Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Corvette C8: Motor uprostřed je definitivně potvrzen

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 29. 12. 2017
17
Drastická konstrukční změna legendárního sporťáku zpoza Velké louže je na spadnutí. Vidlicový osmiválec se přestěhuje – a pravděpodobně dojde i na V6.

Chevrolet plánoval Corvette s motorem uprostřed už v 60. letech minulého věku, ale kromě závodních verzí a prototypů jej nikdy žádná sériová generace nedostala. V osmé se to změní, to už dávno víme. Doba pokročila a auto se musí přizpůsobit konkurenci, že koncepce s podélným agregátem za sedadly před zadní nápravou je příznivá pro rozložení hmotnosti, je jasné víc než padesát let...

Bude to vlastně ještě Corvette? Nebo vzniknou marketingové hrátky a supersport se bude jmenovat jinak? To se dozvíme nejdříve tak za rok, protože „Vette“ se objeví určitě v premiéře na NAIAS 2019. Nijak nechci spekulovat... Nicméně co ji tedy bude pohánět? Samozřejmě vidlicový osmiválec, ale v základu už nikoli atmosférický, nýbrž se dvěma turby. Měl by dávat zhruba 522 kW, postaru a nenormovaně 710 koní a oficiální číslo se od odhadů jistě příliš nevzdálí, ani neklesne.

To znamená více než důstojnou konkurenci Fordu i Ferrari, alespoň na papíře. Ale pozor, tlak na emise způsobí to, že se za zády posádky objeví i levnější V6, také s turbem, byť pravděpodobně jedním. O nějakém extrémním navýšení ceny nemůže být řeči, takže se C8 vzdá stále drahých uhlíkových vláken na karoserii a snížení hmotnosti obstará ve větší míře hliník. Americká legenda přece musí být podstatně levnější než exotičtí soupeři, to dá rozum.

Dočká se i Evropa? Chevrolet sice zmizel, aby nekonkuroval Opelu, jenže německou značku už General Motors nevlastní a spřádá plány na návrat. A Corvette se týkat nemusí, protože ta se dosud na starém kontinentu nabízela samostatně. Takže si počkejme ještě rok a půl a uvidíme. Prototypy samozřejmě dávno jezdí...

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

corvette
martin.tuky
| 30. 12. 2017
Sedel som v C7 aj C8, C8 iba staticky.

Oba maju svoje pozitiva. Ked budu zverejnene detaily a ceny, bude o com debtovat.
Avatar - Barrichello
Navrat Chevroletu?
Barrichello
| 30. 12. 2017
Chevrolet přeci v Evropě pořád je. Camaro a Corvette tady jdou ofiko koupit v EU specifikaci a s plnou zárukou. Pro ČR je ofiko dovozce pražský United Cars and Service v Přípotoční ;-)
Avatar - Barrichello
To bude jistě nářez!
Barrichello
| 30. 12. 2017
Bob Lutz není žádnej blbec. Myslím že má dost velký přehled.
Avatar - Pekelná Micinka
To bude jistě nářez!
Pekelná Micinka
| 30. 12. 2017
Pak by bylo ideální ho nechat tam kde je, a soustředit se na jiné parametry.
Avatar - Pekelná Micinka
Hvězdička znamená úspěch
Pekelná Micinka
| 30. 12. 2017
Ok, pohled evropana je podle mého takový, že Corvette se pořizovala zejména pro svůj charakter/zvuk motoru/vizuál/jméno, ne pro závodění a to celé člověk dostal za relativně nízkou cenu. Americký supersport si vybavím jen jeden, vlastně dva, že by to byly kasovní trháky, to ne, ale je fakt, že to už je pár let.

Vpodstatě bych ti mohl odpovědět na vše jen stručně: Nissan GT-R