Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Chevrolet Malibu
Chevrolet Malibu
Chevrolet Malibu
Chevrolet Malibu
12
Fotogalerie

Chevrolet Malibu 2013: Nový globální model, nový motor 2,5 Ecotec

Osmá generace Chevroletu Malibu, a současně nástupce Chevroletu Epica, se představila v Šanghaji.

Nový Chevrolet Malibu se bude prodávat na všech kontinentech. General Motors mu přisuzuje úlohu osmé generace v USA zavedeného modelu a zároveň roli nástupce Chevroletu Epica.

Věrné tradicím amerických sedanů střední třídy, nové Malibu měří na délku 4859 mm. Proti Epice tedy přidává 54 mm a řadí se na horní hranici střední třídy. Zvětšila se také šířka, výška i rozvor. To však pouze ve srovnání s korejským Chevroletem Epica, který brázdí evropské silnice – proti končící generaci Malibu je totiž novinka naopak v každém směru o pár milimetrů menší.

Součinitel aerodynamického odporu má být jen nepatrně vyšší než u Chevroletu Volt (0,28). Automobilka se chlubí, že právě díky zkušenostem z Voltu mezigeneračně vyřešila 60 „problémových bodů“, které zvyšují aerodynamický odpor. Aerodynamiku i spotřebu paliva také vylepší aktivní maska chladiče s uzavíratelnými otvory.

Chevrolet Malibu 2013 - srovnání s modelem Epica
ModelMalibuEpica
Délka [mm]48594805
Šířka [mm]18541810
Výška [mm]14621450
Rozvor [mm]27382700

Po stranách nové firemní masky chladiče se nacházejí xenonové světlomety. Záď zase zdobí dvojité diodové svítilny inspirované modelem Camaro. Kola budou 17- až 19palcová.

Interiér spoléhá na minimalistické tvar, retro prvky a bohaté zdobení. Prvky v chromu a dřevěné části jsou doplněné ledově modrým podsvícením. Stejnou barvu má i ambientní osvětlení interiéru, které se pomalu stává nutností i u mainstreamových modelů.

Zvětšil se počet odkládacích schránek i samotný interiér. Zavazadlový prostor má 462 litrů.

Severoameričané dostanou nový čtyřválec 2,5 Ecotec s variabilním časováním ventilů, který dosahuje 141 kW a 245 Nm. Agregát standardně spojený se šestistupňovou automatickou převodovkou Hydra-Matic 6T40 má ambici nahradit i klasický V6, z tohoto důvodu se GM věnoval velkou pozornost jeho odhlučnění.

Konstrukce vychází z platformy Epsilon II. Vyznačuje se přední nápravou se vzpěrou McPherson, zadním víceprvkovým zavěšením a pomocným rámem pro uložení motoru. Řízení disponuje elektrickým posilovačem.