Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Camaro ZL1: Nejvýkonnější ve své historii

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 10. 2. 2011 • 18:35
25
7
Zobrazit náhledy (25)
Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro Chevrolet Camaro
Chevrolet si pro autosalon v Chicagu připravil překvapení v podobě modelu Camaro ZL1.

Podle tiskových materiálů automobilky je Camaro ZL1 nejvýkonnějším a technicky nejvyspělejším vozem ve své třídě. Zároveň se jedná o nejvýkonnější sériové Camaro v celé historii tohoto typu, kterou zahájil modelový rok 1967.

Chevrolet Camaro ZL1 zdědil jméno po nejvýkonnějším zástupci první generace z roku 1969. Tento model byl vyroben v počtu pouhých 69 vozů a pod jeho kapotou pracoval závodní celohliníkový big-block o objemu 7,0 litru s oficiálně uváděným výkonem 321 kW (436 k) při 5200 min-1 a točivým momentem 610 Nm při 440 min-1.

Nový Chevrolet Camaro ZL1 pro modelový rok 2012 je poháněn rovněž celohliníkovým osmiválcem, ale o objemu 6,2 litru a vybaveným přeplňováním kompresorem. Motor LSA 6,2 l je v tomto modelu naladěn na výkon 410 kW (557 k) při 6100 min-1 a točivý moment 745 Nm při 3800 min-1.

Síla motoru je přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Trremec TR-6060 se zkrácenými drahami řazení. Vzhledem k nárůstu točivého momentu bylo upraveno celé pohonné ústrojí a součástí standardní výbavy je diferenciál s omezenou svorností.

Podvozek Camara ZL1 má jinak umístěné úchyty stabilizátorů a je vybaven systémem adaptivních tlumičů Magnetic Ride Control. Elektronické senzory čtou povrch vozovky a přizpůsobují mu nastavení podvozku, které má pochopitelně pozitivní vliv na jízdní vlastnosti. Řidič Camara jej může také ovlivnit, má totiž navíc na výběr dva režimy – komfortní Tour a Sport.

Nový je elektrický posilovač řízení, jenž má zajistit lepší rekce a zpětnou vazbu. Kovaná kola jsou obutá do plášťů Goodyear Supercar F2 o rozměrech 285/35 ZR20 vpředu a 305/35 ZR20 vzadu. Dodavatelem brzdového systému se šesti pístky a 370mm kotouči vpředu a čtyřmi pístky a 365mm disky vzadu je společnost Brembo.

Výfukový systém, který pracuje ve dvou režimech a přizpůsobuje zvuk otáčkám motoru, byl poprvé použit na Corvettě.

Karoserie ZL1 se od ostatních provedení Camara liší především díky nově navrženému přednímu nárazníku a nové hliníkové kapotě motoru, jejíž střední část s výdechy vzduchu je z karbonu. Na zádi je nový spoiler a přepracovaný nárazník pod, nímž jsou umístěny dva páry výfukových koncovek.

Interiéru vládne černá barva. Na kůží čalouněných sedadlech se středy z mikrovlákna, výplních dveří, palubní desce a některých dalších částech je prošívání červenou nití. Součástí standardní výbavy Camara ZL1 je sportovní volant se zploštěním ve spodní části, hliníkové pedály, head-up displej, zadní parkovací asistent s kamerou a audio systém Boston Acoustic.

Témata
Avatar - Barrichello
11. 2. 2011 13:47
Re: Muscle day
Jen houšt. :yes:
Avatar - Barrichello
11. 2. 2011 13:46
Copak nám chybí?
HUD, máme, stavitelný tlumiče máme, perfektní výkon máme, kvalitní interiér.
Sem zvědav, co příznivcům prémie chybí tady.

Už sem ta to přišel - má to špatný logo na kapotě a vyrobili to na pšatný straně kontinetu

:-) >:-[]
Avatar - CHerokee
10. 2. 2011 20:25
Re: chybí jen jeden údaj...
Co jsem se ptal, tak u nás by mohla být ke koupi za 1 500 000 - 1 600 000.
Avatar - fOE
10. 2. 2011 17:55
Re: chybí jen jeden údaj...
vykonove stoji proti GT500, takze cena bude i pri 45-50tis USD adekvatni :-!
Avatar - euro89
10. 2. 2011 14:18
Muscle day
Dneska se tu s amerikama roztrh pytel... Camaro ZL 1, ekologický Challenger, Journey R/T, Durango Heat a ze včera tu ještě je článek o Chargeru SRT8. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku