Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo představuje Giulii GTA. I bez zadních sedaček

Martin Machala
Diskuze (43)

Hned ve dvou verzích se ukazuje nejostřejší giulia. Ta ještě ostřejší se jmenuje GTAm a přišla i o zadní sedačky.

Alfa Romeo Giulia QV patří k tomu vůbec nejlepšímu, co jsem kdy řídil. A jak se občas píše, tuhle italskou značku musíte mít prostě rádi. Jinak byste byli divní. Občas je to ale láska se skřípěním zubů. Třeba když na press stránkách celý den visí oznámení, že o půl páté automobilka zveřejnění podrobnosti o „ženevské“ novince. Dvacet minut sem, dvacet minut tam…

Pak se ale Giulia GTA konečně ukázala (GTA jako gran turismo alleggerita, tedy odlehčená). A řekněme, že novinku hlavně ve verzi GTAm (m jako modificata) opravdu, ale opravdu nepřehlédnete. Obří křídlo na zadku (prý dílo inženýrů ze Sauberu), karbonové rozšíření blatníků kvůli rozchodu, který nabral 50 mm (i vepředu, týká se taky normálnější GTA), dvojitá titanová koncovka výfuku od Akrapoviče nebo více než agresivní přední nárazník se splitterem s aktivní aerodynamikou (GTAm má rozměrnější, generující ještě větší přítlak).

Největší bomba ale přichází po otevření zadních bočních dveří – ve verzi GTAm totiž zadní sedačky jednoduše chybí. Pecka! Místo nich najdete ukotvení závodních pásů ve zpevňujícím rámu, Alfa připravila i speciální místečko pro přilby a hasičák. Pro případ.

Video se připravuje ...

Ještě než se dostanu k motoru, zmínil bych hmotnostní úsporu proti Giulii QV, která činí rovný metrák. Alfa odlehčovala hlavně díky rozsáhlejšímu použití karbonu, v motoru, dveřích nebo zavěšení se zase více uplatnil hliník. Takže, abychom tomu dali nějaký konkrétní rozměr – Alfa Romeo Giulia GTA váží 1520 kilo.

A teď už tedy k již tak famóznímu šestiválci s objemem 2,9 litru. Ten si proti QV polepšil o třicet koníků, nyní tak poskytuje 540 koní. Dejte dohromady se zhubnutím a dostanete zrychlení za stovku za 3,6 sekundy. Hodnoty jsou pro obě GTA shodné. Brzdy by vám na okruhu odcházet neměly, jsou to karbon-keramiky. Kola použila Alfa dvacetipalcová.

Moc, moc hezké. O ceně Alfa nemluví, jisté je, že víc než pět set kousků GTA/GTAm vyrobit nehodlá. Svoji alfičku si můžete už teď předobjednat, pak se vám bude speciálně vyškolený prodejce Alfy věnovat už osobně. K autu dostanete taky přilbu, kompletní závodní oblečení a taky plachtu na míru, když budete GTA/GTAm parkovat před činžákem. A taky se můžete zúčastnit řidičského kurzu, abyste si Giulii GTA/GTAm náležitě vychutnali. No jo, já se svezl alespoň v QV, takže tady nebudu brečet. Ale dlouho mi tak při představování auta nebušilo srdíčko. Jenom pro příště budu vědět, že úplně na čas u počítače být nemusím.

Martin Machala
Diskuze (43)

Doporučujeme

4. 3. 2020 05:26
Re: GTA
Ajo, na tu cenu N Ring jsem zapomněl. Takže to bude už někde ve sférách Ferrari, inu původ se nezapře :-)
Avatar - speedfred
3. 3. 2020 18:17
Re: GTA
Podľa mňa tá cena bude vyššia keďže N Ring stál 3.2M? A to bola troška lepšia QV. Asi to bude treba vidieť na živo.
Pamätám ako som prvý krát videl v Ženeve QV tak som skoro odpadol.
3. 3. 2020 17:18
Re: GTA
Ty ostré linie ten předek moc pěkně rozbily, super. Ale tak za tři miliony nebo kolik to bude, nevím nevím. A nedám do kufru kolo :D
3. 3. 2020 15:19
Re: Nerozumiem
Nemam vubec obavy, ze by se limitka omezena na 500 kusu neprodala
3. 3. 2020 15:17
Re: Asi vyndat sedačky je lepší
Neni snad clanek o giulii nebo stelviu kde bys nevyplodil to ze chybi manual u 200k verze, co sem se bavil se znamym z imofy, tak po manualu netesknil pri testovacce nebo pri koupi defakto vubec nikdo, mozna teda krome tebe.