 zaznamenalo stejný výsledek jako loni, to však byla v nabídce ještě minulá generace vlajkové lodi.

Pokles pochopitelně zaznamenal i celý trh. Zatímco v únoru 2008 našlo nové majitele 29 luxusních vozů, letos jen 6, tedy o 79,3 %.

Luxusní třída, registrace na českém trhu v únoru 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období2/20091-2/20092/20091-2/2009
1.Audi A82333,3%9,7%
1.BMW 722033,3%64,5%
1.Mercedes-Benz S2533,3%16,1%
-Ostatní modely030,0%9,7%
-CELKEM631100,0%100,0%

Po dvou měsících vede samozřejmě stále sedmičková řada bavorské automobilky s 20 kusy před třídou S s pěti a Audi A8 a třídou R, tyto dva modely se zatím rozešly nerozhodně – mají po třech registracích (Mercedesy R navíc všechny jako N1). Sedmička si díky lednu meziročně polepšila o 233,3 % (ze 6 kusů), Mercedes-Benz S naopak 80 % ztratil, za první dva měsíce loňského roku bylo zaregistrováno 25 vozů. Audi A8 má na kontě pokles o 82,4 % a Mercedes R. který v únorové tabulce chybí, jen o něco méně - 78,6 %. Trh v této kategorii klesl meziročně ze 69 na 31 registrací, tedy o 55,1 %.

Mezi vznětovými motory je to tentokrát velice jednoduché – obě prodaná Audi měla pod kapotou turbodiesel, totéž platí i pro BMW. Naopak stuttgartská eska byla poháněna výhradně zážehovými agregáty.

Aleš Dragoun
Diskuze (28)
28. 3. 2009 00:24
Re: PREMDA
No a uz sme zase u toho.. preco preco.. precooo?
Lebo lexus si neprosi z "halierojebucich" wannabe bohatych, ktory si do premioveho vozu strcia motor z traktoru... asi preto ;-)
Avatar - white label
27. 3. 2009 16:46
Re: PREMDA
logicky... přece ve dvojkové...jako každý Cyborg... 8-s
Avatar - white label
27. 3. 2009 16:45
Re: Všichni už jsou v eSklase, buenos dias já taky jdu...
No dobre, ale teraz čo je to ta "mreža"...? :*) 8-s >:D

P.S.Já jen žes to přeložil ze slovenštiny do slovenštiny..., ale chápu, že asi nemáte všichni na klávesnici "ř"...
Avatar - kolmar
27. 3. 2009 15:34
Re: Všichni už jsou v eSklase, buenos dias já taky jdu...
ale vyberies!!! a keby si moje komentare sem-tam cital tak vies, ze talianky a spanielky nemam rad... a k tomu keby si vedel co znamena Fiat (to T je Turino - cize taliansko) tak vies, ze ja a Fiat do kopy nejdeme ani nahodou. Jedine zeby si mi ponukol special S2000 tak v nicom takom som nesedel tak by mi bolo jedno, ze to je punto :-!
27. 3. 2009 11:00
Re: PREMDA
Otazka je v akej ciselnej sustave rozmyslas :-)