Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chcete vyrazit za dobrodružstvím? Hunter RMV Predator 6.6 s kořeny v armádě je připraven

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Severoamerická společnost Hunter RMV nabízí stále populárnější obytný vozidla, s nimiž není problém vyrazit do terénu, ale na rozdíl od svých konkurentů je staví na základech bývalých vojenských vozidel.

Výrobci obytných přívěsů a automobilů v současnosti nabízí s největší pravděpodobností nejpestřejší paletu modelů v celé historii jejich oboru. Zákazníci mají díky tomu široké možnosti výběru.

Mezi nejpopulárnější obytný vozidla dnes patří ta, s nimiž lze opustit bezpečí zpevněných vozovek a vyrazit na expedici za hranice civilizace. Zvolit lze kompaktní obytnou nástavbu usazenou na terénní pick-up nebo naopak prostorné obydlí, které veze těžký nákladní automobil.

Drtivá většina výrobců za základ civilních vozidel, ale společnost Hunter RMV na to jde trochu jinak. Základem pro její aktuální model Predator 6.6 je totiž LMTV (Light Medium Tactical Vehicle), pocházející z vozového parku severoamerické armády. Nejedná se o obrněný transportér, ale o nákladní vozidlo Stewart & Stevenson M1078 LMTV 4X4, jehož kořeny jsou u rakouské společnosti Steyr v osmdesátých letech dvacátého století.

Společnost Hunter RMV pro svůj Predator 6.6 využívá jeho podvozek i kabinu řidiče, za níž usazuje svou vlastní obytnou nástavbu. Výsledkem je vozidlo, které má při rozvoru náprav 3900 mm a světlé výšce 560 mm celkovou délku 8380 mm, výšku 4010 mm a šířku 2440 mm.

Vozidlo o hmotnosti 9370 kg je osazeno přeplňovaným vznětovým šestiválcem Caterpillar o objemu 6,6 l a nejvyšším výkonu 168 kW (228 k) při 2600 min-1. S motorem spolupracuje sedmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol.

Hunter RMV Predator 6.6 v základní provedení dosahuje nejvyšší rychlosti 93 km/h a má dojezd kolem 640 km. Za příplatek lze získat verzi s nejvyšší rychlostí 113 km/h a dojezdem kolem 1290 km. V terénu toto vozidlo zvládne 40stupňový nájezdový úhel vpředu i vzadu, boční náklon až 30 % a poradí si svahem o sklonu 60 %. Brodit se lze do hloubky 900 mm.

Interiér obytné nástavby se prakticky nijak nevzdaluje běžným standardům pro vozidla této velikosti, což znamená, že zde nechybí kuchyně s mikrovlnnou troubou, lednicí a tekoucí vodou, toaleta se sprchovým koutem a lůžka až pro pět osob. Naopak kabina řidiče svým spartánským pojetím s trojicí sedadel dává najevo svůj armádní původ a především věk.

Hunter RMV nabízí nově postavený Predator 6.6 za ceny od 197.500 amerických dolarů (zhruba 4.450.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - JirkaV8
15. 10. 2018 11:36
Re: Pár poznámek
bod 4 >:D
Avatar - Ronault.
15. 10. 2018 00:35
Pár poznámek
1. ta vozidla, takže ta obytnÁ vozidal, pane "redaktore"

2. nevypadá to špatně, ale celkově mě to příjde jako značný amaterismus. Nad kabinou náklaďáku, která vůbec nemá žádný komfort, je jakási aerodynamická konstrukce, která je při maximálních rychlostech a typu použití zbytečná, to tam rovnou mohli dát křídlo z F1. :no: Místo toho nad kabinou mohla být lůžka a tím by se zkrátil zadní převis, což v terénu je značně omezující...

3. ta kuchyň z devadesátých let je jako co?

4. Onan generátor - na to bude asi odkázán majitel, že? >:D