Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chcete monstrum od Alfy Romeo? Máte smůlu, Giulia GTA hlásí vyprodáno!

David Bureš
Diskuze (9)

Alfa Romeo Giulia GTA byla od počátku prezentována jako sběratelský automobil. Brutální sedan vznikl v rámci oslav 110 let od založení firmy.

Automobilka Alfa Romeo loni šokovala svět, když představila Giulii GTA, brutální verzi svého sedanu střední třídy, která je ještě ostřejší než už tak ostrá Giulia Quadrifoglio. Ve verzi GTAm jde dokonce jen o dvoumístné auto. Jak se nyní ukazuje, stalo se auto hitem. Giulia GTA totiž hlásí vyprodáno.

Giulia GTA byla od počátku prezentována jako sběratelský automobil, který vznikl v rámci oslav 110 let od založení italského výrobce. Ostatně i proto výrobní série čítá jen 500 exemplářů, které už si všechny našly svého majitele. Podle automobilky Giulia GTA zamíří do celého světa, velký zájem přitom o ní měli klienti z Japonska, Číny nebo Austrálie. Zda nějaký kousek zamíří i do České republiky, není v tuto chvíli jasné.

I přestože jde o primárně sběratelské auto, neponechala Alfa Romeo při vývoji nic náhodě. Na ladění se dokonce podíleli členové týmu Alfa Romeo z Formule 1, Antonio Giovinazzi a Kimi Räikkönen. S Giulií GTA aktivně jezdili na okruzích a jejich poznatky byly využity pro naladění jízdních vlastností nebo aerodynamiky.

Video se připravuje ...

Alfa Romeo Giulia GTA byla při vývoji přezdívaná „monstrum“ a ostatně není divu. Pod kapotou pracuje famózní šestiválec o objemu 2,9 litru, který si proti verzi Quadrifoglio pomohl ještě o třicet koní, na výsledných 540 k (398 kW).

Hlavně ale celek doplňují nové aerodynamické prvky, které mají schopnosti vozu dále posunout. Na zádi tak nechybí přítlačné křídlo vyvinuté ve spolupráci se Sauberem, příď je agresivněji laděna. Blatníky zase rozšířily karbonové prvky, kvůli rozšířenému rozchodu kol, vzadu se objevila titanová koncovka výfuku od Akrapoviče. A také se silně odlehčovalo, Giulia GTA je díky rozsáhlejšímu užití hliníku a karbonových vláken údajně až o 100 kg lehčí než verze Quadrifoglio. I proto základní cenovka činila 176.500 eur, tedy asi 4,5 milionu korun.

Ještě ostřejší je pak derivát nazývaný Giulia GTA  (m jako modificata). Ten má třeba ještě výraznější zadní spoiler, navíc nastavitelný ve čtyřech polohách, nebo aktivní přední splitter. Hlavně ale postrádá zadní sedadla, místo nichž je tu jen ukotvení závodních pásů ve zpevňujícím rámu nebo prostor pro závodní přilby a hasicí přístroj.

Samotné jméno pak odkazuje na někdejší stejnojmenný automobil z poloviny šedesátých let, jehož charakterem se ostrý sedan inspiroval.

David Bureš
Diskuze (9)

Doporučujeme

2. 10. 2021 13:33
Re: Jasně
Za tu šílenou cenu se ani nedivím. A to jsem Alfista tělem i duší! :-(
Avatar - del42sa
2. 10. 2021 08:10
Re: Alfa
ale prosímtě .... :D
1. 10. 2021 23:40
Jasně
Proto si i v Čechách můžete vybrat v jaké barvě :D A stejně to nikdo nechce...
1. 10. 2021 19:21
Re: Alfa
Kdo by četl web, který nenávidí automobilky. Tuhle bandu tupanů bych nečetl ani v sebeobraně.
Avatar - speedfred
1. 10. 2021 17:08
Re: Monštrum
Samozrejme malá nadsázka.
Neviem ako je na tom GTA (cenovo strašná) ale QV je celkom prívetivé