Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Camaro Convertible: Fotografie, technika

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Tři roky po premiéře Camara přichází Chevrolet s jeho otevřenou verzí. S přesně takovou, jakou si fanoušci vysnili.

Chevrolet se vzhledem nijak neexperimentoval. Camaro Convertible je muskulaturní ponycar s látkovou střechou, jak se od něj předem očekávalo. Rozdílem oproti prototypu jsou, kromě barevného schématu a kol, snad jen větší zrcátka, malá úprava předních mlhovek a koncovek výfuku. S nataženou střechou vypadá kabriolet velmi podobně jako výchozí kupé, bez ní si zachovává ideální proporce velkého otevřeného vozu.

Chevrolet se v tiskové zprávě dušuje, že při přestavbě neslevil ani trochu z vlastností výchozího kupé. Ve skutečnosti byla otevřená verze od počátku součástí vývojového programu, takže strukturální výztuhy karoserie kabrioletu pouze precizují tuhost otevřené verze na nejlepší úroveň, jakou dnes GM umí realizovat. Automobilka se chlubí, že karoserie Camara Convertible je tužší než u aktuálního BMW 3 Cabrio.

Oproti skeletu kupé ubyla střecha, ale přibyl rám čelního skla z vysokopevnostní oceli a 4 skupiny výztuh. První tvoří vzpěra mezi horními úchyty předních tlumičů, druhou vytužený centrální tunel, třetí přední a zadní vzpěry ve tvaru V pod podlahou a konečně čtvrtou zesílení kolem uložení převodovky. To vše má eliminovat pro otevřené vozy typické vibrace sloupku volantu, rámu čelního skla a vyšší hlučnost za jízdy.

Pohotovostní hmotnost vzrostla proti kupé řádově o 100 kg, rozložení hmotnosti mezi nápravy se ale nezměnilo (52 %:48 %). Nejlehčí šestiválcové Camaro Convertible váží 1808 kg.

Zatímco řada výrobců otevřených vozů nastavuje podvozky měkčeji než u výchozích uzavřených modelů, aby tak kompenzovali nižší tuhost karoserie, Chevrolet zdůrazňuje, že na setupu podvozku Camara se nic neměnilo.

Látková střecha se po mechanickém odjištění skládá elektricky do tvaru písmene Z během asi 20 sekund. Dodavatel střešního systému je identický jako v případě Corvette, podobný je i systém skládání střechy. Součástí soft-topu je skleněné zadní okno s elektrickým vyhříváním.

Jednotlivé verze budou kopírovat nabídku kupé. Základní motorizací bude vidlicový šestiválec 3,6 l (232 kW, 370 Nm), silnější verzi SS bude pohánět vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l (298 kW, 556 Nm) a špičkovou pak motor 6,2 l (318 kW, 569 Nm).

Všechny modely Camara Convertible bude možno zakoupit se šestistupňovou manuální, nebo příplatkovou šestirychlostní automatickou převodovkou.

Výroba v kanadském Ontariu začne v lednu 2011, prodej v USA pak o měsíc později.

Ondřej Láník
Diskuze (1)
18. 11. 2010 14:46
Camaro
Už sem to psal jednou a napíšu to znova. Camaro convertible je naprosto dokonalé auto. nic nenarušuje profil vozu se staženou střechou a i s ní vůz neztrácí kouzlo.

Ovšem. sice to není žádný drobeček ale osmiválcová verze s nějakou slušnější výbavou bude mít dvě tuny. sice je to muscle car ale není to už opravdu mnoho?...