Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v září 2008: Superb ve střední třídě opět vede

Aleš Dragoun
Diskuze (44)
V devátém měsíci letošního roku se na prvním místě ve střední třídě drží Superb, odcházející Opel Vectra se dostal se do první desítky, hybridních Priusů bylo zaregistrováno 10 ks.

Druhá generace Škody Superb se u zákazníků chytla, své kategorii vévodí již třetí měsíc po sobě, tentokrát našlo své majitele 277 vozů z Kvasin. Na druhém místě skončil tradiční koncernový konkurent Volkswagen Passat se 194 kusy, třetí příčku obsadila Audi A4 se 102 vozy, čtvrté skončilo Mondeo s 95 kusy a pátá Mazda 6 se 65 nově zaregistrovanými automobily. V žebříčku dále následují BMW trojkové řady (51 kusů), Toyota Avensis (44) a v úvodu zmíněný Opel Vectra (41 kusů). První desítku pak uzavírají céčkový Mercedes a Subaru Legacy.

Srovnání prvních pěti s devátým měsícem loňského roku vypadá následovně: Superb si polepšil o 158,9 % (loni 107 vozů), Passat o 27,6 % (loni 152 vozů), Audi A4 o 209,1 % (loni pouhých 33 vozů), Ford Mondeo o 35,7 % (v loňském roce 70 vozů) a Mazda 6 o 38,3 % (loni 47 nově zaregistrovaných šestek). Pochopitelně, u Superbu, Audi A4 a Mazdy 6 se jedná nejen o meziroční, ale i mezigenerační srovnání. Obzvlášť u zástupce čtyř kruhů je zvýšení počtu markantní ve prospěch současného provedení.

Doporučujeme
Český trh v září 2008: Pořadí značek

Statistikám od ledna letošního roku vévodí i nadále Passat se 1.785 nově zaregistrovanými automobily před Superbem (1.623 kusů) a Mondeem (1.119 vozů).

V září letošního roku bylo ve střední třídě zaregistrováno nejvíce nákladních Passatů (61), na druhé příčce je v této statistice Audi A4 s 50 vozy, následované Mondeem (48). Domácí želízko v ohni zatím v tomto žebříčku nefiguruje, Superb nové generace byl v provedení N1 představen v létě zatím jen jako prototyp. Co se poměru užitkových verzí týče, v září dominovala Alfa Romeo 159. Tři z pěti milánských krásek byly vybaveny přepážkou, což znamená podíl 60 %. Druhé místo obsadil Peugeot 407 (17 kusů N1 z 32, tedy podíl 53,1 %), těsně nad polovinu má i třetí Mondeo (48 z 95, tedy 50,5 %).

Ve střední třídě dominují pod kapotami nových automobilů vznětové motory. U vedoucího Superbu podíl naftových agregátů v září činil 76,2 % (211 vozů), u Passatu dokonce 93,8 %, celkem 182 vozů mělo pod kapotami motory TDI, u Audi A4 pak činil podíl 77,5 % (79 vozů).

I v této kategorii nabízejí dovozci na své modely slevy. Prim v současné době hraje korejský Hyundai Sonata se základní cenou 469.900 Kč, následují dva galští kohouti: Renault Laguna startuje na 489.900 Kč, Peugeot 407 s nejslabší vznětovou motorizací koupíte těsně pod hranicí půl milionu korun. Pod ní se vejde i základní verze Opelu Vectra C, který co nevidět nahradí nová Insignia. Druhá generace Toyoty Avensis se také pomalu chystá do důchodu, sedan s dvoulitrovým vznětovým motorem D4-D a výbavou Terra stojí 519.900 Kč.

Střední třída, registrace na českém trhu v září 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období9/20081-9/20089/20081-9/2008
1.Škoda SUPERB277162325,4%18,3%
2.Volkswagen PASSAT194178517,8%20,1%
3.Audi A41027329,3%8,2%
4.Ford MONDEO9511198,7%12,6%
5.Mazda 6654856,0%5,5%
6.BMW 3514264,7%4,8%
7.Toyota AVENSIS443314,0%3,7%
8.Opel VECTRA412153,8%2,4%
9.Mercedes-Benz C364063,3%4,6%
10.Subaru LEGACY332483,0%2,8%
11.Peugeot 407323362,9%3,8%
12.Renault LAGUNA313452,8%3,9%
13.Citroën C5241762,2%2,0%
13.Honda ACCORD24912,2%1,0%
15.Toyota PRIUS10800,9%0,9%
16.Hyundai SONATA8840,7%0,9%
16.Volvo 608530,7%0,6%
18.Alfa Romeo 1595770,5%0,9%
19.Kia MAGENTIS3480,3%0,5%
19.Lancia DELTA340,3%0,0%
19.Saab 9-33750,3%0,8%
-Ostatní modely31430,3%1,6%
-CELKEM10928882100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (44)
18. 10. 2008 00:47
Re: Gratulace + OT
Je zajímavé, jak jeden člověk pořád mele něco o tom, jak mu věnec zavazí u přístrojovky. Já nic takového neznám. Nemáš panáčku nějakou "nestandardní" postavičku? V životě jsem totiž nikoho neslyšel, stěžovat si právě na toto.
17. 10. 2008 21:59
Re: Gratulace + OT
To ti tak logicky připadá, protože je stejně starý, jako ty. Osobně ti doporučiji vnímat právě osoby, jako je Dinar a jemu podobní, což sám pochytíš a pochytils například na blogu. Tim nemyslim sebe, pokud nemáš hlad. Každopádně máš svojí hlavu a "naštelovanou" tím správným směrem. Držim palce! :yes: ;-)
17. 10. 2008 20:15
Re: Gratulace + OT
Diky, moc si tvych slov vazim. Ale ja si nemyslim, ze by Marianek byl nejaky neznaly pubertak jako ja. Naopak si myslim, ze je to velmi chytry a znaly clovek a diskutuje se s nim velmi dobre. ;-)
Avatar - Dinar
17. 10. 2008 09:36
Re: Gratulace + OT
Za tohle si tě vážím, je zajímavé sledovat vaši debatu, debatu dvou kluků, kde z jednoho je cítit zájem o auta a upřímnost jeho postojů, a to jak prostřednictvím jeho preferencí tak jejich zdůvodněním právě tím, že je mu šestnáct a o světě aut má zatím možnost dělat si přehled jen z druhé ruky. Opravdu poklona, Vi Kingu. ;-) :yes: Jak to kontrastuje s křečí toho druhého, zastydlého pubescenta, urputně se stylizujícího do pózy weltmana, a neschopného pochopit, jak směšně ona křečovitá stylizace vyznívá, hlavně v případech jako je tento, tedy při snaze o popis nějakých vlastních řidičských zážitků či zkušeností s konkrétními auty. Ale jako kabaret, dobrý.
17. 10. 2008 06:48
Re: Je ro finale ;-)
[odkaz]