Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Corvette Z06 Convertible: Ostrá Vette s plátěnou střechou

Corvette Z06 Convertible
Corvette Z06 Convertible
Corvette Z06 Convertible
Corvette Z06 Convertible
19 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (4)
V Detroitu měla premiéru zatím nejostřejší verze sedmé generace kultovního amerického sporťáku. Otevřené provedení na sebe nenechalo čekat dlouho.

Chevrolet uvolnil první oficiální informace ještě před autosalonem v New Yorku, na kterém bude mít druhé provedení Vette Z06 výstavní premiéru. Liší se pochopitelně hlavně střechou, která je plátěná, ovládá se elektricky a manipulovat s ní lze až do rychlosti 50 km/h. Kryty za dvojicí sedadel mohou být i z uhlíkových kompozitů, pochopitelně za příplatek. General Motors ještě díkybohu nenapadlo udělat nesmyslné „cécéčko“ s neforemnou zádí, které by si beztak asi nikdo nekoupil a legendu by tak akorát zabilo.

Šéfynženýr projektu Tadge Juechter se chlubí, že překotný vývoj materiálů v posledních pěti letech otevřené verzi dost pomohl. Její karoserie a hlavně hliníková struktura z továrny v Bowling Green jsou totiž stejně tuhé jako u kupé, což dříve rozhodně nebylo možné. Auto se nekroutí, nevrže a má totožné jízdní vlastnosti jako uzavřené provedení. Zatáčí, zrychluje i brzdí se stejnou vervou. Nebyly potřeba ani žádné dodatečné výztuhy. Oproti kupé předchozí generace (!) s označením Z06 je současné „convertible“ o 20 % pevnější. To už je co říct! Hmotnost ale zatím není oficiálně udávána, určitě se budou obě nové Z06 o pár kilo lišit, ale o moc zřejmě ne.

Kompresorový vidlicový osmiválec LT4 objemu 6,2 l dává 466 kW a 861 N.m, má přímá vstřik a vypínání válců. To, že Z06 je nejvýkonnější sériovou Corvettou v historii, už víme, novince tedy patří primát v otevřené kategorii. Porci síly přenášejí dozadu buď sedmistupňová přímo řazená, nebo nová osmistupňová samočinná převodovka 8L90 s možností řazení pádly. Šestirychlostní automat, který měla Corvette C7 od začátku, odchází pomalu do historie.

Naladění podvozku s nastavitelnými tlumiči je stejné jako u kupé, výbava až na detaily taktéž a o aerodynamice nemluvě. Nechybí kontrola trakce, launch control, ani elektronická uzávěrka diferenciálu. Spojka, která ji ovládá, je ovšem hydraulická. Tvary karoserie navrhl se svým týmem Tom Peters. Chladicí otvory v kapotě i na bocích, přední lízátko a široké blatníky včetně karbonových lemů těch předních dostanete už v základu, stejně jako zadní spoiler. Kotoučové brzdy mají průměr 371, respektive 365 mm, na přední nápravě šest a na zadní čtyři pístky.

Karbonový balíček obsahuje lehčí splitter právě z tohoto materiálu, nástavce prahů a větší křídlo na víku zavazadelníku. Za další příplatek je jeho střední část dokonce nastavitelná, zájemce dostane i mohutnější karbon-keramické brzdy od Bremba (394, resp. 388 mm) a pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 rozměrů 285/30 ZR19 a 335/25 ZR20. Při řádění na okruhu se obojí hodí, stejně jako sedačky Competition Sport místo standardních komfortních GT.

Chevrolet mimochodem nabídl verzi Z06 poprvé před 51 lety v roce 1963. Byla určena pro vytrvalostní závody a objednalo si jí 199 klientů. Roadster ovšem zvolil jen jediný!

Vstoupit do diskuze (4)