Chevrolet Cruze se v květnu začne prodávat za 319.900,-Kč
Nový korejský sedan nižší střední třídy vyrostl nejen co do rozměrů. Technika totiž vypadá, přinejmenším na papíře, jako výrazný krok směrem k vysokému evropskému standardu. Jak jezdí se dozvíte z prvních jízdních dojmů, které chystáme na příští týden, ale neméně zajímavou informací pro konec tohoto týdne jsou ceny, s nimiž vstoupí už za několik týdnů na český trh.
Základní model s cenou 319.900,-Kč s motorem 1,6 16V (83 kW) má totiž mít standardně ve výbavě 6 airbagů, ESP, rádio s CD přehrávačem, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka. Za klimatizaci bude nutno platit zvlášť, ale i po započtení částky 15.000,-Kč, kterou za ni prodejci budou účtovat, to vychází pro Cruze velmi zajímavě.
Podrobnější ceník zatím bohužel není k dispozici, ale výrobce již dříve ohlásil čtyři čtyřválcové motorizace, kterých bychom se postupně měli dočkat. Zážehové motory 1,6 16V (83 kW, 153 Nm) a 1,8 16V (104 kW, 176 Nm) mají celohliníkovou konstrukci a variabilní časování sacích i výfukových ventilů, turbodiesel 2,0 (110 kW, 320 Nm) patří zřejmě k již známé (nově údajně modernizované) produkci korejské motorárny. Později příjde i slabší verze turbodieselu s 92 kW. Jako alternativu ke standardním pětistupňovým převodovkám nabídne Chevrolet novou šestistupňovou automatickou převodovku.
Zájemci o turbodiesely by mohla potěšit první cena 378.900,-Kč, to už ale s lepší výbavou než u základní benzinové verze.
První vozy se mají v ČR objevit na přelomu dubna a května 2009.
Automobil je postaven na zcela nové platformě budoucího Opelu Astra.
Chevrolet Cruze v Evropě | |||
Motor | 1,6 16V | 1,8 16V | 2,0 D |
Zdvihový objem [cm3] | 1598 | 1796 | 1991 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 83/6400 | 104/6200 | 110/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 153/4200 | 176/3800 | 320/2000 |
Max. rychlost [km/h] | 185 | 200 | 210 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,5 | 10,0 | 10,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,7 | 6,8 | 5,6 |
Vnější rozměry vozu jsou 4600 x 1790 x 1475 mm, rozvor měří 2685 mm, přední rozchod kol 1545 mm a zadní 1560 mm. Pohotovostní hmotnost verze s motorem 1,6 l s manuální převodovkou je 1290 kg, provedení se šestistupňovým automatem ukáže na váze jen o 15 kg více.
Evropská poptávka bude uspokojována produkcí v korejském závodě GM Daewoo Auto & Technology v Gunsanu, pro americky trh výroba poběží v automobilce ve státě Ohio a klíčový ruský trh bude obsluhovat automobilka GM v Petrohradě.
GM očekává prodej 10 až 12 tisíc vozů v EU s výhledem na zvýšení odbytu až na 25 tisíc vozů ročně. V Rusku, Bělorusku a na Ukrajině by se ročně mohlo prodat až 75 tisíc vozů.