Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Changan CS75 ve Frankfurtu: První dojmy

David Bureš David Bureš 12. 9. 2013
11
23
Zobrazit náhledy (11)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Značka Qoros nasadila na jaře v Ženevě ostatním čínským výrobcům vysokou laťku. Vyrovná se mu Changan?

Čínská automobilka Changan se vrací do Frankfurtu, prezentovala se zde již na minulém ročníku před dvěma lety. Letos na IAA přivezla šest modelů, světovou premiéru zde slaví středně velké SUV CS75.

Izraelsko-čínská značka Qoros na jaře v Ženevě ukázala, že čínská automobilka může navrhnout dobře vypadající a originální automobil. Přesně takový příklad Číňané potřebovali, vždyť výrobci z nejlidnatější země světa jsou často kritizováni za to, že kopírují cizí auta.

Novinka Changanu však evokuje „typickou Čínu.“ Samotné logo je evolucí znaku Acury, luxusní divize Hondy. Zvenku je v reálu patrná inspirace Range Roverem Evoque, zatímco tvary palubní desky připomínají současné modely Hyundai, například i30.

Na druhou stranu je nutné dodat, že kopírování Changanu není tak do očí bijící jako u některých jiných čínských výrobců. Vzpomeňme třeba na JAC HeYue S30, Shanxi Victory S102 nebo Hengtian Auto T3.

Největším problémem CS75 není inspirace cizími vozy, nad tím by se v tomto případě dalo i přimhouřit oko, ale jakási nijakost. Nenápadné auto vlastně ničím neurazí, ale zároveň nenadchne. Po opuštění stánku Changanu tak člověk vlastně přemýšlí, jak že to ten CS75 vypadal. Místo jeho křivek si totiž spíše pamatuje hostesku, která tancovala opodál.

Vedení Changanu by tak mělo dát svým designérům větší volnost, protože některé detaily CS75 jsou originální. Zmiňme například mírnou vlnovku, kterou tvoří chromovaná lišta pod bočním prosklením.

Changan není v Evropě příliš známá, patří však mezi největší čínské automobilky, vedle osobních aut vyrábí i nákladní vozidla. Automobilka spolupracuje s několika evropskými značkami, pro které vyrábí automobily pro čínský trh. Výrobce plánuje, že by své vozy začal prodávat i v Evropě, zatím k tomu ale nedošlo. Loni nicméně Changan otevřel designérské centrum v italském Turínu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Tak tenhle článek mi hlava nebere
Barrichello
| 13. 9. 2013
Co není vyrobené v sovětském svazu je špatné.
A kdo tvrdí opak bude okamžitě nasazen na výstavbu transibiřské magistrály.

Je někdo proti ? >:D
Avatar - Barrichello
Největším problémem je jakási nijakost...
Barrichello
| 13. 9. 2013
Historii nemají ani jednotlivé prémiové německé modely, vzhledem ke konkurenci. zajímavý že to nikomu nevadí >:D >:D >:D >:D
Jméno
ericn
| 12. 9. 2013
Jasně, ale Toyota byla v té době už kvalitní zboží, ikdyž to tu lidi možná neznali. Kdežto tehle Chang si o kvalitě bude muset ještě několik generací zdát, to už nám předvedlo Brillance i Landwind tuším. Jde mi o to, že v Evropě s čínskými jmény to moc nepůjde. Kvalita se pomalu zvedat bude sama, po pár generacích. Takže kombinace slušného auta a rozumného jména je v pohodě ;-) Např mnou zmiňovaný Qoros má v Evropě šanci ;-)
Jméno
Petrko
| 12. 9. 2013
Btw když jsi za komanču v tůzu koupil Toyotu tak dacani na vesnici taky nevěděli co to je. Jde ti o název nebo o auto? Sam sis to tady napsal Brillance dobrý název špatná auta. Lepši dobré auto s divným jmenem.
Jméno
ericn
| 12. 9. 2013
Ještě si troufnu tvrdit, že Japonci když přišli na evropský trh, tak s kvalitními výrobky, což se o číňanech opravdu říci nedá, viz Brillance (mimochodem slušný jméno) ;-)