Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Chevrolet Silverado 2014 je nejúspornějším pick-upem své kategorie

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 8. 4. 2013
31
9
Zobrazit náhledy (31)
Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado Chevrolet Silverado
Nový pick-up Silverado, nahrazující šest let vyráběnou generaci, představil Chevrolet již na lednovém autosalonu v Detroitu, ale až nyní zveřejňuje bližší informace o výkonech a spotřebě paliva.

Od končící generace se nové Silverado odlišuje výraznějším designem s masivní maskou chladiče a hlavními světlomety rozdělenými na dvě části. K vylepšení aerodynamických vlastností pick-upu přispívá optimalizace předního nárazníku, tvaru blatníků, střechy i vnějších zpětných zrcátek.

Modernější a kvalitnější interiér nabídne třeba bezdrátové připojení a displeje. Menší s úhlopříčkou 4,2 palce je umístěn mezi přístroji před řidičem, větší osmipalcový uprostřed palubní desky slouží informačnímu systému MyLink/IntelliLink. Materiály na palubní desce jsou měkčené, v nabídce najdeme i hliníkové prvky a kožené čalounění.

Chevrolet Silverado pro modelový rok 2014 dostal nový rám z vysokopevnostní oceli, který snižuje hmotnost automobilu. Vysokopevnostní ocel byla použita i na velkou část karoserie, která může mít tři (1768, 2012 a 2438 mm) délky ložné plochy. Kapota je pro změnu hliníková stejně jako část předního zavěšení.

V přídi novinky se ukrývají celohliníkové zážehové motory EcoTec3, používající přímý vstřik, vypínání poloviny válců kvůli snížení spotřeby a v neposlední řadě proměnné časování ventilů. Jsou celkem tři. Vidlicový šestiválec 4,3 l a dva osmiválcové „small blocky“, pochopitelně také s uspořádáním do V a objemy 5,3, respektive 6,2 l. Standardem bude pro všechny verze šestistupňová samočinná převodovka místo dřívější čtyřstupňové, poháněna je buď jedna, nebo obě nápravy.

Chevrolet nyní s odstupem téměř tří měsíců po premiéře zveřejňuje první technická data verzí vybavených osmiválcovým motorem o objemu 5,3 litru. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 265 kW při 5600 min-1 a točivým momentem 518 N.m při 4100 min-1, přičemž více než 400 N.m je stále k dispozici od 2000 do 5600 min-1.

V provedení s pohonem zadních kol má mít Silverado 1500 5,3L EcoTec3 V-8 spotřebu paliva ve městě 14,7 l na 100 km, na dálnici 10,2 l na 100 km a v kombinovaném provozu 12,4 l na 100 km. Provedení s pohonem všech kol má spotřebu paliva ve městě 14,7 l na 100 km, na dálnici 10,7 l na 100 km a v kombinovaném provozu 13,0 l na 100 km.

Podle Chevroletu má nové Silverado oproti srovnatelným konkurenčním pick-upům značek Ford, Dodge, Nissan a Toyota spotřebu paliva v kombinovaném provozu nižší o 0,7 l až 5,7 l benzinu na 100 km.

Kromě údajů o výkonech a spotřebě paliva uvedl Chevrolet u Silverada s motorem o objemu 5,3 litru i schopnost utáhnout přivěs o hmotnosti až 5216 kg. Této hodnotě se má z konkurentů nejvíce přibližovat Ford F-150 s motory 3,5 EcoBoost V6 a 6,2 V8, který utáhne 5125 kg a Ram 1500 s motorem 5,7 HEMI V8 schopný táhnout 4740 kg.

Ke snížení spotřeby paliva u nového Silverada má přispívat i použití elektrického posilovače s variabilním účinkem místo hydraulického. Nad bezpečnostní posádky i nákladu bude bdít řada moderních elektronických pomocníků, mezi které patří kontrola stability včetně přívěsu a asistent při rozjezdech do kopce, varování před čelní kolizí, hlídač přejetí pruhu na dálnicích a automatické parkování.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - anti99
Modernější a kvalitnější interiér
| 9. 4. 2013
,,,chcel by som chvalit, ale mam predsudky voci silveradu. Skusal som silverado 2012-13, dizajn chlapskeho auta a silneho v8 lakal na skusobnu jazdu, prekvapenie a sklamanie nastalo, ked som s predajcom sedel v novom silverade: plasty v interiery vrzgali /nove auto/, nedoliehali poriadne, plastova klucka na dverach /zvnutra/ odstavala... velmi mi to pripomenulo skodu favorit po 10 rokoch. Ked som sa spytal predajcu na vsetky tie veci v interiery, ci je to v poriadku; pozrel sa na klucku vo svojich dverach a povedal ze to nie je bmw ale work-truck. Dufam, ze tato nova generacia ma aspon "Modernější a kvalitnější interiér" ;-\
Avatar - curwasportiva
Ve své kategorii...
| 8. 4. 2013
Všechny, nebo aspon většina těhle trucků je klasické koncepce. Teda motor ve předu se hnanou zadní nápravou. Dost lidí potom sáhne po verzi 4x4 s mechanicky připojitelnou přední nápravou.
Je fakt, že s prázdnou korbou stačí pár čísel sněhu a člověk se nerozjede, ale za to ty drifty se skoro třema tunama poctivé ocely stojí za to >:-[] A pokud člověk připojí i předek, tak ten pocit a grip při rozjedzu se řvoucí V8 je až strašidelný. Neuvěřitelné jak je to auto třeba na 10cm sněho schopné zrychlovat...
Avatar - gld
Ve své kategorii...
| 8. 4. 2013
Pickupy len predokolky sa robili a robia, v zime a na prázdno aspoň nezostaneš trčať pod každým kopcom. Ale americký full size si naozaj neviem predstaviť ako FWD.
Avatar - Barrichello
Ve své kategorii...
| 8. 4. 2013
No pickup s předním náhonem by byl fakt velmi úsměvný, s náhonem JEN na ZADNÍ ale některé verze jsou...
Avatar - gld
Ve své kategorii...
| 8. 4. 2013
ad1: Full size pickupy sa s predným náhonom nerobia. Dosť veľa ľudí si ich ale kúpi práve s pohonom jednej (zadnej) nápravy ako prevažne cestné auto na ťahanie prívesov.

ad2: Matiz rozhodne nebol jediný zástupca z kategórie mini áut.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku