Chevrolet Camaro ZL1: Nejvýkonnější ve své historii
Podle tiskových materiálů automobilky je Camaro ZL1 nejvýkonnějším a technicky nejvyspělejším vozem ve své třídě. Zároveň se jedná o nejvýkonnější sériové Camaro v celé historii tohoto typu, kterou zahájil modelový rok 1967.
Chevrolet Camaro ZL1 zdědil jméno po nejvýkonnějším zástupci první generace z roku 1969. Tento model byl vyroben v počtu pouhých 69 vozů a pod jeho kapotou pracoval závodní celohliníkový big-block o objemu 7,0 litru s oficiálně uváděným výkonem 321 kW (436 k) při 5200 min-1 a točivým momentem 610 Nm při 440 min-1.
Nový Chevrolet Camaro ZL1 pro modelový rok 2012 je poháněn rovněž celohliníkovým osmiválcem, ale o objemu 6,2 litru a vybaveným přeplňováním kompresorem. Motor LSA 6,2 l je v tomto modelu naladěn na výkon 410 kW (557 k) při 6100 min-1 a točivý moment 745 Nm při 3800 min-1.
Síla motoru je přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Trremec TR-6060 se zkrácenými drahami řazení. Vzhledem k nárůstu točivého momentu bylo upraveno celé pohonné ústrojí a součástí standardní výbavy je diferenciál s omezenou svorností.
Podvozek Camara ZL1 má jinak umístěné úchyty stabilizátorů a je vybaven systémem adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control. Elektronické senzory čtou povrch vozovky a přizpůsobují mu nastavení podvozku, které má pochopitelně pozitivní vliv na jízdní vlastnosti. Řidič Camara jej může také ovlivnit, má totiž navíc na výběr dva režimy – komfortní Tour a Sport.
Nový je elektrický posilovač řízení, jenž má zajistit lepší rekce a zpětnou vazbu. Kovaná kola jsou obutá do plášťů Goodyear Supercar F2 o rozměrech 285/35 ZR20 vpředu a 305/35 ZR20 vzadu. Dodavatelem brzdového systému se šesti pístky a 370mm kotouči vpředu a čtyřmi pístky a 365mm disky vzadu je společnost Brembo.
Výfukový systém, který pracuje ve dvou režimech a přizpůsobuje zvuk otáčkám motoru, byl poprvé použit na Corvettě.
Karoserie ZL1 se od ostatních provedení Camara liší především díky nově navrženému přednímu nárazníku a nové hliníkové kapotě motoru, jejíž střední část s výdechy vzduchu je z karbonu. Na zádi je nový spoiler a přepracovaný nárazník pod, nímž jsou umístěny dva páry výfukových koncovek.
Interiéru vládne černá barva. Na kůží čalouněných sedadlech se středy z mikrovlákna, výplních dveří, palubní desce a některých dalších částech je prošívání červenou nití. Součástí standardní výbavy Camara ZL1 je sportovní volant se zploštěním ve spodní části, hliníkové pedály, head-up displej, zadní parkovací asistent s kamerou a audio systém Boston Acoustic.