Chevrolet Camaro se menšího příbuzného nedočká
Chevrolet v současnosti nabízí zájemcům o sportovní modely SS Sedan, Corvette Stingray a Camaro, které se připravuje na odchod páté generace a její nahrazení čerstvě odhalenou šestou generací.
Zákazníci si tedy na nedostatečnou nabídku stěžovat nemohou, ale přeci jen je zde prostor pro spekulace ohledně dalších sportovně laděných Chevroletů, které vedle Corvette s motorem uprostřed směřují většinou na opačný konec palety modelů.
Právě tam má totiž Chevrolet v přímém srovnání s konkurencí na severoamerickém trhu díru. Nejčastěji jsou v tomto ohledu zmiňována trojčata Scion FR-S, Toyota GT86 a Subaru BRZ nebo Hyundai Genesis Coupé s jejich čtyřválcovými motory a pohonem zadních kol, ale spekulanti nezapomínají ani na Hyundai Veloster, Ford Focus ST nebo Volkswagen Golf GTI.
Kupé asijských značek s pohonem zadních kol jsou sice velmi atraktivní v očích nadšených fanoušků, ale zástupce Toyoty a Subaru nepřinesl své značce očekávané prodejní výsledky. V případě hot-hatchů s pohonem předních kol je situace odlišná, protože jsou odvozeny z běžných modelů, což do jisté míry snižuje jejich náklady na vývoj a zároveň pomáhá vylepšit image dané modelové řady.
Chevrolet se prozatím nevydal ani jednou cestou, přestože již v roce 2012 na autosalonu v Detroitu představil dvojici atraktivních konceptů Code 130R Coupe a Tru 140S. První z nich zaujal pohonem zadních kol, zatímco druhý nadchl designem, ukrývající techniku odvozenou od aktuálního sedanu Cruze.
Prakticky rok od premiéry této dvojice se objevily informace přímo z Chevroletu, že automobilka chce model, s nímž bude konkurovat Toyotě GT86 a zhruba o půl roku později se objevila zpráva, že design druhé generace modelu Cruze bude inspirován konceptem Tru 140S.
Následně zájem o relativně levný sportovní model s pohonem zadních kol opadl a Chevrolet se věnoval jiným projektům. Nyní při premiéře šesté generace Camara se opět objevily otázky ohledně dalšího sportovně laděného Chevroletu.
Výkonný viceprezident pro globální vývoj produktů GM Mark Reuss se o něm zmínil i v rozhovoru pro Automotive News, ale i když je příznivcem takového modelu a tvrdí, že GM jej umí udělat, což ostatně dokazuje Opel Astra OPC, tak se jej pod značkou Chevrolet údajně nedočkáme.
Důvodem jsou podle Reusse náklady na vývoj a malá návratnost celého projektu. Díky tomu máme na malou ostrou zadokolku od Chevroletu zapomenout a ani hot-hatch odvozený od Cruze není příliš reálný.
Na druhou stranu samotný Reuss s ohledem na své nadšení pro ostřejší modely nevylučuje sportovně laděný Chevrolet s cenovkou okolo 20 000 amerických dolarů ve vzdálenější budoucnosti.