Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Corvette GXC je nejrychlejší elektromobil na světě. Jak rychle jezdí?

Jan Mička
Diskuze (6)
Elektromobily mají nespornou výhodu v ekonomice provozu, spousta řidičů však s nimi nikam nespěchá. Chlapík v přiloženém videu je pravý opak.

Elektromobily máme nejčastěji spojené s bezkonkurenční ekonomikou provozu a v případě automobilky Tesla také s překvapivými výkony a ohromující dynamikou, řada majitelů těchto vozů to ale v reálném provozu s rychlostí moc nepřehání. Omezený dojezd je přece jenom asi největším strašákem, především pak v České republice, kde ještě není síť dobíjecích stanic tak široká jako v některých dalších státech Evropy. Pokud si ale jízdu dopředu naplánujete, nejsou problémem ani výlety mimo republiku.

Ne každý ale jezdí elektromobilem jenom s ohledem na levný provoz. Vezměme si příklad z chlapíka z přiloženého videa. Jeho vůz vypadá jako docela obyčejný Chevrolet Corvette C6 s manuální převodovkou, obrovský motor ale vystřídaly dva elektromotory o celkovém výkonu 660 koní a točivém momentu přes 800 N.m.

Vůz vzniknul za účelem vytvoření světového rychlostního rekordu mezi elektromobily, a to se také povedlo. Poslední pokus proběhl na starém letišti pro raketoplány na Floridě a výsledkem byla maximální rychlost 205,6 mil v hodině (téměř 331km/h). Corvette GXE (Genovation Extreme Electric) překonala sama sebe – při předchozím pokusu totiž dosáhla rychlosti „pouze“ 186,6 mil v hodině, což je 300,3 km/h.

Jan Mička
Diskuze (6)
Avatar - beibej
6. 8. 2016 09:09
kiujk
Trouba za volantem ho ani neumí správně držet. Nemluvě o tom, že v jednom záběru nemá ani rukavice a na dalším jo. Vypadá to na nějakou videosplácaninu.
Avatar - Barry Lyndon
5. 8. 2016 21:16
Re: prevodovka
myslím, že je to s tou nepotřebností převodovky "vocamď až pocamď". Pokud má být dobrá akcelerace i vysoká maximální rychlost a auto není přemotorované ala Tesla ludicrous, tak se cca dvě rychlosti možná i docela hodí...
5. 8. 2016 20:07
Re: prevodovka
Nedávno psali o tom, že se chystají první dvoustupňové převodovky pro elektromotory. Doposud se, pokud je mi známo, žádné převodovky nepotřebovaly a nepoužívaly.
5. 8. 2016 18:06
Re: prevodovka
"v celem rozsahu otacek dava linearne stejny vykon i kroutici moment"
co to je linearne stejny vykon??
a linearne stejny kroutici moment??
5. 8. 2016 17:25
Re: prevodovka
U elektromobilu prevodovka potreba neni, kdyz je ma motor spravne rizeni, cim vice otacek, vyssi rychlost, avsak narocnejsi a drazsi technika, tak to delaji tak, ze pouziji prevod do rychla a tim se tomuto vyhnou, popripade je zamontovan elektromotor do benzinoveho vozu a prevodovka je zachovana, opet z duvodu uspor na pohonem ustroji, ale odpoved na tvou otazku je: elektromobil prevodovku nepotrebuje, v celem rozsahu otacek dava linearne stejny vykon i kroutici moment.