Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Impala řádně prokoukl, mohl by se prodávat i v Evropě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Sedan s tradičním jménem se dočkal nové generace, která opouští nemastné a neslané linie dosavadního provedení.

Chevrolet na autosalonu v New Yorku ve světové premiéře představí v pořadí desátou generaci modelu Impala pojmenovaného po africké antilopě.

Novinka opouští konzervativní linie několika předchozích generací a vrací se ke sportovně laděnému exteriéru, který proslavil Impaly z konce padesátých a poloviny šedesátých let.

Čtyřdveřový sedan se splývavou linií střechy přitom nepřináší záplavu retro prvků, ale jde svou vlastní cestou. Spojení s minulostí představuje prakticky jen oživené logo s Impalou v kruhu a lehký odkaz na modely z šedesátých let může pro někoho představovat klenutý zadní blatník.

Přední partie nové Impaly rozvíjejí tvary modelu Volt poháněného elektřinou a především díky nízké masce chladiče velmi mírně připomínají aktuální Camaro.

Interiér Impaly má být komfortní, prostorný a disponovat velkou vnitřní šířkou. Typickým prvkem pro Chevrolet je duální kokpit, který vytváří dva téměř oddělené prostory řidič a spolujezdce.

Cestující mají mít k dispozici řadu praktických odkládacích prostor, včetně schránky ukryté za výsuvným dotykovým monitorem s úhlopříčkou 8 palců umístěným ve středu palubní desky. Součástí výbavy nové Impaly bude i multimediální systém Chevrolet MyLink

Sedan dlouhý 5113 mm, široký 1854 mm a vysoký 1496 mm sdílí platformu s Cadillacem XTS a má rozvor náprav 2837 mm. Podvozek využívá vpředu vzpěry McPherson a vzadu víceprvkové zavěšení. Hřebenové řízení je vybaveno elektrickým posilovačem s variabilní charakteristikou.

Paleta pohonných jednotek pro severoamerický trh nabídne dva čtyřválce a jeden šestiválec. Základní motorizaci představuje Ecotec 2,4 L DOHC s výkonem 134 kW (182 k) při 6200 min-1 a točivým momentem 233 Nm při 4900 min-1.

Uprostřed nabídky bude Ecotec 2,5 L DOHC s výkonem 145 kW (195 k) a točivým momentem 253 Nm.

Vrcholnou motorizaci představuje vidlicový šestiválec o objemu 3,6 l s výkonem 226 kW (303 k) při 6800 min-1 a točivým momentem 358 Nm při 5300 min-1.

Všechny tři motory standardně spolupracují s šestistupňovou manuální převodovkou, jejímž prostřednictvím pohánějí kola přední nápravy. Brzdový systém je vybaven kotoučovými brzdami vpředu i vzadu. Podle motoru a stupně výbavy může mít nová Impala kola o průměru 18, 19 nebo 20 palců.

Bohatá nabídka asistenčních systémů zvyšujících aktivní i pasivní bezpečnost obsahuje mimo jiné deset airbagů, systémy sledování slepého úhlu a neúmyslného opuštění jízdního pruhu, adaptivní tempomat a systém zmírnění následků kolize, který upozorní řidiče na hrozící srážku a případě i sám zasáhne.

Nová generace Chevroletu Impala vstoupí na severoamerický trh počátkem roku 2013 jako modelový rok 2014. Zákazníci budou moci vybírat ze tří stupňů výbavy označených LS, LT a LTZ. Ceny prozatím nebyly zveřejněny.

Vzhledem k současnému sjednocování globální nabídky modelů u koncernů Ford a Chevrolet není zcela vyloučeno, že se nová Impala oficiálně podívá i do evropských showroomů. Zde by se stejně jako v USA stala vlajkovou lodí Chevroletu a v nabídce by se zařadila nad nový sedan Malibu.

Rychlá historie antilopy

Chevrolet Impala se do prodeje dostal poprvé v roce 1958, kdy představoval nejvyšší stupeň výbavy tehdy velmi oblíbeného modelu Bel Air. Tato verze zaznamenala prodejní úspěch a prvního roku její existence se pro ni rozhodlo 60.000 zákazníků.

V následujícím roce se z Impaly stal samostatný model, poháněný osmiválcem o objemu 5,7 litru s výkonem 250 kW (335 k). V druhém roce prodeje si odvezlo Impalu 175.000 nových majitelů.

V šedesátých letech se Impala v provedení SS stala jedním ze zakladatelů třídy výkonných amerických automobilů známých jako „Muscle Cars“. Model SS byl například v roce 1961 nabízen s motorem 5.7 V8 ve třech výkonových verzích nebo s osmiválcem o objemu 6,7 litru, poskytujícím výkon 313 kW (425 k).

Chevrolety se jménem Impala stály na vrcholu nabídky značky se sesterským modelem Caprice až do poloviny osmdesátých let. V roce 1985 Impala v tichosti odešla a k zákazníkům se vrátila až v roce 1994 jako výkonný „Muscle Car“ s označením SS a pohonem zadních kol.

V roce 1996 tento model opět končí a Chevrolet se ke jménu Impala vrací až v roce 2000, kdy nastupuje provedení s pohonem předních kol. V pořadí devátá generace je na trhu od modelového roku 2006.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (28)
Avatar - DaewooMaster
6. 6. 2012 13:02
Re: No pokial zaklad stlacia pod 33 000 eur
Asi budeš mít radost, provedení LT je právě nabízeno za skoro polovinu Tebou předpokládané částky, tj. 497 490 Kč (cca 19 900 eur):

[odkaz]
Avatar - DaewooMaster
6. 6. 2012 12:58
Už je v nabídce (i s cenovkou)
Viz stránky Chevroletu:

[odkaz]
Avatar - Barrichello
8. 4. 2012 16:46
Re: dodge
Jo zvuk je špica :yes:
5. 4. 2012 15:22
Nafúknutý Cruze?
Vyzerá celkom fajn, i keď vzhľadom u nás ponúkané Chevrolety (najmä tie lacné, Aveo a pod.) mám istú averziu voči ich logu a pohľad na auto s takýmto logom vo mňe v podvedomí vytvára pocit lacného auta. Istými črtami mi pripomína trošku väčší Cruze... Ale interiér ma celkom pozitívne prekvapil, od Amíkov som zvyknutý na horšie.

PS: Ak by niekoho zaujímalo "Chevy Impala" vo full HD :-) [odkaz]

Avatar - Barrichello
5. 4. 2012 10:49
Re: No pokial zaklad stlacia pod 33 000 eur
Spíš 3,0 V6 CRD když už....4válec je k smíchu v 5ti metrový káře